  • 1. Data: 2009-04-16 16:37:10
    Temat: Dom z bala
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcialbym poznac Wasze zdanie na temat tej technologii, za i przeciw, ew.
    uwagi.
    Mile widziane bylyby glosy uzytkujacych takie domy.
    Pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-04-16 16:39:10
    Temat: Re: Dom z bala
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwagi.
    > Mile widziane bylyby glosy uzytkujacych takie domy.

    Ale uscislij, ktora technologia bo ja znam przynajmniej cztery...

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-16 16:48:22
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale uscislij, ktora technologia bo ja znam przynajmniej cztery...

    To sie nazywa konstrukcja wiencowa chyba, tak jak buduja gorale,
    Zbyszek

  • 4. Data: 2009-04-16 17:09:43
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > To sie nazywa konstrukcja wiencowa chyba, tak jak buduja gorale,
    > Zbyszek

    Za:
    nie do zdarcia przy dobrej izolacji miedzy scianami a fundamentem
    ladnie pachnie przez pierwsze kilka lat

    przeciw:
    cena
    przy balach okraglych troche klopotliwe wnetrza (kurz)

    ogolnie:
    pamietaj ze drewno ma podobny opor jak welna czy styropian,
    wiec jak nie dasz bala min. 25 cm w najwezszym miejscu
    to zapomnij o niskich kosztach ogrzewania
    dobrze jak jest na pióro, mniejsze szanse na przeswity z czasem
    i nie trzeba po paru latach zatrudniac optyka
    optyk - to taki gosc co obtyka sciany z bala sznurem konopnym ;-)
    i sporo informacji znajdziesz tez na stronie
    tow. wzajemniej adoracji (wykonawcy) www.szkielet.pl
    za to na forum masa uzytkownikow ze swoimi domami
    tam znajdziesz chyba najciekawsze opinie
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-04-16 20:02:32
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > ogolnie:
    > pamietaj ze drewno ma podobny opor jak welna czy styropian,
    > wiec jak nie dasz bala min. 25 cm w najwezszym miejscu
    > to zapomnij o niskich kosztach ogrzewania

    Sosna ma 0,16 styropian 0,04. Czyli bal 25cm jest odpowiednikiem tylko 6cm
    styropianu. Dla U=0,3 potrzeba by bala 53cm. IMHO nie jest to więc dobra
    technologia na dom całoroczny.

  • 6. Data: 2009-04-16 20:33:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 22:02:32 +0200, William Bonawentura napisał(a):

    > Sosna ma 0,16 styropian 0,04. Czyli bal 25cm jest odpowiednikiem tylko 6cm
    > styropianu. Dla U=0,3 potrzeba by bala 53cm. IMHO nie jest to więc dobra
    > technologia na dom całoroczny.

    W domu z bala ~30 cm jest po prostu ciepło. Nikt takich domow dodatkowo nie
    dociepla.

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2009-04-16 20:48:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:33, scream <n...@p...pl> wrote:

    > W domu z bala ~30 cm jest po prostu ciepło. Nikt takich domow dodatkowo nie
    > dociepla.
    >
    > --
    To chyba z tych drzew co w czarnobylu rosły... i teraz grzeją!
    ;-)

  • 8. Data: 2009-04-17 09:56:02
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 22:33:14 +0200, scream napisał(a):

    > W domu z bala ~30 cm jest po prostu ciepło. Nikt takich domow dodatkowo nie
    > dociepla.

    Ciepło to może być i w namiocie. Nikt nie dociepla, bo marnie by to
    wyglądało (poza tym nieprawda, że nikt, bo są tacy, co docieplają).
    Ale zużycie energii na ogrzanie domu z bala będzie wyższe niż domu z
    termoizlolacją. Choć norma dla ściany jednowarstwowej może być spełniona.
    Jest ona jednak bardzo liberalna - <0,5W/m2K. Dla ścian warstwowych to
    <0,3W/m2K. Różnica ta nie oznacza, że ściany 1W są termicznie lepsze niż 2W
    czy 3W, ale że możliwości uzyskania lepszej izolacyjności w ścianie 1W są
    marne, choć technologie hybrydowe i nowsze betony komórkowe pozwalają zejść
    od niedawna nawet poniżej normy dla ścian wielowarstwowych. Tak więc ta
    norma jest (była) wyrazem dostosowania do pewnej bezradności
    technologicznej.
    Oczywiście, wszystko trzeba policzyć - może się okazać, że koszt budowy i
    eksploatacji słabo izolowanego domu z bali, ogrzewanego kominkiem, będzie
    łącznie niższy, niż koszt budowy i ogrzewania dokładnie zaizolowanego
    termicznie domu ze ścianami wielowarstwowymi, ogrzewanego LPG, olejem czy
    prądem. Ale częściej okaże się, że dom ze ścianą 1W nie będzie dostatecznie
    tańszy w budowie, by zrekompensować wieloletnie straty energii, która wszak
    nie tanieje. Dlatego przed podjęciem decyzji o wyborze technologii i
    projektu warto poświęcić sporo czasu na naukę liczenia strat ciepła i
    kosztów i wszystko sobie porządnie policzyć

    T.

  • 9. Data: 2009-04-17 12:33:31
    Od: p...@i...pl

    On 16 Kwi, 18:48, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:gs7n1q$fsk$1@news.onet.pl...> Ale uscislij, ktora technologia bo ja
    znam przynajmniej cztery...

    > To sie nazywa konstrukcja wiencowa chyba,  tak jak buduja gorale,

    to nie tylko domena gorali, w calej Polsce tak sie budowalo i buduje
    coraz czesciej choc coraz mnej ludzi ktorzy potrafia to dobrze zrobic.
    Wybudowanie domu w konstruckji wiencowej , (dobre budowanie ) jest
    bardzo trudne a jest wiele firm i szamanow ktorzy twierdza ze potrafia
    to robic, choc rzeczywistosc wyglada czesto zupelnie inaczej. W pelni
    drewniany dom jest specyficzny w uzytkowaniu i aby w takim domu
    mieszkac trzeba miec tego swiadomosc, co z kolei daje niebywale ciepla
    atmosfere (nie chodzi mi o celcjusza;-) ) i klimat.

    pzdr
    krzycht

  • 10. Data: 2009-04-17 18:50:35
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    jak każdy z drewna jest akustyczny
    pracuje przez pierwsze lata solidnie, nad oknem to chyba z 15 cm siada i
    tyle trzeba zostawić
    okna warto zapewnić duże
    mogę w poniedziałek umiescic zdjęcie takiego domu z pełnego, niesezonowanego
    bala, postawionego przez trzech ludzi
    SJS
    mnie się dom z bala podoba i już