  • 11. Data: 2017-09-27 17:06:08
    Temat: Re: Zaśmierdła CWU, anoda magnezowa, legionella...
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Za okolo tysiac zyli kupisz lampe uv do wody.

    Czy ona zastępuje przegrzewanie zbiornika?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2017-09-27 17:46:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-27 o 17:06, Irek.N. pisze:

    > Czy ona zastępuje przegrzewanie zbiornika?

    Tak, wybija bakterie.

  • 13. Data: 2017-09-27 21:20:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pytasz bo jak napisalem to nie sprawdziles co to jest lampa uv do wody?

  • 14. Data: 2017-09-28 19:04:13
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Pytasz bo jak napisalem to nie sprawdziles co to jest lampa uv do wody?

    Wiesz, w sieci piszą, ze ziemia płaska, że Kenedy żyje...a nie, to Elwis
    był :)

    Wiem co to lampa UV i nawet jedną instalację na niej zrobiłem, choć nie
    ja wybierałem rodzaj. Zastanawia mnie bardziej jak to ma odkazić obieg
    ciepłej wody, dlatego pytam.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 15. Data: 2017-09-28 19:38:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak jak zimnej ma odkazic.

  • 16. Data: 2017-09-28 22:05:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-28 o 19:04, Irek.N. pisze:

    > Wiem co to lampa UV i nawet jedną instalację na niej zrobiłem, choć nie
    > ja wybierałem rodzaj. Zastanawia mnie bardziej jak to ma odkazić obieg
    > ciepłej wody, dlatego pytam.

    Promieniowanie UV jest ogólnie stosowane do odkażania, zabija większość
    zarodników grzybów i bakterii. Trzeba tylko dobrać moc lampy i
    umiejscowić ją w obiegu lub samym zbiorniku.

  • 17. Data: 2017-09-28 23:52:41
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Promieniowanie UV jest ogólnie stosowane do odkażania, zabija większość
    > zarodników grzybów i bakterii. Trzeba tylko dobrać moc lampy i
    > umiejscowić ją w obiegu lub samym zbiorniku.

    Jasne.
    Ale co z obiegiem ciepłej wody? Tego już nie odkazi.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2017-09-29 00:40:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-28 o 23:52, Irek.N. pisze:

    > Jasne.
    > Ale co z obiegiem ciepłej wody? Tego już nie odkazi.

    A dlaczegóż by nie? Jeżeli woda krąży w obiegu, to teoretycznie cała jej
    objętość zostanie przez lampę prześwietlona i odkażona, to tylko kwestia
    mocy lampy i prędkości przepływu.
    A jak jedna czy dwie bakterie ostaną się w zakamarkach rur, to krzywdy
    zdrowemu człowiekowi nie zrobią.