    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Zimno - ver2
    Date: Fri, 01 Jan 2010 17:55:22 +0100

    Witam,

    czytałem wątek "Zimno" i mam podobny problem. Może ktoś poradzi,
    co zrobić, żeby w miarę tanio poprawić sytuację.

    Wygląda wszystko następująco:
    - domek wolnostojący, ok. 40-letni, z cegły, ściany o grubości
    1,5 cegły, nieotynkowany;
    - parter i piętro, na każdej kondygnacji 2 pokoje, kuchnia,
    łazienka, przedpokój;
    - piwnica (ok. 2/3 w ziemi, 1/3 nad ziemią);
    - między sufitem na piętrze a dachem dosyć cienka (15cm?) warstwa
    izolacji (nie wiem, jakiej);
    - dom wzmocniony przez metalowe pręty ściągające przeciwległe
    ściany (wzmocnienie wykonane przez kopalnię, która spowodowała
    szkody górnicze);
    - okna wymienione niedawno na plastikowe;
    - w piwnicy piec węglowy, w domu kaloryfery. Dokładnej mocy
    nie znam.

    Pomiary temperatury (przy temp. zewnętrznej 3 C):
    - kaloryfery: 40-45 stopni C;
    - powietrze na piętrze: 18,5 C, odczuwana temperatura znacznie
    niższa;
    - powietrze na parterze: 19 C, odczuwana temperatura taka sama.

    Problemem jest głównie pierwsze piętro, gdzie właściwie cały
    czas jest zimno. Mierzyłem na piętrze temperatury ścian pirometrem
    i są następujące:
    - ściany zewnętrzne: od 12 C do 15 C, ale w niektórych
    miejscach (przy podłodze) 8,5 C;
    - sufit: 15 C do 15,5 C;
    - ściany wewnętrzne: jak powietrze (18 C);
    - podłoga: 17 C;
    Na parterze ściany zewnętrzne mają temperaturę ok. 17 C.

    W czasie większych mrozów jest oczywiście znacznie zimniej.

    Co może być powodem zimna na piętrze? Zbyt cienkie ściany?
    Jak pomogłoby otynkowanie całości? Nigdy takimi rzeczami
    nie zajmowałem się i nie wiem, od czego zacząć...

    Pozdrawiam
    P.