  • 1. Data: 2009-04-15 10:07:52
    Temat: Wilgotność wylewki
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    Witam,
    Jak sprawdzić wilgotność betonu? Robiłem wylewki 10 grudnia i nie jestem
    pewny czy już parkiet mogę kleić...

    --
    Bartek

  • 2. Data: 2009-04-15 10:15:57
    Temat: Re: Wilgotność wylewki
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Bartek pisze:
    > Witam,
    > Jak sprawdzić wilgotność betonu? Robiłem wylewki 10 grudnia i nie jestem
    > pewny czy już parkiet mogę kleić...

    wilgotnościomierzem. ;-)
    kazdy pakieciarz i inny posadzkarz go ma ... jak nie ma, to zmień czym
    predzej fachowca

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2009-04-15 10:24:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote:

    > wilgotnościomierzem. ;-)
    > kazdy pakieciarz i inny posadzkarz go ma ... jak nie ma, to zmień czym
    > predzej fachowca

    Ja fachowca oceniam po efektach jego pracy a nie narzędziach. Mój
    parkieciarz ma wilgotnościomierz, ale do drewna. Do betonu stosuje się jakąś
    specjalną procedurę z nawiercaniem wylewki i badaniem jej okruchów w jakimś
    płynie...

    --
    Bartek

  • 4. Data: 2009-04-15 10:55:21
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    Bartek pisze:

> [...]
    > specjalną procedurę z nawiercaniem wylewki i badaniem jej okruchów w jakimś

    ustrojstwo do betonu wygląda bardzo podobnie do tego do drewna. Też
    działa na zasadzie pomiaru oporności miedzy dwoma elektrodami.
    To co piszesz, to sposób laboratoryjny. W skrocie:
    -wyciąć próbke betonu i zważyć
    -wysuszyć do stałego ciezaru (norma podaje ile to ma trwac)
    -zważyć
    -róznice podzielić przez cieżar suchej próbki i pomnozyć x100 i masz
    wilgotnosc.
    Dobre dla naukowców.
    Pozdrawiam
    Michał
    ps. zwykle efekt pracy jest proporcjonalny do jakości narzędzi.....
    czasem tylko do cierpliwości

  • 5. Data: 2009-04-15 16:54:04
    Od: psb <p...@p...to>

    Bartek pisze:

> [...]
    > specjalną procedurę z nawiercaniem wylewki i badaniem jej okruchów w jakimś

    Przy wilgotnej wylewce będzie efekt dobry, ale do czasu, chyba że lubisz
    góry, doliny i szczeliny.

    Parkieciarz powinien mieć wilgotnościomierz, tylko nie z castoramy
    elektroniczny, tylko chemiczny: Wykuwa próbkę wylewki (do samego dna)
    rozdrabnia w 'moździeży' wsypuje do bańki z manometrem, dorzuca ampułkę
    z karbidem, trzepie 10min, wilgoć z wylewki reaguje z karbidem i wychyla
    manometr.

    Jest jeszcze staropolski sposób 'na przkrywkę' - kładziesz blat
    styropianowy na wylewkę na 24h, podnosisz i jeżeli widnieje ciemniejszy
    prostokąt tzn że wilgoć.

    psb

  • 6. Data: 2009-04-15 19:42:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Bartek wrote:
    > Witam,
    > Jak sprawdzić wilgotność betonu? Robiłem wylewki 10 grudnia i nie
    > jestem pewny czy już parkiet mogę kleić...

    tak wstępnie to możesz sie zorientować poprzez test szklanki

    na wylewce kłądziesz kartkę papieru a na kartce odwróconą szklankę

    jeśli po kilku godzinach pojawi sie wilgoć to wylewka jest mokra, jeśli nie
    to można sciągnąc fachowca z włąściwym sprzętem pomiarowym.

  • 7. Data: 2009-04-15 21:05:11
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    Podepnę się pod temat - czy w przypadku podłogi pływającej (panele)
    można jej układanie zacząć wcześniej niż parkietu? czy wylewka musi
    być tak samo dobrze wysuszona?
    Robert

  • 8. Data: 2009-04-15 21:08:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    Podepnę się pod temat - czy w przypadku podłogi pływającej (panele)
    można jej układanie zacząć wcześniej niż parkietu? czy wylewka musi
    być tak samo dobrze wysuszona?
    Robert

    Nie układaj nawet po czasie podanym za bezpieczny. Odpuść sobie jeszcze
    miesiąc dłużej i daj temu wyschnąć.

  • 9. Data: 2009-04-15 21:22:51
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 15 Kwi, 23:08, "kiki" <s...@s...ss> wrote:
> [...]
    > być tak samo dobrze wysuszona?
    > Robert
    >
    > Nie układaj nawet po czasie podanym za bezpieczny. Odpuść sobie jeszcze

    A ile wynosi taki czas bezpieczny? Tytułem wyjaśnienia: wylewki będą
    wykonane max do 3 tygodni, pogoda coraz lepsza, więc ile czekać?

  • 10. Data: 2009-04-15 21:32:34
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...
> [...]

    A ile wynosi taki czas bezpieczny? Tytułem wyjaśnienia: wylewki będą
    wykonane max do 3 tygodni, pogoda coraz lepsza, więc ile czekać?

    dłuższe kilka do kilkunastu tygodni. Mnie też się spieszyło to tu to tam i
    już jestem po wymianach czegoś tam.