    From: "brunet.wp" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: ciepło z kominka kanałem wentylacyjnym
    Date: Wed, 2 Jan 2013 10:32:55 +0100

    Witam,

    planuję budowę kominka w salonie. Kominek raczej mały, pewnie około 10kW.
    Nie będzie płaszczy wodnych ani dystrybucji gorącego powietrza.

    Chciałbym jednak zrobić niewielkim kosztem minimalną dystrybucję gorącego
    powietrza. Mianowicie chcę puścić niewykorzystanym kanałem wentylacyjnym
    grawitacyjnym gorące powietrze z kominka na poddasze. Kanały wentylacyjne
    idą przy kominie spalinowym (komin jest systemowy Plewa, podobny do
    Schiedla). Na poddaszu w kominie wstawię kratkę wentylacyjną, którą będzie
    napływać gorące powietrze.

    Nigdy się nie spotkałem z takim rozwiązaniem, ale być może ktoś robił coś
    podobnego... Na chłopski rozum powinno działać, wszak ciepłe powietrze
    pójdzie w górę...

    Czy nie ma jakichkolwiek przeciwwskazań ku takiemu rozwiązaniu? Zbyt wysoka
    temperatura w kanale wentylacyjnym? Inne problemy?

    Pozdrawiam,
    BWP