  • 1. Data: 2010-07-23 08:11:48
    Temat: Zagęszczenie/ubicie terenu.
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Muszę podnieść teren dookoła domu o około 40 cm (od 10cm do 40 - ze
    spadkiem). Dogadałem się z człowiekiem o gorszy gatunek ziemi (później
    pójdzie ziemia ogrodnicza), ale człowiek z którym się dogadałem tylko
    przywiezie ziemię i rozciągnie ją po działce ...
    Zasugerowałem się tym, iż muszę całość przelecieć zagęszczarką, ale tak
    teraz się zastanawiam - po co ? Czy to się w ogóle praktykuje podczas
    podnoszenia gruntu ? Owszem, później jak będę przygotowywać podjazd czy
    chodnik pod kostkę - ok, ale teren na którym później będzie wysypane 10
    cm ziemi ogrodniczej pod trawę ?
    Boję się trochę, że po deszczach zrobi mi się z tego błoto, ale
    - wypożyczenie zagęszczarki to 80 zł za dobę - przy terenie 1000m2 zaczyna
    opłacać się zakup uzywanej zagęszczarki ....

    --
    Kowalski Pawel
    e-mail/jid argail(na)histeria.pl

  • 2. Data: 2010-07-23 08:26:51
    Temat: Re: Zagęszczenie/ubicie terenu.
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Pawel Kowalski napisał:

> [...]
    > podnoszenia gruntu ? Owszem, później jak będę przygotowywać podjazd czy
    > chodnik pod kostkę - ok, ale teren na którym później będzie wysypane 10
    IMHO wystarczy walec ogrodniczy.
    > Boję się trochę, że po deszczach zrobi mi się z tego błoto, ale
    > - wypożyczenie zagęszczarki to 80 zł za dobę - przy terenie 1000m2 zaczyna
    > opłacać się zakup uzywanej zagęszczarki ....
    Coś ty zagęszczarką płytową zrobisz to w pół dnia, no może jeden dzień -
    1000 m2 to niewiele. Poza tym czego się trawa czepi jak zrobisz z tego
    kamień ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 3. Data: 2010-07-23 10:12:37
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 07/23/10 | 10:26, rrr napisal(a):
    > IMHO wystarczy walec ogrodniczy.

    Do ziemi ogrodniczej - wiem - nie miałem zamiaru używać zagęszczarki do
    ziemi ogrodowej ;))))

    > Coś ty zagęszczarką płytową zrobisz to w pół dnia, no może jeden dzień -
    > 1000 m2 to niewiele. Poza tym czego się trawa czepi jak zrobisz z tego
    > kamień ?

    Nie wiem właśnie - jakoś wbiło mi się do głowy, że przy rozplantowaniu
    ziemi podczas podnoszenia gruntu trzeba ją zagęścić ...
    Co do czasu pracy - nie wiedziałem, że zrobię to tak szybko ... Myślałem
    że z 5,6 dni.

    Reasumując - czy jest sens zagęszczać ziemię podczas podnoszenia poziomu
    gruntu ? Nie ziemie ogrodową, a humus z piachem, który ma słuzyć tylko
    i wyłącznie do podniesienia poziomu gruntu ?
    Czy zagęszczając ziemię, nie będzie mi łatwiej zrobić zaplanowane
    spodki, podejścia i podjazdy (zrobić zagęszczarką) ?

  • 4. Data: 2010-07-23 12:33:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w wiadomości

    > - wypożyczenie zagęszczarki to 80 zł za dobę - przy terenie 1000m2 zaczyna
    > opłacać się zakup uzywanej zagęszczarki ....

    IMHO warto użyć zagęszczarki bo wyjdzie ci ładnie i równo. A pożyczać najlepiej w
    piątek. Płacisz za jeden dzień a pracujesz piątek i w sobotę.

  • 5. Data: 2010-07-23 12:37:29
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 23.07.2010 10:11, Pawel Kowalski pisze:

> [...]
    > - wypożyczenie zagęszczarki to 80 zł za dobę - przy terenie 1000m2 zaczyna
    > opłacać się zakup uzywanej zagęszczarki ....

    Ja nawozilem w zeszlym tyg. okolo 200 ton
    Nie baw sie w zadna zageszczarke bo wyjdzie kicha i bedzie nierowno.
    1. wez geodete z niwelatorem niech ci pozaznacza spadki (paliki przy
    budynku i paliki przy plocie na obrzezach dzialki ) dosc gesto
    2. sznurek porozwijac miedzy palikami
    3. sprytnego koparkowca z zacieciem ktory to w miare ladnie rozlozy
    4. traktorzyste z traktorem i sprzetem siakas glebogryzarka z, ktora to
    wszystko przemieli i mniej wiecej wyrowna. Maja takie traktorki
    ogrodnicze z walcem nawet.
    5. grabki robotki reczne - wyciaganie korzeni , kamieni , chwastow itd
    wszystko co zostanie na powierzchni po tej glebogryzarce.

  • 6. Data: 2010-07-23 12:39:42
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    .

> [...]
    > 5. grabki robotki reczne - wyciaganie korzeni , kamieni , chwastow itd
    > wszystko co zostanie na powierzchni po tej glebogryzarce.

    no i dodatkowo ziemia siada rowno po deszczach i chodzeniu z grabkami.
    Na poczatku wpadalem na pół łydki w glebe - po tygodniu nawet stopa sie
    nie zapada - tak ze w miare ladnie siadlo.

  • 7. Data: 2010-07-24 15:18:28
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    Hej,

    Ja Wam powiem, jak to jest bo ja mam na dzialce nadsypane od 10cm do
    blisko 3m :-)) Teren w sumie ok 1000m2. Na dole glownie glina z
    wykopow - czasem wymieszana z jakims zwirem, pospolka, czy co tam sie
    zdarzylo. Trudno bylo wszystko skontrolowac bo bylo tego paredziesiat,
    jak nie juz liczone w setkach - wywrotek.

    Do autora -> zageszczarka bylaby fajna ale IMHO nie jestes w stanie
    takiego terenu zagescic w calosci, jak trzeba. Po pewnym czasie i tak
    porobia Ci sie "gory doliny" (przy 10-40cm to beda dolki ktore
    spokojnie zniwelujesz w jeden dzien grabkami :) Lepiej olac cale to
    zageszczanie i po paru tygodniach, miesiacach (zalezy od pogody - im
    wiecej deszczu tym lepiej) wszystko sobie samo siadzie i bedzie trzeba
    tylko wyrownac grabkami. Mi ogolnie teren siadl dosyc rowno, mimo ze
    jak pisalem nadsypane mam nawet do 3m (!). Ja wszystko zostawilem na
    cala zime i dopiero na wiosne wzialem sie za porzadki. Mam latwiej, bo
    najpierw sobie calosc przekopalem na ~10cm koparka (zamiast
    glebogryzarki czy innego rolniczego narzedzia ;-) potem wysialem
    trawke i wyrownalem grabkami. Zawalilem bo wtedy mialem juz dodac
    piasku ale ja mam dosc gliniasta ziemie - ile sie dalo humusu tyle
    jest ale jest przemieszany z glina. Ale nie jest zle - po ostatnich
    upalach, regularnie podlewana trawa szybko sie zageszcza i w
    niektorych miejscach jest juz zielony dywanik :)

    Co do podjazdow i chodniczkow - w tych miejscach zeby miec spokoj
    powinienes wybrac caly nasyp, dokopac sie do gruntu rodzimego i
    dopiero tu sypac jakims kruszywem i zageszczac. Podjazd zrobiony na
    "zageszczonej" glinie moze sprawiac w przyszlosci problemy z koleinami
    i nierownym osiadaniem.. Bo gliny nie da sie zagescic zadna
    zageszczarka! Wogole niczym sie nie da :)

    Zamiast kruszywa mozesz spodnia warstwe zrobic z np. piasku zuzlowego
    (b. tani material ktory sie swietnie zageszcza).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2010-07-27 14:55:28
    Od: Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no>

    Dnia 07/24/10 | 08:18, Adam Szendzielorz napisal(a):
    > Zamiast kruszywa mozesz spodnia warstwe zrobic z np. piasku zuzlowego
    > (b. tani material ktory sie swietnie zageszcza).
    > pozdr.

    Dziękuję za konkretną odpowiedź - teraz wiem na czym stoję (właściwie to
    dosłownie :))) i co mam robić ;)