  • 41. Data: 2022-08-16 13:59:49
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 13:51:33 UTC+2 Kris napisał(a):
    > Główny atut to zajebista lokalizacja no i co teraz ważne to to że do każdego
    mieszkania wyprowadzone są dwa przewody kominowe i po 2 wentylacyjne.
    > Jak faktycznie będzie problem z gazem/pradem to ci co polikwidowali piece kaflowe
    jakąś kozę kupia czy inny kominek i palić będą jak rząd proponuje chrustem.

  • 42. Data: 2022-08-16 14:17:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 13:59, Kris pisze:
    > wtorek, 16 sierpnia 2022 o 13:50:08 UTC+2 Cavallino napisał(a):
    > .
    > Żadne.

    No właśnie.
    Czyli nie możesz bezkosztowo wyłączyc ogrzewania, bo albo po prostu
    przerzucisz te koszty na innych właścicieli, albo zagrzybisz budę (jeśli
    większość tak zrobi).

  • 43. Data: 2022-08-16 14:28:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 16 sierpnia 2022 o 14:17:44 UTC+2 Cavallino napisał(a):
> [...]
    > Czyli nie możesz bezkosztowo wyłączyc ogrzewania, bo albo po prostu
    > przerzucisz te koszty na innych właścicieli, albo zagrzybisz budę (jeśli
    Pewnie trochę racji jest w tym co napisales.
    Ale póki co mnie to nie dotyczy bo tam ciągle ktoś mieszka.
    Co do zagrzybienia nieogrzewanego lokum to też takie oczywiste nie jest.
    Dom( również poniemiecki), właściciel zmarł w 2015 roku i od tego czasu nikt tam nie
    mieszka/ nie ogrzewa
    Jestem jednym ze spadkobierców(systematycznie odkupuje udzialy/ ustalam pozostalych).
    Ma mklucze do tego domu i uwierz mi że oprócz pająków tam żaden grzyb nie wyłazi.
    Dom z cegły, tynki cementowo wapienne. Okna cały czas uchylone może dlatego i grzyba
    nie ma.

  • 44. Data: 2022-08-16 15:00:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-08-2022 o 14:28, Kris pisze:
> [...]
    > Dom z cegły, tynki cementowo wapienne. Okna cały czas uchylone może dlatego i

    Nie ma mostków termicznych.
    Jakby ktoś grzał, a obok nie - to różnica temperatur szybko by go wywołała.
    To samo dotyczy pary wydzielanej podczas używania.

  • 45. Data: 2022-08-16 16:19:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > No właśnie.
    > Czyli nie możesz bezkosztowo wyłączyc ogrzewania, bo albo po prostu
    > przerzucisz te koszty na innych właścicieli, albo zagrzybisz budę
    > (jeśli większość tak zrobi).

    Nie zagrzybi. Nawet jeśli większość tak zrobi, zwłaszcza wtedy. Grzyb
    nie robi się od nieogrzewania. Ani od stania pustym. Grzyb potrzebuje
    wilgoci, a ta bierze się głównie z oddechów mieszkańców nieogrzewanej
    budy. Nieogrzewane i niezamieszkałe pomieszczenie może trwać w dobrym
    stanie długo, pod warunkiem właściwej wentylacji.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2022-08-16 16:28:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 16 August 2022 at 14:28:35 UTC+2, Kris wrote:
> [...]
    > Dom z cegły, tynki cementowo wapienne. Okna cały czas uchylone może dlatego i
    --tynki cementowo wapienne.

    czyli tynki piją wodę z fundamentu aż do 1 pietra
    i dom się nadaje jedynie do wyburzenia
    bo koszt remontu, renowacji to kilka milionów
    i się nie odzyska w wartości 100 letniego domu

    a jak niezamieszkały to już chwycił wilgoć, pleśń, grzyb

    Wyburzyć i zbudować coś nowego, nowoczesnego

  • 47. Data: 2022-08-17 06:07:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Nie zagrzybi. Nawet jeśli większość tak zrobi, zwłaszcza wtedy. Grzyb
    > nie robi się od nieogrzewania. Ani od stania pustym.

    Różnie bywa.
    Widziałem sytuacje w których żadnej wilgoci wenwnątrz nie było, poza
    taką naturalną z otoczenia, a grzyb na mostku termicznym był.

    > Grzyb potrzebuje
    > wilgoci, a ta bierze się głównie z oddechów mieszkańców nieogrzewanej
    > budy.

    No właśnie mówiliśmy o tym że część grzeje i oddycha, a część nie.

    >Nieogrzewane i niezamieszkałe pomieszczenie może trwać w dobrym
    > stanie długo, pod warunkiem właściwej wentylacji.

    W niezamieszkałym zazwyczaj o nią trudno.

  • 48. Data: 2022-08-17 07:58:09
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 16.08.2022 11:57, Cavallino wrote:

    > A resztę kto?
    > Nikt?
    > Grzyba tam nie ma na klatkach?
    > Podatków od tego się nie płaci, że nie wpływają na miesięczne koszty?

    mieszkałem w wielkiej płycie i klatka nie była ogrzewana, strychu nie
    było, a piwnice? Były ogrzewane, bo ogrzewały się ze strat z rur MPEC.
    Grzyba na klatkach nie było.
    Mieszkałem też w innej wielkiej płycie. klatka była grzana, co wymuszało
    nie używanie ogrzewania w mieszkaniu bo i tak było za gorąco, mimo że
    było narożne- ale to kawalerka była, a budynek ocieplony

    Lukasz

  • 49. Data: 2022-08-17 08:02:43
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 16.08.2022 00:07, Zenek Kapelinder wrote:

    > Co poleciało do góry spaść musi.

    jeżeli porównujesz to do pieniądza, a nie waluty to często tak. Nadal
    jednak posługujemy się papierowym pieniądzem.

    Lukasz

  • 50. Data: 2022-08-17 10:54:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Cavallino pisze:

    > Różnie bywa.
    > Widziałem sytuacje w których żadnej wilgoci wenwnątrz nie było,
    > poza taką naturalną z otoczenia, a grzyb na mostku termicznym był.

    Werner Heisenberg jakiś czas temu roztropnie zauważył, że obserwacja
    wpływa na obiekt obserwowany. To może być jednym z przykładów.

    > No właśnie mówiliśmy o tym że część grzeje i oddycha, a część nie.

    Pomiędzy jednymi a drugimi są drzwi. Zakładam, że jednak szczelne.
    O ile do tych nieogrzewanych ktoś ciągle nie przychodzi oglądać
    mostki termiczne, wilgoci będzie zbyt mało, jak na grzybobranie.
    A tak przy okazji -- w nieogrzewanym pomieszczeniu pojęcie "mostka
    termicznego" się rozmywa.

    > W niezamieszkałym zazwyczaj o nią trudno.

    Dlaczego?

    --
    Jarek