    From: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: folia zamiast papy na deskowanie
    Date: Fri, 19 Jun 2009 21:27:16 +0200

    Witam

    Zadalem to pytanie juz w watku sprzed kilku dni, ale watek jest dosc dlugi i
    stary wiec moglo umknac...
    Zalezy mi na poradzie, wiec powtorze.
    Wprowadzenie: dach z pelnym deskowaniem i gontem bitumicznym na wierzchu.
    Pod spodem szczelina, membrana i welna.

    Czytajac porady Jacka vel "Plumpi" mam watpliwosc. Pojawia sie tam
    informacja ze jako warstwe podkladowa mozna zamiast
    papy dac folie dachowa. Ale kolega napisal o jakiejs foli z warstwa
    bitumiczna...
    Nic takiego nie rzucilo mi sie w oczy w ofertach. Sa oferowane folie dachowe
    (wstepnego krycia) ale nie widze zeby mialy warstwe bitumiczna. Czy zatem
    zamiast papy mozna dac np. cos takiego:
    http://folnet.pl/do/item/11-002/Membrafol110
    http://folnet.pl/do/item/11-001/Strotex90
    ?

    Czy kros moze uzywaj takiej folii na deskowanie pod gont bitumiczny? Dodam
    ze
    jest ze 4-5 razy tansza od papy termozgrzewalnej, dlatego mnie to
    zainteresowalo :-) Na 140 m2 to niecale 200 zł zamiast ok. 1000... W sumie
    nawet jak by dac 2 warstwy folii to i tak wyjdzie ponad 2 razy taniej...

    Ale czy gonty bitumiczne (w sumie tez papa) beda dobrze "wspolpracowac z
    folia zamiast papy? I czy taka foia (niby dachowa, ale...) wytrzyma zapewne
    dosc wysokie temperatury bezposrednio pod gontem?

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl