  • 1. Data: 2012-10-08 12:46:53
    Temat: dom z drewnianą konstrukcją
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    Witam!

    jak wygląda aktualnie sytuacja w Polsce z domami z drewnianym szkieletem?
    Stawia ktoś na przykład coś takiego?
    http://biznes2biznes.com/zdjecia/22545__3058582e80.j
    pg
    http://biznes2biznes.com/zdjecia/22545__e05be8dfa3.j
    pg
    http://biznes2biznes.com/zdjecia/22545__5c9712d7c8.j
    pg

    Jest tu ktoś kto użytkuje parę lat taki dom? Jakie wrażenia, opinie?
    Jest ich budowanych coraz więcej, czy to jednak w PL ślepa uliczka?

  • 2. Data: 2012-10-08 13:18:27
    Temat: Re: dom z drewnianą konstrukcją
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-08 12:46, slavo65 pisze:
    > Witam!
    >
    > jak wygląda aktualnie sytuacja w Polsce z domami z drewnianym szkieletem?
    Po 20 latach doświadczeń z mieszkaniem w domu szkieletowym drugi raz bym
    się nie zdecydował. Z plusów to tylko szybki montaż, reszta to minusy.
    Nawet przy ubezpieczeniu jest problem, bo konstrukcja drewniana
    ubezpieczana jest według dużo wyższych stawek. Na pewno przez 20 lat
    wiele się zmieniło, ale bym odradzał.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-10-08 13:22:36
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Po 20 latach doświadczeń z mieszkaniem w domu szkieletowym drugi raz bym
    > się nie zdecydował.

    po blisko 20latach mieszkania w szkieletorze wybudowałem sobie drugi
    http://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

    z minusów - mała pojemnosc cieplna skutkująca przegrzewaniem sie latem.
    Trzeba od razu przewidziec gruntowy wymiennik ciepła dla chłodzenia. Wiecej
    minusów nie ma :)

    > Nawet przy ubezpieczeniu jest problem, bo konstrukcja drewniana
    > ubezpieczana jest według dużo wyższych stawek.

    u mnie nic nie podwyższali, masz marnego agenta.

    b.

  • 4. Data: 2012-10-08 16:00:19
    Temat: Re: dom z drewnian? konstrukcj?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-08 13:22, Budy pisze:

    > u mnie nic nie podwy?szali, masz marnego agenta.

    Może i mam marnego, ale jest czarno na białym rozróżnienie konstrukcji
    palnej od niepalnej, a drewno się kwalifikuje, jako palna.
    Jak Ci się chałupa sfajczy, czego nie życzę, to się może okazać, że
    odszkodowania nie będzie.
    Jacek

  • 5. Data: 2012-10-09 11:11:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "slavo65" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jest tu ktoś kto użytkuje parę lat taki dom? Jakie wrażenia, opinie?
    > Jest ich budowanych coraz więcej, czy to jednak w PL ślepa uliczka?

    Mieszkałem w kanadyjczyku ponad 20 lat. I gdyby nie ceny drewna to bym
    stawiał kanadyjczyka.

    Niestety dobre suche heblowane drewno jest bardzo drogie.

    Wady:
    - ściany z płyt gk, więc nie wszędzie można wszystko powiesić. U mnie nie
    był to problem bo słupki w ścianach miały taki rozstaw jak szafki kuchenne
    (60cm), więc nie było problemu z wieszaniem w innym razie trzeba by
    kombinować. Co do wiszących półek to albo trzeba kupować takie z odpowiednim
    rozstawem, albo dorabiać nowe uchwyty w miejscu belki.
    - Kiepska izolacyjność akustyczna (zarówno pomiędzy pomieszczeniami jak i z
    zewnątrz)
    - Dom pracuje więc połączenia płyt gipsowych też pracują mogą się pojawiać
    pęknięcia

    Zalety:
    - Czas i koszt budowy (pomijając cenę drewna) robocizna jest prosta i szybka
    i nie potrzeba ciężkiego sprzętu.
    - Niska akumulacyjność, więc można mieć inną temperaturę w dzień a inną w
    nocy
    - Całkowity brak mostków cieplnych
    - Łatwość prowadzenia instalacji i późniejszych przeróbek
    - Ściany "ciepłe" w dotyku. Można się oprzeć bez uczucia dyskomfortu
    - Wąska ściana zewnętrzna - okna dają więcej światła.

    Ps. Pisałem pod kątem formy "klasycznej" czyli pionowe belki, między nimi
    wełna, od środka płyty gipsowe bezpośrednio do belek, a od zewnątrz
    okładzina też bezpośrednio do belek. Tak się budowało kiedyś obecnie ściana
    zewnętrzna ma inną budowę od środka płyta gipsowa na dodatkowym ruszcie,
    następnie belki i pomiędzy nimi wełna i z zewnątrz dodatkowa warstwa wełny
    po całości. Takie budowanie jest droższe ale umożliwia zastosowanie grubszej
    izolacji i zmniejsza problem z pękaniem połączeń płyt.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-09 13:29:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 08 Oct 2012 13:22:36 +0200 osobnik zwany Budyn napisał:

    > U?ytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > po blisko 20latach mieszkania w szkieletorze wybudowa?em sobie drugi
    > http://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    >
    > z minusów - ma?a pojemnosc cieplna skutkuj?ca przegrzewaniem sie latem.
    > Trzeba od razu przewidziec gruntowy wymiennik ciep?a dla ch?odzenia.
    > Wiecej minusów nie ma :)

    mam pompę ciepła z opcją chłodzenia ale przez całe lato jej nie
    włączyłem. Nie było żadnego przegrzewania się. Być może jest to związane
    z tym że dom jest parterowy a okna od strony nasłonecznionej są osłonięte
    dachem.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2012-10-09 15:57:32
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    > z tym że dom jest parterowy a okna od strony nasłonecznionej są osłonięte

    swiadom tej wady ten budowany dom ma okna od południa w podcieniu - ale w
    tym co mieszkam tak nie jest i latem bywa pare dni takich ze mam za ciepło.
    Bardzo upierdliwe to nie jest ale fakt jest faktem.

    b.

  • 8. Data: 2012-10-10 10:23:02
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    On Tuesday, October 9, 2012 1:29:10 PM UTC+2, masti wrote:

> [...]
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Tak się spytam jak się spisuje ogrzewanie pompą ciepła takiego domu, z tego co wiem
    nie stosuje się zazwyczaj przy takiej konstrukcji podłogówki na wyższej kondygnacji.
    Planuję budowę takiego domu i zastanawiam się nad pompą ciepła z instalacją
    podłogowo-grzejnikową. W jednej firmie wyliczyli mi, że na dom 105m potrzeba pompę
    5,4kW z kolektorem pionowym trochę mało jak na mnie ?

  • 9. Data: 2012-10-11 11:34:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 10 Oct 2012 01:23:02 -0700 osobnik zwany Edyward
    napisał:

> [...]
    > jednej firmie wyliczyli mi, że na dom 105m potrzeba pompę 5,4kW z
    > kolektorem pionowym trochę mało jak na mnie ?

    mój układ wygląd tak:
    pompa z pierwotnym źródłem gruntowym (studnie), ogrzewanie domu
    nadmuchowe kanałami w podwójnym suficie. Ponieważ w trakcie budowy
    pojawiło się spore pomieszcenie na poddaszu tam kanały idą strychem wokół.
    Nie mam w ogóle ogrzewania wodnego. Sprawdza się fajnie mimo, że jeszcze
    tego w ogóle nie wyregulowałem i dopiero tej zimy będę stroił nadmuchy.

    Co do wyliczeń to trzeba zacząć od policzenia zapotrzebowania domu na
    ciepło. Bo tak to trudno oszacować czy ta pompa wystarczy.

  • 10. Data: 2012-10-11 14:04:25
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    > nadmuchowe kanałami w podwójnym suficie. Ponieważ w trakcie budowy
    > pojawiło się spore pomieszcenie na poddaszu tam kanały idą strychem wokół.
    > Nie mam w ogóle ogrzewania wodnego. Sprawdza się fajnie mimo, że jeszcze

    nadmuchowe? a jak toto hałasuje?

    b.