  • 1. Data: 2009-02-26 00:32:06
    Temat: docieplenie ściany i stropu pomiędzy garażem a pokojami
    Od: Mariusz <k...@T...pl>

    witam,

    nad garażem i obok mam pokoje, garaż w bryle budynku, raczej
    nieogrzewany, cały dom z zewnątrz ocieplony,

    pytania:
    1. czy warto ocieplać ścianę i sufit w garażu aby w pokojach było cieplej?
    2. jeśli tak jakim materiałem i jak grubym?
    3. jeśli będę chciał w garażu na tej ocieplonej ścianie położyć płytki
    ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?

    dzięki z góry za wskazówki

    Mariusz

  • 2. Data: 2009-02-26 07:56:14
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 26 Lut, 01:32, Mariusz <k...@T...pl> wrote:
> [...]
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?

    Mam podobną sytuację i planuje ocieplić sufit i ściane styro 5 cm.
    Co do płytek to nie wiem. Chyba lepiej by było dać płytę, ale może i
    można bezpośrednio na styro (oczywiście wcześniej zaciągnięty klejem i
    siatką).

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-02-26 07:57:18
    Od: "piast9" <p...@i...pl>

    > nad garażem i obok mam pokoje, garaż w bryle budynku, raczej
    > nieogrzewany, cały dom z zewnątrz ocieplony,
    Zdecydowanie warto. Ja mam ocieplony strop po 5 cm z każdej strony
    styropianem (łącznie 10 cm) i uważam że za mało bo w tych pomieszczeniach
    nad nim mam najzimniej...
    > pytania:
    > 1. czy warto ocieplać ścianę i sufit w garażu aby w pokojach było cieplej?
    Tak
    > 2. jeśli tak jakim materiałem i jak grubym?
    Sufit garażu nawet 10cm styropianu i z 5 cm podłoga w domu ( jeżeli deski na
    legarkach to pomiedzy nimi 5 cm wełny); ściana 10 cm styropianu od str.
    garażu.
    > 3. jeśli będę chciał w garażu na tej ocieplonej ścianie położyć płytki
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?
    Wystarczy że będą dwie warstwy siatki zbrojacej .... (jeśli płyty g-k to
    trzeba do nich dorabiać konstrukcję aby do niej je przykręcić)

    Pozdro
    kamil

  • 4. Data: 2009-02-26 08:10:06
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:49a5e307@news.home.net.pl...
> [...]
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?

    Na pewno przy ociepleniu coś zyskasz. Kwestia tylko kalkulacji kosztów.
    Z reguły posadzka jest na styropianie który już w jakimś stopniu izoluje
    cieplnie
    Wsztystko zależy od konkretnego przypadku, tj jak to jest wykonane.
    Strop "lany" mniej izoluje termicznie od np. terivy.
    Ale tak czy siak myślę że na na sufit max. 5 styro.
    Co do ścian to tez ważna kwestia jakie to ściany - materiał i jego grubość.
    Tutaj możesz walnąć nawet 10 styro.
    Co do kładzenia kafli to nie mam doświadczenia więc nie poradzę.
    Natomiast ja bym raczej nie pchał tam płyty GK.
    U teścia ganek jest nimi wykończony i robi się zielono (płyty były białe).
    Płyta szybko łapie wilgoć a powoli oddaje.
    No ale jakby to było w całości pokryte płytkami, to może by zdało egzamin.
    Płyta zielona, albo białą pociągnąć impregnatem + dobra fuga i dokładne
    wykon.

    Pzdr
    J23

  • 5. Data: 2009-02-26 11:04:15
    Od: o...@o...pl

> [...]
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?

    Witam. Jak najbardziej tak-ocieplić. Dwa powody: pierwszy na pewno nie ma
    dobrej izolacji między garażem, a częścią mieszkalną. Dla fachowca (a mam
    nadzieję, że takim jestem) zdanie, cytat;&#8221; cały dom z zewnątrz ocieplony&#8221;

    dostarcza informacji, że ściany zewnętrzne nośne bez docieplenia nie spełniają
    wymogów izolacji. Tym bardziej wewnętrzne nośne. Drugi to -garaż nie
    ogrzewany, drzwi garażowe słabo lub w ogóle nie izolowane. Teraz ile: minimum
    10 cm (przyjmuje się, że przegrody termiczne między pomieszczeniami
    ogrzewanymi i nie ogrzewanymi powinny być tak samo izolowane jak między ścianą
    zewnętrzna i wewnętrzną budynku, a więc minimum 12 cm). Ponieważ jest tam
    jednak jakaś zapora przed wiatrem więc 10 jest do przyjęcia. Teraz jak? Jeżeli
    nie ma płytek sprawa jest prosta, lecz w przypadku płytek system jest inny.
    Kładziemy wełnę (optuję przy wełnie z kilku powodów) na nią kładziemy klej,
    zatapiamy siatkę i od razu dociskamy kołkami (najlepiej z
    dodatkowymi &#8222;talerzami&#8221; wsuwanymi na kołki &#8211;średnicy 14 cm). Po
    wyschnięciu
    kleju nakładamy drugą warstwę kleju i zatapiamy w niej drugą warstwę siatki.
    Dalej to już płytki. Zawsze staram się wytłumaczyć czemu (a więc w skrócie).
    Pierwsza warstwa siatki nawet z kołkami ma tendencję do odspajania się od
    podłoża (wełny, styropianu). Druga warstwa usztywnia ją i dodatkowo
    przyczepność kleju do kleju jest o wiele większa od styropianu, wełny i kleju.
    Ta druga warstwa usztywnia i tworzy pseudo podłoże na której można kłaść
    ceramikę.

  • 6. Data: 2009-02-26 13:38:04
    Od: "piast9" <p...@i...pl>

> [...]
    > kleju.
    > Ta druga warstwa usztywnia i tworzy pseudo podłoże na której można kłaść

    Styropian (z siatką) też można przymocować dodatkowo kołkami - a technologia
    z wełną wychodzi drożej a o większej chłonności wełny w wilgotnym
    jesienią/zimą/wiosną garażu nie wspomnę...

  • 7. Data: 2009-03-01 09:39:25
    Od: o...@o...pl

    > Styropian (z siatką) też można przymocować dodatkowo kołkami - a technologia
    > z wełną wychodzi drożej a o większej chłonności wełny w wilgotnym
    > jesienią/zimą/wiosną garażu nie wspomnę...

    Tak tylko w przypadku styropianu i złej izolacji poziomej (brak TECHNICZNIE
    PRAWIDŁOWEJ izolacji) powoduje, że jakakolwiek wilgoć "wchodzi" przez ściany
    fundamentowe na ściany nośne (nośne bo między garażem, a częścią mieszkalną
    jest generalnie ściana nośna, gruba min. 18-24 cm). Dzięki zaizolowaniu
    styropianem od strony garażu wilgoć ma możliwość "wyparowaniu" tylko od strony
    mieszkalnej. Ponieważ jest to ściana "ślepa" (bez okien) zazwyczaj te ściany
    sa umeblowane, a więc jest dodatkowo utrudniona wentylacja ścian za meblami-
    konsekwencja: zmurszały tynk, z czasem grzyb itd. Drugi czynnik to
    przewijający się tu wątek toksyczności styropianu w przypadku pożaru (nie ma
    sensu bym go tu powielał). Jest to szczególnie ważne przy połączeniu drzwiami
    garażu z częścią mieszkalną (w przeważającej części domków jednorodzinnych).

  • 8. Data: 2009-03-01 12:54:26
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Mariusz wrote:
> [...]
    >
    > pytania:
    > 1. czy warto ocieplać ścianę i sufit w garażu aby w pokojach było cieplej?
    Warto i będzie cieplej

    > 2. jeśli tak jakim materiałem i jak grubym?
    jA MAM styropian 5 na stropie na to siatka i klej, na ścianie
    sąsiadującej z domem styro 5 i ściana z BK 8cm

    > 3. jeśli będę chciał w garażu na tej ocieplonej ścianie położyć płytki
    > ceramiczne to można kłaść bezpośrednio na ocieplenie czy też lepiej
    > przykryć je zabudową z płyt GK i już normalnie wtedy kafle na te płyty?
    Ja mam mur z BK8cm i nie ma problemu z wykończeniem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2009-03-01 20:27:48