  • 1. Data: 2010-12-25 13:36:16
    Temat: co robic zaraz po oknach
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Jakie prace w domu zaczac od razu lub rownoczesnie po wstawieniu okien.
    Problem jest w tym, ze skrzynke na dzialce bede mial dopiero ok sierpnia
    2011.

    Ja widze taka kolejnosc:
    - alarm na jakims akumulatorze?
    - rozlozenie instalacji elektrycznej
    - instalacja CO i woda
    - tynki
    - podlogowka
    - zalanie podlogi

    pomijam ocieplenie dachu i wykonczenie tego GK bo to zrobie chyba
    jeszcze przed okanmi (okna dachowe sa juz zalozone)

    Kiedy planowac zalozenie instalacji gazowej do kuchenki i pieca w
    kotlowni. Czy zostawic to na jesien 2011 i wtedy wstawic kociol,
    podlaczyc gaz i testowac to wszystko?

    Pozdr

  • 2. Data: 2010-12-26 09:20:16
    Temat: Re: co robic zaraz po oknach
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > przed okanmi (okna dachowe sa juz zalozone)

    > - alarm na jakims akumulatorze?
    > - rozlozenie instalacji elektrycznej i TV i komputerowa

    to ok ale GK i ocieplenie zostawilem na koniec i inny znajomi rowniez
    nie spotkalem sie z kims kto robil to w pierszej kolejnosci
    opackają ci przy tynkowaniu GK i wełna tez nalaie wilgoci
    nie widze sensu tej kolejnosci

  • 3. Data: 2010-12-26 10:08:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik bulba008 napisał:
    > Jakie prace w domu zaczac od razu lub rownoczesnie po wstawieniu okien.
    > Problem jest w tym, ze skrzynke na dzialce bede mial dopiero ok sierpnia
> [...]

    Nie jestem fachowcem, ale ja zrobiłem tak:

    SSO
    elektryka
    okna i drzwi zewn - to zrobili mi w trakcje zakładania elektryki
    tynki
    instalacja CO, wod-kan. - kocioł grzejniki, podłogówka, wyprowadzenia
    wod-kan
    wylewki
    miesiąc przerwy...
    ocieplenie i zabudowa poddasza - wełna i gk.
    kafelki podłogowe i ścienne
    drzwi wewnętrzne, malowanie osprzęt elektryczny

    > pomijam ocieplenie dachu i wykonczenie tego GK bo to zrobie chyba
    > jeszcze przed okanmi (okna dachowe sa juz zalozone)

    Nie robiłbym zabudowy gk przed tynkami i wylewkami - woda ze ścian i
    posadzek musi najpierw związać, a potem odparować.

    Zmiękną Ci płyty i nie wiem, czy się nie powykrzywiają, albo pomarszczy
    papier, albo coś jeszcze :-))).

    Odradzam.

    > Kiedy planowac zalozenie instalacji gazowej do kuchenki i pieca w
    > kotlowni.

    Jak będzie instalator CO - trzeba w końcu wszystko sprawdzić czy grzeje :-).

    Czy zostawic to na jesien 2011 i wtedy wstawic kociol,
    > podlaczyc gaz i testowac to wszystko?

    Testuj na 'gorąco', jak instalatorzy są i coś 'nietegez', to od razu
    poprawią, potem to już tylko płakać będziesz mógł. Zwłaszcza, że chcesz
    przesunąć to na jesień, czyli okres, kiedy już trzeba grzać.

    Jak CO będzie działać, to i tynki lepiej będzie suszyć. Z wylewkami i
    tak trzeba poczekać z 6 tyg, żeby móc odpalić podłogówkę.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-12-30 23:26:26
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    >
    > Kiedy planowac zalozenie instalacji gazowej do kuchenki i pieca w
    > kotlowni. Czy zostawic to na jesien 2011 i wtedy wstawic kociol,

    Od ocieplenia od wewnątrz najmniejszego z pomieszczeń i wstawienia tam
    kozy albo grzejnika katalitycznego. Dalej - wstawienia łóżka.
    powieszenia (na pająka) żarówek w każdym z pomieszczeń i firanek z
    zasłonami - można na drucie, można na kijach od szczotek, można stare i
    na śmietniku znalezione - ale mają wisieć. Inaczej zamawiaj na wiosnę
    nowy komplet okien - bo te co właśnie wstawiłeś ci podp...lą.

    I ktoś w tym ocieplonym pomieszczeniu musi nocować, ważne żeby miał
    telefon - wezwać wsparcie reszty rodziny, wezwać policje (w tej
    kolejności bo taka jest kolejność zjawiania się na miejscu...)

    Dobrze też działa przy tym wszystkim poświata telewizora w którymś z
    okien - nikt tego nie musi oglądać, ważne żeby błyskało jak telewizor.

    Tu jest Polska. Żyjesz w Polsce!

    --
    Darek

  • 5. Data: 2010-12-31 09:19:56
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

> [...]
    >
    > Dobrze też działa przy tym wszystkim poświata telewizora w którymś z
    > okien - nikt tego nie musi oglądać, ważne żeby błyskało jak telewizor.

    Mam nadzieję, że żartujesz, jeśli nie to współczuję.
    Ja chyba żyję w innym kraju. Odpukać podczas budowy nic nie zginęło,
    mieszkam prawie rok i dalej nic nie ginie a potrafię zostawić przed
    domem rowery, kosiarkę itp. W sumie przez to nie zrobiłem jeszcze
    ogrodzenia - może w tym roku jak znów nie przepuszczę pieniędzy z
    ogrodzenia na pierdoły :)

    pozdrawiam
    rafał

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-31 10:02:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    >na śmietniku znalezione - ale mają wisieć. Inaczej zamawiaj na wiosnę nowy
    >komplet okien - bo te co właśnie wstawiłeś ci podp...lą.

    Takie Urban legend z tymi kradzieżami okien. Kazdy mówi ze kradna a nikt nie
    zna nikogo komu by ukradli.
    Jak zechca ukraść to musza miec kupca, a teraz wszystko robione "na wymiar"
    i mało komu podpasuja okna zjumane z sąsiedniej budowy.

    Krzysiek