  • 1. Data: 2022-04-07 11:07:58
    Temat: Wymiana wirnika w mało markowej młotowiertarce
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest takie guano:

    https://drive.google.com/file/d/12ZfYP7tLBoRLXvFGADC
    o111BNBSh5KrT/view?usp=sharing

    Się popsuło, komutator iskrzy (szczotki jeszcze hoho), spadki mocy itp
    sugerują przegrzanie i zwarcie uzwojeń. Przemierzylem komutator,
    rezystancje są mocno porozrzucane między segmentami. Trup.

    Trzeba by wymienić wirnik. Nie, aby mi jakoś specjalnie zależało, ale
    przykładowe wirniki chodza po 20-50zł i w sumie czemu nie?

    Zakładając, że to coś trafia do serwisu, co oni w ogóle robią, aby
    dobrać wirnik? Mierzą wszystkie wymiary i mozolnie szukają identycznego,
    czy mają gdzieś jakies tabele to-do-tego? Pukam, stukam po necie i nie
    widzę nic do "Kinzo 41p1400", ale może gdzieś jest jakaś inna tabelka,
    np. taka wiertarka->taki silnik i z tego da się dojśc jaki wirnik?

    Konstrukcja wygląda na powszechnie używaną kilka lat temu przez
    wszystkich producentów, do dzisiaj jest tego na sklepach trochę.
    Zakładam, że silniki są choć troche znormalizowane, pewnie produkowane
    przez tą samą fabrykę w Azji, i dla Bosha i dla Kinzo. Co daje nadzieje,
    że znajdę wirnik.

    Tak, wiem, cebulactwo. Ale mam taki problem, że nie lubię marnować
    rzeczy które nawet teoretycznie da się naprawić. I tak, kupie nową
    Makitę czy innego Bosha, ale tą dalej chce naprawić. Taka choroba ;)

  • 2. Data: 2022-04-07 14:34:30
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 11:07, heby napisał:

    > Jest takie guano:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/12ZfYP7tLBoRLXvFGADC
    o111BNBSh5KrT/view?usp=sharing

    > Trzeba by wymienić wirnik.

    Tego w tym co na początku się nie wymienia i nie naprawia.
    Z takim założeniem to zostało stworzone przez małe żółte
    rączki. Więc szanuj rączki- i tamte, i swoje. I nie dorabiaj
    ideologii, iż taki masz mus wewnętrzny, że musisz wymienić.

  • 3. Data: 2022-04-07 16:42:40
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 07.04.2022 o 11:07, heby pisze:
> [...]
    > dobrać wirnik? Mierzą wszystkie wymiary i mozolnie szukają identycznego,
    > czy mają gdzieś jakies tabele to-do-tego?

    Serwisy mają cenniki roboczogodzin, z którego wynika, że taniej kupić
    nowego chińczyka z gwarancją niż zlecać naprawę.

    > Pukam, stukam po necie i nie
    > widzę nic do "Kinzo 41p1400", ale może gdzieś jest jakaś inna tabelka,
    > np. taka wiertarka->taki silnik i z tego da się dojśc jaki wirnik?

    Dobiera się po podobnym wyglądzie zewnętrznym, a potem rozgryza
    ewentualne różnice w szczegółach.

> [...]
    > rzeczy które nawet teoretycznie da się naprawić. I tak, kupie nową
    > Makitę czy innego Bosha, ale tą dalej chce naprawić. Taka choroba ;)

    To niestety tak jak ja. Ale teraz jest to nawet modne: Zero waste.

    Poszukaj na stronie serwisu Graphite. Jak tam dobrałem wirnik do
    bruzdownicy.

    https://gtxservice.pl/czesci/czesci-zamienne-do-elek
    tronarzedzi/czesci-zamienne-do-wiertarek-udarowych.h
    tml

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2022-04-07 18:52:10
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2022 16:42, yabba wrote:
    > Serwisy mają cenniki roboczogodzin, z którego wynika, że taniej kupić
    > nowego chińczyka z gwarancją niż zlecać naprawę.

    Allegro jest pełne wirników do młotowiertarek. Albo hobbyści, albo
    jednak się opłaca. Taka ~3J, markowa, to gdzieś z 500zł nowa. Zakładajac
    że wymiana wirnika ze 150zł (liczę z 30 minut właściwej roboty) i sam
    wirnik z 50 to ... rynek jest. I widzę sporo serwisów w okolicy
    naprawiajacych elektronarzędzia.

    > https://gtxservice.pl/czesci/czesci-zamienne-do-elek
    tronarzedzi/czesci-zamienne-do-wiertarek-udarowych.h
    tml

    Byłem. Nie ma ;)

  • 5. Data: 2022-04-07 18:54:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 07/04/2022 14:34, Collie wrote:
    > I nie dorabiaj
    > ideologii, iż taki masz mus wewnętrzny, że musisz wymienić.

    To nie ideologia, tylko moje hobby to naprawianie gratów, choć głównie
    elektronicznych. Ciezko wyrzucić coś co prawie działa ;)

    Kupiłem Bosha, ale jednak nie poddaje się lekko, wydłubię ten wirnik i
    zobaczymy.

  • 6. Data: 2022-04-07 20:31:41
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 07.04.2022 o 18:54, heby pisze:

    > To nie ideologia, tylko moje hobby to naprawianie gratów, choć głównie
    > elektronicznych. Ciezko wyrzucić coś co prawie działa ;)

    Mam to samo.
    Stoi od 2 lat AEG BSB 18 STX-R ze szczotkami do wymiany które zrobiono
    niewymiennymi. Trzeba cały silnik. Może się gdzieś za kilka lat trafi bo
    w serwisie kompletnie nieopłacalny interes (silnik w cenie nowego
    zestawu był).
    Poza tym że iskrzy i zawiesza się wirnik puszczając dym z końcówek
    szczotek to działa jak się rozbuja ręcznie. Ładowarka pół-godzinna
    (obsługuje NiCd, NiMN, Li-Ion), aku 4Ah Li-Ion, udar.. szkoda...

    > Kupiłem Bosha, ale jednak nie poddaje się lekko, wydłubię ten wirnik i
    > zobaczymy.

    Kupiłem nowego AEG BSB 18C Li, ale to nie to samo... STX jest pancerny.

    Powodzenia.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2022-04-07 20:40:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 11:08:40 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > rzeczy które nawet teoretycznie da się naprawić. I tak, kupie nową
    > Makitę czy innego Bosha, ale tą dalej chce naprawić. Taka choroba ;)

    Niektóre serwisy przewijają wirniki.
    Może idź tą drogą.

  • 8. Data: 2022-04-07 21:25:07
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W czwartek, 7.04.2022 o 20:40, Kris napisał:

    > Niektóre serwisy przewijają wirniki.

    W cenie nowego silnika. "Panie, miedź droga!"

  • 9. Data: 2022-04-07 21:33:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 7 kwietnia 2022 o 20:40:04 UTC+2 Kris napisał(a):

    > Niektóre serwisy przewijają wirniki.
    > Może idź tą drogą.
    Pierwszy z brzegu
    http://wirniki.grygiel.com.pl/cennik.php

  • 10. Data: 2022-04-07 23:09:43
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 7 April 2022 at 21:33:12 UTC+2, Kris wrote:

    > Pierwszy z brzegu
    > http://wirniki.grygiel.com.pl/cennik.php
    szwagier ?