  • 1. Data: 2009-09-07 09:15:08
    Temat: betonowe ściany piwniczne - jakie przyjąć zbrojenie?
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Cześć..

    Zdecydowałem się na ściany piwniczne wylane w deskowaniu systemowym.
    Zadzwoniłem do konstruktora z zapytaniem o projekt wykonawczy zbrojenia.
    Naiwnie wydawało mi się, że sprawa jest prosta :) Najpierw kręcił nosem
    że 25cm to mało, wydam dużo na zbrojenie. Potem zapytał mnie o to jaką
    stal mają w hurtowni w której będę kupował, żeby wiedział jaką przyjąć
    do obliczeń.

    Jestem trochę zdziwiony - myślałem, że takie rzeczy dobiera się
    konstrukcyjnie. Może ktoś z Was ma trochę wiedzy w tym temacie i może
    pochwalić się parametrami swojej betonowej ściany, lub może mi wskazać
    jakieś wytyczne pozwalające dobrać zbrojenie? I czy piwniczna ściana
    betonowa 25cm to naprawdę za mało dla domku jednorodzinnego?

    Nad piwnicą będzie stało piętro z poddaszem użytkowym przykrytym
    dachówką cementową na dachu dwuspadowym o rozpiętości około 10x11m.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-09-07 11:44:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Wrz, 11:15, shaman <s...@p...wytnij.onet.pl> wrote:
    >Najpierw kręcił nosem
    > że 25cm to mało, wydam dużo na zbrojenie.

    Czytaj: "Nie chce mi się tego liczyć".

    >Potem zapytał mnie o to jaką
    > stal mają w hurtowni w której będę kupował, żeby wiedział jaką przyjąć
    > do obliczeń.

    No i dobrze. Przynajmniej w obliczeniach będzie brana stal jaka jest
    rzeczywiście dostępna. Choć w tym zastosowaniu IMHO bez większego
    znaczenia.

    > Jestem trochę zdziwiony - myślałem, że takie rzeczy dobiera się
    > konstrukcyjnie.

    Byłbyś bardziej zadowolony gdyby przyjął jakąś od czapy?
    ;-)

    > Może ktoś z Was ma trochę wiedzy w tym temacie i może
    > pochwalić się parametrami swojej betonowej ściany, lub może mi wskazać
    > jakieś wytyczne pozwalające dobrać zbrojenie?

    Jak znajdę projekt to podeślę. Mój na 100% nie był liczony tylko brany
    "od czapy".
    Ale IMHO i tak musisz mieć ten papierek od konstruktora.

    >I czy piwniczna ściana
    > betonowa 25cm to naprawdę za mało dla domku jednorodzinnego?

    Nie. To cud-miód
    ;-)

    Daj tam beton W6, to na prawdę działa!
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-09-07 12:48:36
    Od: Shaman <s...@g...com>

    On 7 Wrz, 13:44, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Jak znajdę projekt to podeślę. Mój na 100% nie był liczony tylko brany
    > "od czapy".
    > Ale IMHO i tak musisz mieć ten papierek od konstruktora.

    Tak wiem - bez papierka ani rusz.. ale jakbyś znalazł projekt swojego
    zbrojenia to będę bardzo wdzięczny.

    > Nie. To cud-miód
    > ;-)
    >
    > Daj tam beton W6, to na prawdę działa!
    > ;-)

    hmm.. a co ma oznaczać to puszczone oko? Nie jestem pewien czy
    ironizujesz czy mówisz poważnie?

    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2009-09-07 12:59:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Wrz, 14:48, Shaman <s...@g...com> wrote:

    > hmm.. a co ma oznaczać to puszczone oko? Nie jestem pewien czy
    > ironizujesz czy mówisz poważnie?

    Mówię poważnie i zachęcam. Organoleptycznie stwierdziłem że jakieśtam
    g-warte papy i izolacje mają się nijak do szczelnego betonu (koszt
    niewiele wiekszy). Ten można naprawiać nawet od wewnątrz.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-09-07 13:08:54
    Od: Shaman <s...@g...com>

    On 7 Wrz, 14:59, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Mówię poważnie i zachęcam. Organoleptycznie stwierdziłem że jakieśtam
    > g-warte papy i izolacje mają się nijak do szczelnego betonu (koszt
    > niewiele wiekszy). Ten można naprawiać nawet od wewnątrz.

    Dokładnie taki mam plan, żeby zamówić beton wodoszczelny i nie martwić
    się drenażem, błędami wykonawczymi izolacji itd.. Wprawdzie nie mam
    wody gruntowej do poziomu posadowienia, ale teren gliniasty a obok
    spory teren z nachyleniem w moją stronę.

    Tylko to @!$#&@% zbrojenie... :)
    Mam nadzieję, że znajdziesz ten projekt :)

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2009-09-09 18:46:59
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 7 Wrz, 15:08, Shaman <s...@g...com> wrote:

    > Tylko to @!$#&@% zbrojenie...   :)
    > Mam nadzieję, że znajdziesz ten projekt :)

    Cytat z projektu:
    "Ściany fundamentowe, zewnętrzne części podpiwniczonej zaprojektowano
    jako żelbetowe monolityczne, zbrojone od wewnątrz siatką z prętów fi
    10 mm co 20 cm i fi 6 poziomo co 20 cm, od zewnątrz siatką z prętów fi
    10 pionowo co 30 cm i fi 6mm poziomo co 30 cm, beton B20 W6. Pozostałe
    ściany fundamentowe zazbroić obustronnie siatką z prętów fi 8mm co
    20cm i zwieńczyć 4 prętami fi 12mm, strzemiona fi 6mm co 20cm, beton
    B20 W6. Beton zagęścić mechanicznie."

    No i grubość ściany 20 cm.

    HTH.

    Ale zastanawiam się co Ci to da. Chyba nie zamierzasz robić "bez
    papierka"?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-09-18 11:20:16
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Krzemo pisze:

> [...]
    >
    > No i grubość ściany 20 cm.
    >
    > HTH.
    >
    > Ale zastanawiam się co Ci to da. Chyba nie zamierzasz robić "bez

    Oczywiście, że nie zamierzam niczego robić bez papierka, ale
    dotychczasowe doświadczenia skłaniają mnie do szukania "materiałów
    porównawczych". Coś w stylu wizyty u drugiego lekarza w celu
    zasięgnięcia niezależnej opinii. :) Pierwszy lekarz mówi: "na stół i
    tniemy" a potem okazuje się, że wystarczy maść :)

    PZDR
    Shaman