  • Data: 2015-10-14 22:21:58
    Temat: Zapobieganie odkręcaniu gwintu, podwyższona temp.
    Od: scruffty <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam taki niby nieduży problem. Raczka w kominku jest przykręcona na śrubę.
    Śruba ta stanowi jednocześnie sworzeń, co przy zamykaniu i otwieraniu
    powoduje luzowanie się tej śruby w obudowie drzwiczek. I to właśnie
    luzowanie to problem, jaki chcę usunąć.

    Najlepiej byłoby zakontrować, przyspawać, przewiercić otworek i założyć
    zawleczkę, ale niestety na to nie ma miejsca.

    Wymyśliłem okręcenie śruby włoskami ze sznura uszczelniającego, co na jakiś
    czas pomogło. Inne rozwiązania jakie mi przychodzą to:

    - poxilina - tu nie wiem jak z temperaturą, wg. producenta poxilina jest do
    80 st. Niby rączka tyle się nie nagrzewa, ale to drzwiczki kominka jednak.

    - klej do gwintów. tu nie wiem jak z temp. sobie radzi, ale chyba będzie
    najlepszy.

    Co radzicie?

    --
    scruffty