  • 1. Data: 2009-03-01 21:09:03
    Temat: co sądzicie o kominku w formie zwykłej dziury z cegieł jak na zdjęciu ..
    Od: "endriu" <m...@w...pl>

    http://www.nobiles.pl/?q=pages/inspirations/arrangem
    ents/galery/category/27/28

    Ma ktoś z was takie rozwiązanie ? Czy koniecznie trzeba kupować wkład
    metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały płomień (mam w
    pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą powietrze w
    podłodze)?

  • 2. Data: 2009-03-01 21:13:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 22:09:03 +0100, endriu napisał(a):

> [...]
    > metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały płomień (mam w
    > pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą powietrze w

    Normalne otwarte palenisko, nic w tym niezwykłego. Robi sie takie kominki
    conajmniej od tysiąca lat :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-01 21:22:50
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    minusem będzie bałagan wokół kominka oraz brak możliwości regulacji precesu
    spalania drzewa, chociaż efekt wizualny napewno dużo przyjemniejszy niż przy
    wkładzie :) Aha i mam nadzieję ze masz duży przekrój rury doprowadzającej
    powietrze bo taki kominek zużywa kilka razy więcej powietrza do procesu
    spalania niż wkład

    Adi

  • 4. Data: 2009-03-01 21:24:34
    Od: "W." <h...@g...pl>

> [...]
    Tylko jak ściana bedzie wyglądać. Bezpieczne to nie jest. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2009-03-01 21:25:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały płomień (mam w
    > pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą powietrze w

    Musisz mieć bardzo dobrą wentylację do takich patentów. Inaczej będziesz
    miał dym wszędzie, tylko nie w kominie.
    Poza tym polecam, postawiony wedle mojego projektu (plus konsultacja ze
    zdunem i kominiarzem) kominek działa bez problemów u moich teściów.
    Ważne, żeby mieć komin o dużym przekroju (minimum 25cm średnicy, a i to do
    małego kominka) i wysokości też sporej (4 metry to też minimum).
    Poza tym w klasycznym kominku otwartym diabeł tkwi nie w samym palenisku,
    ale bezpośrednio nad nim - trzeba zrobić porządne podniebienie paleniska,
    gardło i komorę nad nim.
    Bez dobrego zduna lub kominiarza z praktyka nie radze się szarpać.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-03-01 21:30:34
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:og42yl0bfuvd$.dlg@oldfield.org.pl...

> [...]
    > gardło i komorę nad nim.
    > Bez dobrego zduna lub kominiarza z praktyka nie radze się szarpać.

    Wazne zdaje sie sa proporcje samego paleniska do calosci, w kazdym razie
    dobry kominek to nie robota dla amatora.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-03-01 21:31:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "endriu" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > metalowy jeżeli chciałbym raz na jakiś czas zapalić mały płomień (mam w
    > pokoju odpowiedni komin systemowy i rurę doprowadzającą powietrze w

    Mam otwarty kominek murowany z klinkieru, palę w nim okazyjnie i jest ok.
    Kiełbase na pogrzebacz nabijałem i smażyłem, ziemniaki w żar wrzucałem i
    potem z masełkiem i solą- mniam, mniam.

    Kris

  • 8. Data: 2009-03-01 21:40:55
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Mam otwarty kominek murowany z klinkieru, palę w nim okazyjnie i jest ok.
    > Kiełbase na pogrzebacz nabijałem i smażyłem, ziemniaki w żar wrzucałem i
    > potem z masełkiem i solą- mniam, mniam.

    Wow, tak to ja sie bawie przy ognisku na rancho za miastem.:-)

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-03-01 21:41:40
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "endriu" <m...@w...pl> wrote in message news:49aaf97b$1@news.home.net.pl...
    > http://www.nobiles.pl/?q=pages/inspirations/arrangem
    ents/galery/category/27/28

    Ja jestem wrogiem takich rozwiązań. To jest po pierwsze niebezpieczne i może
    wywołać pożar po drugie będzie brudno, tlenek węgla , który może wypić
    populację twoich dzieci oraz wdychanie cząsteczek stałych o średnicy
    mikrometra co prowadzi do ryzyka raka krtani, gardła i płuc. Chcesz to
    wdychać naprawdę ?

  • 10. Data: 2009-03-01 21:50:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 1 Mar 2009 22:24:34 +0100, W. napisał(a):

    > Tylko jak ściana bedzie wyglądać. Bezpieczne to nie jest. Pozdrawiam.

    Jest, jest. Znam przyklad takiego kominka w domu w 100% drewnianym, na
    podlodze jest tylko opaska z kamienia na szer. 30 cm przed paleniskiem. Dom
    stoi dobre 40 lat i nic sie tam nigdy nie zapaliło :) Wiesz, jak ktos jest
    d.pa to i ze zwyklego kominka wywoła pożar :)

    --
    best regards,
    scream