  • 1. Data: 2012-09-12 18:59:32
    Temat: Zaraza ziemniaczana a kompost
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Co roku sadzimy troche pomidorow w przydomowym ogrodku i co roku wiekszosc
    zabija zaraza ziemniaczana zanim dojrzeja. Mam tez kompostowisko z ktorego
    zasilamy ten wlasnie ogrodek.
    Powiedzcie czy moge na kompostowisko wyrzucac te wlasnie zarazone pomidory?
    Corka twierdzi ze nie gdyz ta zaraza swietnie rozwija sie w komposcie po
    czym na wisone zarazamy tym kompostem ziemie w ogrodku i tak w kolko.
    Co na ten temat sadza fachowcy?

  • 2. Data: 2012-09-12 19:52:14
    Temat: Re: Zaraza ziemniaczana a kompost
    Od: OWL <n...@n...com>

    W dniu 2012-09-12 18:59, Tomasz pisze:
> [...]
    > Corka twierdzi ze nie gdyz ta zaraza swietnie rozwija sie w komposcie po
    > czym na wisone zarazamy tym kompostem ziemie w ogrodku i tak w kolko.

    Ja nie jestem fachowcem ale zarażone liście pomidorów spalam zawsze w
    ognisku, nigdy nie daję ich na kompost

    Tomek
    sowa1968(at)gmail.com

  • 3. Data: 2012-09-12 22:33:40
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@g...com> napisał w wiadomości

    > Powiedzcie czy moge na kompostowisko wyrzucac te wlasnie zarazone
    > pomidory? Corka twierdzi ze nie ...

    Hejka. Możesz ale nie powinieneś. Spal, jak radzi kolega. Wszak zwyczaj
    palenia łętów ziemniaczanych uwiecznili nawet nasi malarze.
    Pozdrawiam anihilacyjnie Ja...cki