  • 1. Data: 2012-10-08 09:26:10
    Temat: czym przesmarować betonowy taras
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Przed zimą chciałbym czymś zabezpieczyć betonowy taras aby woda nie
    przesiąkała do pomieszczeń gospodarczych pod nim.
    Nie wiem co będę na taras kładł w przyszłości. W grę wchodzi drewno albo
    płytki... nic innego nie przychodzi mi do głowy.
    Poradźcie proszę czym teraz ten taras przesmarować. Chciałbym móc po tym
    potem chodzić przez jakiś czas - zanim nie pomontuję docelowego pokrycia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-10-08 09:36:26
    Temat: Re: czym przesmarować betonowy taras
    Od: "ceownik" <c...@w...pl>

    Przesmaruj cały taras klejem atlas.

  • 3. Data: 2012-10-08 09:37:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > potem chodzić przez jakiś czas - zanim nie pomontuję docelowego pokrycia.

    Kup sobie Izohan Szczelny Taras i tym przesmaruj dwie trzy warstwy jak w
    instrukcji każą. To jest tani a bardzo dobry i wydajny produkt. Na niego
    położysz cokolwiek, płytki na klej, kolejną warstwę cementową jak trzeba
    będzie, legary drewnianie, słowem obojętnie co, tylko jak dziur pod kołki
    do legarów narobisz to kazdą dziurę przed wbiciem kołka wypełniasz choćby
    uszczelniaczem dekarskim.
    Co do tasmy, jak robiłem balkony to nie dawałem tej taśmy w rogach tylko
    grubiej posmarowałem naroża przy ścianie i wyjechałem tym szczeliwem na 5cm
    na ścianę uprzednio naklejając na ścianę tasmę malarską aby ładnie udcięte
    było, tyle że u mnie naroża już nieco schowane są pod dachem więc mogłem
    sobie pozwiloć na taką oszczędność.

    Marek

  • 4. Data: 2012-10-08 09:51:05
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "ceownik" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przesmaruj cały taras klejem atlas.

    I na wiosnę wszystko zbierze łopatą.

    Marek

  • 5. Data: 2012-10-08 10:19:46
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Kup sobie Izohan Szczelny Taras i tym przesmaruj dwie trzy warstwy jak w
    > instrukcji każą. To jest tani a bardzo dobry i wydajny produkt.

    A można potem po tym chodzić przez jakiś czas? Nie wiem kiedy będę kładł to
    drewno/kafle.
    Ja to mogę w miękkich butach uważać ale pewnie w sylwestra będzie impreza,
    pewnie wszyscy będą się w niekontrolowany sposób poruszać po tym tarasie ;-)

> [...]
    > pod kołki do legarów narobisz to kazdą dziurę przed wbiciem kołka
    > wypełniasz choćby uszczelniaczem dekarskim.

    No właśnie - czy jest sens w ogóle te legary mocować do betonu?
    może wystarczy deski do nich bo powstała konstrukcja będzie ciężka i sztywna
    więc nie powinno się przesunąć.

> [...]
    > udcięte było, tyle że u mnie naroża już nieco schowane są pod dachem więc
    > mogłem sobie pozwiloć na taką oszczędność.

    W razie czego na allegro taka taśma nie jest droga
    http://allegro.pl/tasma-uszczelniajaca-do-narozy-fol
    ia-w-plynie-i2623713584.html

    Dzięki!

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-10-08 10:53:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > pewnie wszyscy będą się w niekontrolowany sposób poruszać po tym tarasie

    To jest taka guma. Oczywiście w lecie bardziej plastyczna a w zimie twardsza
    się robi i miekkimi butami nic jej nie zrobisz, a jak się obawiasz to kup
    płytę pilśniową za parę zł i na sylwestra wyłóż.

    > No właśnie - czy jest sens w ogóle te legary mocować do betonu?
    > może wystarczy deski do nich bo powstała konstrukcja będzie ciężka i
    > sztywna więc nie powinno się przesunąć.

    Wiatr nie podniesie? Z której strony wieje? U mnie niezakotwionego blaszaka
    przeniósł o kilkanaście metrów i obrócił do góry nogami.

    > W razie czego na allegro taka taśma nie jest droga
    > http://allegro.pl/tasma-uszczelniajaca-do-narozy-fol
    ia-w-plynie-i2623713584.html

    Mnie nie chodziło o cenę ale upierdliwość jej wklejania.

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-08 11:31:26
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Wiatr nie podniesie? Z której strony wieje? U mnie niezakotwionego
    > blaszaka przeniósł o kilkanaście metrów i obrócił do góry nogami.

    No ale deski na tarasie będą ułożone z jakimiś tam szczelinami. Myślę, że
    wiatr nie będzie miał dostatecznie dużej litej powierzchni do poderwania.
    Blaszak to faktycznie, może poderwać.
    Odnośnie do taśmy - kładłem w łazience i na tarasie też (pod wylewką przy
    oknie tarasowym) i jakoś łatwo szło.

    Dzięki za porady. Niby oczywiste sprawy a jednak samemu ciężko się czasem
    myśli ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-10-08 11:54:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > No ale deski na tarasie będą ułożone z jakimiś tam szczelinami. Myślę, że
    > wiatr nie będzie miał dostatecznie dużej litej powierzchni do poderwania.

    Oby.

    > Odnośnie do taśmy - kładłem w łazience i na tarasie też (pod wylewką przy
    > oknie tarasowym) i jakoś łatwo szło.

    W łazience faktycznie dobrze się kleiło ale to inna masa uszczelniająca
    była.
    Na balkonie jak próbowałem to ta taśma po przyklejeniu po kilku minutach
    chciała wracać do kształtu prostego. Straciłem nerwy i wytargałem całą.

    Marek

  • 9. Data: 2012-10-18 16:10:08
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > udcięte było, tyle że u mnie naroża już nieco schowane są pod dachem więc
    > mogłem sobie pozwiloć na taką oszczędność.

    Źle położona taśma to jeszcze większy problem niż jak by jej nie było, u
    mnie źle położyli
    pod nią zbierała się woda, całą taśmę wywaliłem i raz jeszcze poprawiali.

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-10-18 20:34:24
    Od: "quent" <x...@x...com>

    właśnie położyłem na tarasie pierwszą warstwę tego izohanu. Nanosiłem ją
    pędzlem ale drugą robię już wałkiem, bo pędzlem kładło się fatalnie ale
    ponoć pierwszą trzeba pędzlem.
    Ogólnie szybko zastyga we wiadrze, na pędzlu zbrylają się kawałki
    wyschniętej masy i te luźne bryłki od pędzla zostają potem i trzeba je
    zamiatać zanim to wszystko pozasycha
    Tylko pierwsze 5 minut fajnie się to nanosi, potem trzeba wcierać... ledwo
    żyję