  • 1. Data: 2009-04-15 06:43:41
    Temat: Instalacje elektr. i etc.
    Od: KD <s...@w...pl>

    Już prawie kończę, a ponieważ całą instalacje kładę sam, mam jeszcze
    jeden mały dylemat. Jakie przewody podciągnąć do furtki i bramy, czy
    sensowne jest zakładanie bramofonów, czy może zwykły dzwonek. Z drugiej
    strony nie mam żadnej pewności ze o 2 w nocy, ktoś postara sie być
    zabawny. Do bramki mam 4m od schodów, może wystarczy tylko dzwonek przy
    drzwiach, nie wiem, nie wiem....
    Założyłem jak na razie inst. elektryczn, alarmowa i LAN. Nie wiem
    jeszcze jak rozwiązać zasilanie na zewnątrz budynku, jakaś pucha na
    elewacji. Na pewno macie już doświadczenie w tym temacie, więc za każdą
    poradę będę wdzięczny.

  • 2. Data: 2009-04-15 06:56:37
    Temat: Re: Instalacje elektr. i etc.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "KD" <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > jak rozwiązać zasilanie na zewnątrz budynku, jakaś pucha na elewacji. Na
    > pewno macie już doświadczenie w tym temacie, więc za każdą poradę będę

    Czy ten LAN wyciągnąłeś sobie do ogrodzenia? proponuję min. 2 osobne
    przewody :)
    A co do meritum - jeden przewód więcej nigdy nie zaszkodzi. Ja wiem, że się
    nie chce... też robiłem sam :)

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-04-15 07:08:34
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "KD" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak rozwiązać zasilanie na zewnątrz budynku, jakaś pucha na elewacji. Na
    > pewno macie już doświadczenie w tym temacie, więc za każdą poradę będę

    Do bramofonu w furtce (taki najzwyklejszy z Castoramy): 2 razy zwykła
    skrętka
    UTP plus elektromagnes. Działa bezproblemowo od prawie 6 lat.
    Janusz Pawlinka

  • 4. Data: 2009-04-15 07:30:58
    Od: Severin <s...@w...pl>

    To może jeszcze mi podpowiesz czy do centrali alarmowej powinienem
    podciągnąć zasilanie 220V, tak czytam o tych alarmach i jakos nie widze
    akumulatora w drzwiach wejsciowych:)

  • 5. Data: 2009-04-15 09:10:37
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    KD pisze:
> [...]
    > jeszcze jak rozwiązać zasilanie na zewnątrz budynku, jakaś pucha na
    > elewacji. Na pewno macie już doświadczenie w tym temacie, więc za każdą

    w glebe do domofona daj żelowany ( skretka lub jakis zwykly 4-5 parowy)
    , zwykly zawilgotnieje i bedziesz mial przesluchy nawet w peshlu.

  • 6. Data: 2009-04-15 15:28:09
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > jak rozwiązać zasilanie na zewnątrz budynku, jakaś pucha na elewacji. Na
    > pewno macie już doświadczenie w tym temacie, więc za każdą poradę będę

    Ja również sam sobie kładlem instalację. Są domofony i wideodomofony, które
    zadowalają się dwoma drutami a nie skrętką.
    Ja domofonu jeszcze nie wyprowadziłem, ale w stosownym miejscu położę
    odpowiedni peszel. Do furtki i bramy poprowadzę więcej przewodów - jeszcze
    do bramy i do oświetlenia.
    Wewnątrz domu pozostawiłem peszle - stosownie do instalowanego sprzętu
    poprowadzę LAN, TV lub domofon. Przeciągnięcie kabelka na odległośc 10-12
    metrów nie stanowi problemu o ile nie ma zbyt wielu zakrętów, a zakręty są
    łagodne.
    Obwody na zewnątrz budynku są zasilane z niezależnego obwodu (osobna
    różnicówka i wyłącznik), a dodatkowo będę miał możliwość wyłączania gniazdek
    na ogrodzie, wokół domu i gniazdek na balkonach z 2-3 miejsc poprzez
    przekaźniki bistabilne. Gniazdka na elewacji (4 szt.) są zrobione jako
    podtynkowe - w styropianie ocieplenia ścian. Klej do styropianu dobrze
    trzyma puszki i praktycznie nie ma możliwości ich wyrwania.
    Ponadto na zewnątrz wyprowadziłem kilka punktów oświetlenia (ale bez
    przesady, nie będzie z domu choinki) i ogrzewanie rynien.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 7. Data: 2009-04-15 19:35:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Ja domofonu jeszcze nie wyprowadziłem, ale w stosownym miejscu położę
    > odpowiedni peszel. Do furtki i bramy poprowadzę więcej przewodów - jeszcze
    > do bramy i do oświetlenia.

    Do ziemi od peszla lepsza jest rura PE.