    From: Tolek <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: czy nawiewniki zastępują wentylację grawitacyjną?
    Date: Mon, 04 Oct 2010 19:40:42 +0200

    witam,
    mieszkam w domu 1 rodzinnym i odkąd pamiętam w okresie
    jesienno/zimowo/wiosennym kiedy temp zew spada poniżej +3/4 stopni na
    oknach zaczyna pojawiać się skroplona para wodna. tym większa im niższa
    temp zew.
    przy mrozach poniżej -10st ledwo widzę dom sąsiada a na parapecie muszę
    kłaść ręczniki papierowe. dodam że nigdzie na ścianach nie pojawia się
    nawet ślad po grzybie i pleśni a mieszkam już ładnych parę lat.
    wietrzę normalnie-czyli 2, 3 razy dziennie.
    okna oczywiście plastik (bez nawiewników). brak w domu jakiejkolwiek
    wentylacji grawitacyjnej.
    okna plastikowe są stare - nawet nie wiem czy mają współczynnik 1,1.
    podobno wymiana na nowe okna albo chociaż wymiana szyb dużo pomaga. tak
    słyszałem - nie wiem czy to prawda.
    pytanie: czy nawiewniki pomogą? wiem że mogą wspomagać wentylację
    grawitacyjną ale czy mogą ją zastąpić?
    wkurza mnie w zimie poranna walka ze ściągaczką do wody żeby zobaczyć
    podwórko sąsiada.
    nie wiem czy montować nawiewnik czy może od razu wymienić okna?