  • 1. Data: 2011-09-15 06:38:36
    Temat: drewniany garaz.. na czym postawic?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Witam
    Mam potrzebe postawic na dzialce garaz/pom. gospodarcze.
    Formalnosci zalatwione. Wybor padl na szkielet. Wykombinowalem, ze
    wyleje plyte betonowa, na ktorej to postawie.
    Czyli od dolu: metr zageszczonego piachu, 20cm zageszczonego tlucznia,
    na to ?? cm betonu zbrojonego siatka.
    Bedzie dobrze? Niestety u mnie przemarzanie jest na poziomie -170cm. Czy
    trzeba z piachem sie dokopac na taki poziom?
    Poradzcie cos.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 2. Data: 2011-09-15 14:01:07
    Temat: Re: drewniany garaz.. na czym postawic?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-15 08:38, MarcinJM pisze:
> [...]
    > Bedzie dobrze? Niestety u mnie przemarzanie jest na poziomie -170cm. Czy
    > trzeba z piachem sie dokopac na taki poziom?

    A co Ci da nawet 2 m piachu. Wilgoć w nim zawarta zacznie zamarzać pod
    płytą a ni od ziemi.

    Daj sobie pospółkę 10-15 cm, na to tłuczeń 15-20 cm, piach i kostkę brukową.

    Wiata na słupach, a te wylane poniżej strefy zamarzania.
    Wyjdzie tanio i dobrze.

    Bądź normalnie ława, fundament i płyta wsparta na tym fundamencie.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-09-16 09:25:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup

    >A co Ci da nawet 2 m piachu. Wilgoć w nim zawarta zacznie zamarzać pod
    >płytą a ni od ziemi.

    Jak da żwir to jest to "grunt" niewysadzinowy chyba i nie powinno byc źłe.
    Ale ja bym się nie bawił i dał betonowe szklanki pod konstrukcję garażu, w
    srodku wymienił ze 30 cm gruntu i dał w to miejsce żwir+ 10cm "suchego
    betonu" i kostka betonowa np, lub płyty tzw chodnikowe. Pod osobówke to aż
    nadto

  • 4. Data: 2011-09-16 16:05:26
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-16 11:25, Kris pisze:

> [...]
    > w srodku wymienił ze 30 cm gruntu i dał w to miejsce żwir+ 10cm "suchego
    > betonu" i kostka betonowa np, lub płyty tzw chodnikowe. Pod osobówke to

    Chce plyte betonowa, bo prawdopodobnie stanie tam podnosnik dwukolumnowy.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-09-20 10:00:45
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-16 18:05, MarcinJM pisze:

    > Chce plyte betonowa, bo prawdopodobnie stanie tam podnosnik dwukolumnowy.

    A na czym tą płytę oprzesz? na piachu?

    Zrób normalny fundament + stopy w miejscach ustawienia podnośnika (nie
    wiem jaki ciężar będzie przenoszony na beton) i zrób zbrojoną płytę.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-09-20 12:52:20
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-20 20:52, Skimir pisze:

    > Eee, to może zacznij od tego, że to będzie całkiem solidny budynek,
    > drewniany bo drewniany ale już nie byle jaki.
    > Jaką tam musisz mieć wysokość aby było sens wstawiać taki podnośnik - ze
    > 3,5m to minimum.
    >
    > Więc nie płyty, żwiry tylko normalny fundament.

    3m to minimum, 3.20 optymalne.
    Wolabym nie "isc na calosc", bo nie wiem, czy nie bede musial tego
    rozbierac za 3-4 lata.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2011-09-20 18:52:37
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    --
    M.

  • 8. Data: 2011-09-22 07:04:50
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 15 Wrz, 08:38, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Bedzie dobrze? Niestety u mnie przemarzanie jest na poziomie -170cm. Czy
    > trzeba z piachem sie dokopac na taki poziom?

    daj fundamenty pod same slupy
    posadzke wylej tak z 15-20 cm na piachu/tluczniu
    wstaw podnosnik i nie przejmuj sie
    w garazach ludzie maja posadzki 8-10 cm ui podnosniki podstawiaja pod
    samochod i nic sie nie dzieje.