  • 1. Data: 2015-10-14 22:21:58
    Temat: Zapobieganie odkręcaniu gwintu, podwyższona temp.
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Witam,

    Mam taki niby nieduży problem. Raczka w kominku jest przykręcona na śrubę.
    Śruba ta stanowi jednocześnie sworzeń, co przy zamykaniu i otwieraniu
    powoduje luzowanie się tej śruby w obudowie drzwiczek. I to właśnie
    luzowanie to problem, jaki chcę usunąć.

    Najlepiej byłoby zakontrować, przyspawać, przewiercić otworek i założyć
    zawleczkę, ale niestety na to nie ma miejsca.

    Wymyśliłem okręcenie śruby włoskami ze sznura uszczelniającego, co na jakiś
    czas pomogło. Inne rozwiązania jakie mi przychodzą to:

    - poxilina - tu nie wiem jak z temperaturą, wg. producenta poxilina jest do
    80 st. Niby rączka tyle się nie nagrzewa, ale to drzwiczki kominka jednak.

    - klej do gwintów. tu nie wiem jak z temp. sobie radzi, ale chyba będzie
    najlepszy.

    Co radzicie?

    --
    scruffty

  • 2. Data: 2015-10-14 23:33:20
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 22:21, scruffty pisze:
> [...]
    >
    > - klej do gwintów. tu nie wiem jak z temp. sobie radzi, ale chyba będzie

    Silikon, ten czerwony odporny na temperaturę. Chyba do 300 C daje radę.

    Grześ

  • 3. Data: 2015-10-15 08:05:50
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 14.10.2015 o 22:21, scruffty pisze:
> [...]
    >
    > - klej do gwintów. tu nie wiem jak z temp. sobie radzi, ale chyba będzie

    jak przedmówca - silikon czerwony - dostępny w sklepach z częściami
    samochodowymi

    ewentualnie - rozwiązanie bardziej inwazyjne, ale szybkie - lekkie
    uszkodzenie gwintu, tak aby śruba wkręcała się z oporem.

  • 4. Data: 2015-10-15 08:24:05
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 08:05:50 +0200, albercik napisał(a):

    > ewentualnie - rozwiązanie bardziej inwazyjne, ale szybkie - lekkie
    > uszkodzenie gwintu, tak aby śruba wkręcała się z oporem.

    Też o tym myślałem, ale ta śruba pracuje na boki przy otwieraniu,
    powierzchnia styku też jest dość mała i ogólnie producent schrzanił to
    mocowanie na całej linii (wystarczyło od środka wspawać nakrętkę (teraz to
    raczej nie do zrobienia, bo ramka malowana jest proszkowo i trzeba byłoby
    malować pewnie całość.

    Ten silikon jest ekstra, da się go kupić w ekstra małej tubce (akurat na
    moje potrzeby) dziękuje wam za naprowadzenie!

    A inna sprawa, że jak przyjdzie wkleić sznur uszczelniający to też się
    nada, bo te kleje jakie dają w kompletach naprawczych to też niespecjalnie
    trzymają.

    --
    scruffty

  • 5. Data: 2015-10-15 11:14:43
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 08:24, scruffty pisze:

> [...]
    >
    > A inna sprawa, że jak przyjdzie wkleić sznur uszczelniający to też się
    > nada, bo te kleje jakie dają w kompletach naprawczych to też niespecjalnie

    wkręć na wełnie mineralnej, ona jest niepalna.

    wełna jak pakuły.

  • 6. Data: 2015-10-15 12:24:20
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-10-15 o 11:14, Agent0700 pisze:
    > wkręć na wełnie mineralnej, ona jest niepalna.
    >
    > wełna jak pakuły.
    Oczywiście piszesz na podstawie własnych pozytywnych doświadczeń, a nie
    na podstawie skojarzenia wełna-włókna-pakuły ;-)
    Jacek

  • 7. Data: 2015-10-15 14:21:59
    Od: Agent0700 <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 12:24, Jacek pisze:

    > Oczywiście piszesz na podstawie własnych pozytywnych doświadczeń, a nie
    > na podstawie skojarzenia wełna-włókna-pakuły ;-)
    > Jacek

    oj tam, można spróbować