  • 1. Data: 2009-04-15 10:29:36
    Temat: jak samemu zamontowac stopnie drewniane
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Tak sie pytam o co w tym chodzi bo same stopnie mozna kupic za 100z a z
    montażem na gotowo aż 400zł.
    Jest gdzies opis w necie jak to sie robi? czy to naprawde takie trudne? za
    co tyle kasy?

  • 2. Data: 2009-04-15 13:19:12
    Temat: Re: jak samemu zamontowac stopnie drewniane
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Jak bedziesz robil wrzuc kilka zdjec, zeby mozna bylo to zobaczyc. Tez
    jestem ciekaw dlaczego tak drogo to wychodzi.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-04-20 08:53:34
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Rafa said the following on 15.04.2009 12:29:
> [...]
    > monta?em na gotowo a? 400z?.
    > Jest gdzies opis w necie jak to sie robi? czy to naprawde takie trudne? za

    Stolarz liczy tak, robocizna to 3x material.

    Stopnie montujesz tak: przycinasz sobie stopien na wymagany rozmiar tak
    aby pasowal do betonowego stopnia. W stopniu wiercisz 3-4 otwory pod
    kolki rozporowe i wkrecasz tam konfirmaty (albo jakies inne wkrety).
    Kladziesz na wystajacych wkretach stopien i tak nimi krecisz aby ustawic
    stopien w poziomie lub na wyamganej wysokosci. Sciagasz stopien.
    Zwilzasz powierzchnie betonu i stopnia delikatnie woda. Kladziesz
    stopien. Obciazasz go czyms (bez brzesady,a by nie wygial sie od
    obciazenia) i ladujesz pomiedzy stopien a beton zwykla pianke
    poliluretanowa (z glowa i rownomiernie).
    I to wszystko. Jezeli robisz podstopnice drewniane, to z racji tego, ze
    nakladasz stopien na podstopnice, to najpierw ladujesz pianke
    rownomiernie na beton a potem na to kladziesz stopien.

    I cala filozofia. Tak robia wszyscy stolarze jakich znam.
    Bez zandych kolkow. Sama, zwykla, pianka.
    Mozna tez poziomowac stopnie listewkami, ale na wkretach jest latwiej i
    szybciej.

    S.

  • 4. Data: 2009-04-20 14:18:25
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    stopien położony na wkretach i trzyma go tylko pianka i to ma trzymac :)

  • 5. Data: 2009-04-20 19:13:08
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "adbud" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > stopien położony na wkretach i trzyma go tylko pianka i to ma trzymac :)

    .>>Stopnie montujesz tak: przycinasz sobie stopien na wymagany rozmiar tak

    mozesz zrobic dodatkowo:
    wrecasz konfirmaty lub sruby w stopien
    wiercisz otwory w schodach betonowy np 4 szt. w miejscach gdzie masz
    konfirmaty/sruby
    lebki srub/konfirmatow powinny schowac sie w otworach.
    Zalewasz otwory betonem i kladziesz stopien.
    Jak beton zastygnie. Ladujesz pianke jak kolega powyzej napisal
    Stopien juz nie sciagniesz bez zniszczenia.

  • 6. Data: 2009-04-21 07:02:58
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    adbud said the following on 20.04.2009 16:18:
    > stopien po?o?ony na wkretach i trzyma go tylko pianka i to ma trzymac :)

    Pianka trzyma tak mocno, ze proba oderwania debowego stopnia nastepnego
    dnia konczy sie jego zniszczeniem..

    Niektorzy stosuja dodatkowo specjalne kolki do montarzu stopni. Ale
    wiesc gminna niesie, ze czasami powoduja pekanie stopnia.

    S.

  • 7. Data: 2009-04-21 07:08:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adbud" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > stopien położony na wkretach i trzyma go tylko pianka i to ma trzymac :)

    A czemu nie?,

    Krzysiek