  • 1. Data: 2012-09-15 13:28:28
    Temat: balokonowe na zimę
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    czy duże donice (dużo ziemi) uchronią korzenie krzewów (szczegółnie róże)
    przed przemarzaniem,? czy tez od razu załózyć wynos do piwnicy na czas
    mrozów,
    nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

  • 2. Data: 2012-09-15 13:43:31
    Temat: Re: balokonowe na zimę
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 15 września 2012 13:28:26 UTC+2 użytkownik yapann napisał:

    > nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

    Maty grzewcze :-)

    Ania

  • 3. Data: 2012-09-16 22:14:36
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mrozów,
    > nie wymyślili jeszcze żadnych ocieplaczy do korzeni? : )

    ja kombinowałem ze styro, słomą itp ale nic nie pomagało. Donice miałem
    wielkie na około 100l dodatkowo w dewnianej "osłonce" z deski 3cm. Zawsze
    przemarzło, zresztą skoro na dworze było nawet -30 to nie było szans bo
    przeżyło.

    Od 2 lat wynosze wszystko do piwnicy - podlewając tam dość skąpo
    (1/miesiącu - jak mi się przypomni:-)
    Wszystko rośnie pięknie:-)

    --
    ---
    uciu

  • 4. Data: 2012-09-22 13:41:10
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > Maty grzewcze :-)

    ano jo - jakieś cuś na słońce, wtykane w korzenie.
    a jak nie ma słońca to się prząełącza na prunt : ] - np włączające się na
    kwadrans przy każdoracowym spadku temeratury poniżej np minus 10, dałaoby
    kilka włączeń w nocy - tyle co odtajeć zmarźliny z masy korzeniowej.

    byle nie wyszłoby drożej, niż kupić nowe rośliny - do małych roślinek by się
    nie opłacało oczywiście, ale do jakiś poważniejszych hodowli. (Amoże taniej
    wyemigrować nad Śródziemne :) )

  • 5. Data: 2012-09-22 13:42:14
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "uciu" <g...@i...pl> wrote in message
    > ja kombinowałem ze styro, słomą itp ale nic nie pomagało. Donice miałem
    > wielkie na około 100l dodatkowo w dewnianej "osłonce" z deski 3cm. Zawsze

    uh, no to dobrze że piszesz - miałam podobne pomysły, daruje se.

  • 6. Data: 2012-09-22 14:10:18
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 13:42:14 +0200, yapann napisał(a):

    > "uciu" <g...@i...pl> wrote in message
    >
    > uh, no to dobrze że piszesz - miałam podobne pomysły, daruje se.

    Styropian nie grzeje, lecz IZOLUJE przepływ ciepła. Bez grzania cieplej nie
    będzie.
    --
    XL

  • 7. Data: 2012-09-22 14:46:49
    Od: czeremcha <1...@g...com>

    W dniu sobota, 22 września 2012 13:40:57 UTC+2 użytkownik yapann napisał:

    >(Amoże taniej wyemigrować nad Śródziemne :) )

    Pewnikiem tak. Albo w jeszcze cieplejsze rejony - tylko wtedy pojawiają się inne
    problemy...

    W niektórych strefach klimatycznych trzeba np. piwonie przenosić na pewien czas do
    chłodu, żeby zechciały zakwitnąć ;-)

    Ania

  • 8. Data: 2012-09-22 15:33:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2012 05:46:49 -0700 (PDT), czeremcha napisał(a):

> [...]
    problemy...

    > W niektórych strefach klimatycznych trzeba np. piwonie przenosić na pewien czas do

    Duuuuuża lodówka i heja :-)

    --
    XL