  • 1. Data: 2009-11-10 08:48:50
    Temat: czym odkręcic to ustrojstwo?
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Witam, musze zamienic narożnik z lewostronnego na prawostronny i
    pojawil sie problem z odkreceniem mocowan jednej cześci mebla z drugą.
    Ktos tam zastosowal dziwaczne nakretki zamiast zwyklych śrub.
    Ponizej pokazuje zdjecia na ktorych je widac. Ktos wie czym to
    odkrecic?
    Z obu stron naroznika są identyczne nakrętki, w gwint wkrecona jest
    śruba (5tka) ktora nie ma glowki z żadnej strony i jest schowana
    wewnatrz otworu gwintowanego. Probowalem wkrecic normalną srube z
    główką i ruchem obrotowym albo wykrecic niegwintowaną srube ze srodka
    albo wypchnać nakretke z jednej ze stron. Jednak nic to nie daje. Jak
    widac nakretki są tak skonstruowane że łatwo sie je dokreca, jednak
    odkrecic nie idzie poniewaz są zaokrąglone w kierunku odkrecania. Jest
    jakis specjalny klucz do takich rzeczy? jak sie nazywa?

    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010160.jpg
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010164.jpg
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010166.jpg
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010167.jpg

  • 2. Data: 2009-11-10 09:12:40
    Temat: Re: czym odkręcic to ustrojstwo?
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Tue, 10 Nov 2009 00:48:50 -0800 (PST), Mamut napisał(a):

    > Jednak nic to nie daje. Jak
    > widac nakretki są tak skonstruowane że łatwo sie je dokreca, jednak
    > odkrecic nie idzie poniewaz są zaokrąglone w kierunku odkrecania.

    raczej te nakrętki są dodatkowo wbite w płytę - więc nie bardzo się daje
    nimi kręcić - na pewno śruba w środku nie jest na imbus czy inny wynalazek?
    pokazałeś fotki z jednej strony? może malutkim przecinaczkiem zrobić
    nacięcie na śrubie i wykręcić śrubokrętem?

    Daniel
    http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 3. Data: 2009-11-10 09:20:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 10 Nov 2009 00:48:50 -0800, osobnik zwany Mamut
    wystukał:

    > http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010160.jpg

    tego się nie wkręca. te "nakrętki" są wbijane :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2009-11-10 09:22:59
    Od: Mamut <c...@g...com>

    masz racje, nakretki są dodatkowo zabezpieczone przed obracaniem, są
    wbite w plyte. tutaj zrobilem foto nakretki którą wyjąłem z drugiej
    strony łóżka, tam gdzie mam je przekrecic:
    http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
    010178.jpg

    Skoro naroznik jest specjalnie przystosowany do zmiany orientacji to
    po cholere stosują takie dziwne śruby?

    Nie da sie naciac ani wbić czegokolwiek tam bo sruba z obu stron
    schowana jest na jakies 5-6mm a otworek jak widac malutki.

  • 5. Data: 2009-11-10 09:26:46
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > http://i905.photobucket.com/albums/ac255/cactus23/P1
> [...]

    pokaż zdjęcia drugiej strony, drugiego końca.

  • 6. Data: 2009-11-10 09:32:11
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > pokaż zdjęcia drugiej strony, drugiego końca.

    sa identyczne dlatego nie pokazałem.

  • 7. Data: 2009-11-10 09:55:05
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

    > sa identyczne dlatego nie pokazałem.

    moja rada: siłowo - młotek, dłuto, obcęgi, podobne - i próbować zerwać
    nakrętki z jednej strony, lub podważyć i odgiąć skrzydełka nakrętek, by je
    odkręcić...

    po "odwróceniu" naroznika spiąć ponownie części narożkina robiąc otwory w
    innym miejscu. spiąć innymi śrubami wygodniejszymi w użyciu (lub takimi
    samymi zakupionymi nowymi)

  • 8. Data: 2009-11-10 09:55:12
    Od: Mamut <c...@g...com>

    zostaje mi tylko przewiercenie tego minimalnie mniejszym wierłem. Z
    drugiej storny łozka wkrece juz normalne śruby.

  • 9. Data: 2009-11-10 10:48:14
    Od: gary <g...@c...pl>

    Mamut pisze:
> [...]
    > odkrecic nie idzie poniewaz są zaokrąglone w kierunku odkrecania. Jest
    > jakis specjalny klucz do takich rzeczy? jak sie nazywa?

    to jest nakrętka z kłami którą się wbija do drewna PRZED wkręceniem śruby.
    Śruba została wkręcona z drugiej strony płyty wiórowej ( a nie z drugiej
    strony mebla )której uparcie nie chciałeś sfotografować.
    Nakrętki zostaw w spokoju fabryka je tam wbiła.
    musisz wykręcić śrubę która jest wewnątrz tej nakrętki.
    Przecież musi mieć jakąś główkę na drugim końcu

  • 10. Data: 2009-11-10 11:00:00
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "gary" <g...@c...pl> wrote in message

    > Przecież musi mieć jakąś główkę na drugim końcu

    Raczej wgniecenie na pokręcanie bitem.