  • 1. Data: 2009-04-16 15:59:22
    Temat: Zbrojona posadzka i dylatacja.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Czy w dylatacjach posadzki z podlogowka nie dawac zbrojenia, czy jechac cale
    pomieszczenie siatka nie patrzac na dylatacje??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-04-16 19:09:32
    Temat: Re: Zbrojona posadzka i dylatacja.
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Czy w dylatacjach posadzki z podlogowka nie dawac zbrojenia, czy jechac
    > cale pomieszczenie siatka nie patrzac na dylatacje??

    Witam,
    Układaj tak, aby siatka łączyła podzielone części wylewki. Zapobiegnie to
    klawiszowaniu, co dla rurek dobre chyba nie jest...

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2009-04-16 20:06:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 21:09, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > Witam,
    > Układaj tak, aby siatka łączyła podzielone części wylewki. Zapobiegnie to
    > klawiszowaniu, co dla rurek dobre chyba nie jest...

    Rurki nie powinny przechodzić przez dylatacje. Trzeba tak ułożyć żeby
    nie przechodziły. I wtedy nie łączy się niczym oddylatowanych płyt
    (inaczej nie była by to dylatacja tylko połączenie), tym bardziej nie
    łączy się ich zbrojeniem.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-04-16 21:00:17
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Uszanowanie.
    >
    > Czy w dylatacjach posadzki z podlogowka nie dawac zbrojenia,
    Tak NIE dawać

    czy jechac cale
    > pomieszczenie siatka nie patrzac na dylatacje??
    Nie, wylewki muszą być oddzielone, a aby nie klawiszowały to wykonawca
    wsadzi ci tam gwoździe ;) które już opisywałem. I powiem że sie to
    sprawdza, ma takie małe fragmenty wylewki odciete dylatacja i nie
    klawiszują ani nie pękają :) czyli dylatacja działa prawidłowo :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 5. Data: 2009-04-16 21:58:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

> [...]
    > nie przechodziły. I wtedy nie łączy się niczym oddylatowanych płyt
    > (inaczej nie była by to dylatacja tylko połączenie), tym bardziej nie

    rurki mogą przechodzić przez dylkatację i nawet muszą (choćby przy scianie)
    tylko w strefie dylatacji powinny być otulone szczelnie założoną otuliną z
    panki izolacyjnej tak po 20 cm z każdej strony dykatacji.

  • 6. Data: 2009-04-16 22:09:52
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 23:58, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > rurki mogą przechodzić przez dylkatację i nawet muszą (choćby przy scianie)
    Mowa o dylatacji między wyodrębnionymi polami posadzki. Tam się tego
    unika jak ognia ..
    ;-)

  • 7. Data: 2009-04-16 22:33:52
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    >Mowa o dylatacji między wyodrębnionymi polami posadzki. Tam się tego
    >unika jak ognia ..

    Slusznie, tylko nie zawsze sie da. Wchodze petla np. z kuchni do przejscia
    miedzy garazem, kotlownia i spizarnia. Jak by nie robil musze przejsc przez
    plyty i przez dwa progi. Nie zrobie oddzielnej petli dla pomieszczenia
    wielkosci 2 m^2. To tak celem wyjasnienia trudnych sytuacji.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedz.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-04-17 04:24:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > musze przejsc przez plyty i przez dwa progi. Nie zrobie oddzielnej
    > petli dla pomieszczenia wielkosci 2 m^2. To tak celem wyjasnienia

    co wiecej tak sie robi standardowo, choćby ogrzewanie dziedzińców pewnego
    kolegium UJ w Krakowie, gdzie rury przechodzą przez kolejne pola posadzki
    całymi stadami.

  • 9. Data: 2009-04-17 05:59:26
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Kwi, 06:24, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    qn.googlegroups.com...

    Jak już się nie da, to przejścia przez dylatacje powinny być
    zabezpieczone rurkami osłonowymi, nie można tego po prostu tak sobie
    zabetonować ...
    ;-)

    > co wiecej tak sie robi standardowo, choćby ogrzewanie dziedzińców pewnego
    > kolegium UJ w Krakowie, gdzie rury przechodzą przez kolejne pola posadzki
    > całymi stadami.

    "Tak się robi" to standardowa odpowiedź numer 1 budowlańców na każdą
    spapraną robotę ...
    ;-)

  • 10. Data: 2009-04-17 17:04:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzemo wrote:

    > Jak już się nie da, to przejścia przez dylatacje powinny być
    > zabezpieczone rurkami osłonowymi, nie można tego po prostu tak sobie
    > zabetonować ...
    > ;-)

    to przecież napisałem jak to należy robić

    > "Tak się robi" to standardowa odpowiedź numer 1 budowlańców na każdą
    > spapraną robotę ...
    > ;-)

    tak grunt to rzeczowy argumenty eksperta. Tak sie robi zgodnie z projektem
    wykonanym przez firmę rehau.

    nie wiem jak sobie to wyobrażasz w przypadku dziedzińca długiego na
    kilkadziesiąt metrów szerokiego na kilkanaście z zasilaniem od węższej
    strony podzielonego na ok 6 czy 8 stref?

    ponadto pola podłogówki są różnej wielkości bo ukąłd jest tak policzony aby
    każda pętla dawała podobny opór hydrauliczny i prekość przepływu
    zapewniającą samoodpowietrzenie (rozdzielacz poniżej płyty w piwnicy).

    Rury musza przechodzić przez dylatacje i to wielokrotnie,

    Ze względu na to że były zalewane w zwykłym, betonie (płynnym) więc trzeba
    było zakładać otulinę zaklejać taśma a końce zawiązywać opaskami
    elektrycznymi żeby sie beton do środka nie dostał.