  • 1. Data: 2009-06-13 20:51:21
    Temat: fundament
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    witam, przymierzam się do wylania fundamentów, czy jest sens robić to metodą
    gospodarczą (kilku ludzi których trzeba opłacić, organizacja materiałów,
    cały dzień roboty itd) czy może lepiej zamówić gotowy beton i mieć spokojną
    głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą gospodarczą będzie pewnie taniej,
    ale czy lepiej?

  • 2. Data: 2009-06-13 21:22:37
    Temat: Re: fundament
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    40m3 to tak na oko z 200 betoniarek
    ciezko bedzie sie wyrobic przez caly dzien
    choc calkowicie realne
    Przewaznie beton z betoniarni jest lepszy
    (mam tu na mysli kruszywo)
    o wygodzie lania z gruszki ew pompy nie 3ba pisac
    Lepiej zawibrowac 8m3 od razu (gruszka)
    niz co chwilke latac z bulawa kolo taczki
    a gdy trafimy na ładna pogode beton potrafi szybko wiazac
    betonowanie metoda gospodarcza ma ta zalete ze potrafi
    wybacyc pewne błedy w deskowaniu , szalunkach etc
    dolewajac male ilosci widzimy co sie dzieje i zawsze mozna podstemplowac
    generalnie ja zamowilbym beton
    moze wyjdzie troche drozej ale wygoda, czas
    i lepsza jakosc powstalego fundamentu to dobre argumenty aby doplacic troche
    zlotowek

  • 3. Data: 2009-06-14 04:19:57
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Cze, 22:51, "Marcin" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą gospodarczą będzie pewnie taniej,

    Jak sobie liczylem ile by mnie wyszedl taki b15 to zrezygnowalem bo z
    gruszki bylo o 50 pln na m3 taniej :) U mnie b15 z gruchy po 210 pln /
    m3 - cena brutto z transportem, pompa, etc. Nawet jak w Twoim wypadku
    wyszloby troche drozej - nie warto oszczedzac na fundamentach - z
    betoniarki to ukrecisz najwyzej jakis marny b7 :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-06-14 07:16:49
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    lukasz pisze:
    > 40m3 to tak na oko z 200 betoniarek
    > ciezko bedzie sie wyrobic przez caly dzien
    > choc calkowicie realne

    Jakim cudem? Niech zasypanie i wymieszanie trwa 10 min
    (a i to wydaje sie zbyt optymistyczne, szczególnie przy
    biegu dlugodystansowym) to bedzie 6 szt na godzine.

    Moze 2 betoniarki? I 6-8 chłopów, w tym jeden znajacy
    sie na rzeczy.

    ps. We 4-ech lalismy z betoniarki stropy, bez zadnej
    windy, na tzw. przerzuty, czyli lopato z ziemi na podest,
    z podestu na góre. Od switu do nocy. Przygoda zapamietana
    na cale zycie. Tak to jest, gdy zamiast pomyslec
    idzie sie na hura.

    pozdro
    --
    A S

  • 5. Data: 2009-06-14 07:57:45
    Od: "pluton" <z...@g...pl>

> [...]
    spokojną
    > głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą gospodarczą będzie pewnie

    40 m3 ?? Stawiasz osiedle domkow jednorodzinnych ?
    40 m3 to 150-200 betoniarek 250 litrowych.
    Zakladajac ze jedna betoniarke napelni sie, wymiesza i oprozni
    w 15 minut, dostajemy ze 3 dni robocze.

    Beton z gruszki bedzie znacznie lepszej jakosci,
    a co do kosztow to moze byc nawet tanszy, niz krecony w betoniarce.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 6. Data: 2009-06-14 08:07:55
    Od: Krzemo <p...@g...com>

> [...]
    > głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą gospodarczą będzie pewnie taniej,

    Nie będzie lepiej. Taniej też niekoniecznie (ostatnio się wysoko
    cenią).
    Beton towarowy jest praktycznie jednorodny w całej masie czego nie
    można powiedzieć o takim kręconym na budowie. No i wiąże praktycznie w
    tym samym czasie a nie jak ten kręcony partiami.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 7. Data: 2009-06-14 09:34:56
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Marcin <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > beton i mieć spokojną głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą
    > gospodarczą będzie pewnie taniej, ale czy lepiej?

    Metoda gospodarcza obecnie polega własnie na zamówieniu gruchy, z
    betoniarki już chyba nikt fundamentów nie leje, bo jest gorzej,
    duuuuużo dłużej i nierzadko drożej w dodatku.

    J.

  • 8. Data: 2009-06-14 10:26:03
    Od: "lukasz" <g...@o...pl>

    > Metoda gospodarcza obecnie polega własnie na zamówieniu gruchy, z
    > betoniarki już chyba nikt fundamentów nie leje, bo jest gorzej, duuuuużo
    > dłużej i nierzadko drożej w dodatku.

    z tym drozej to nie tak
    u nas wypozyczenie mixokreta to 200pln/dobe
    kilka przyczep żwiru (z piaskowni) to koszt transportu plus zaladunek max
    200 pln
    cement swoja droga...
    3osoby 2-och przy maszynie jeden przy wezu
    i wibratorze
    jest taniej ale beton z betoniarni to jednak obecnie
    najlepsza opcja. poprostu wykonany fundament
    jest w tym wypadku najsolidniejszy
    jednak powyzsze to tylko moja opinia.

  • 9. Data: 2009-06-14 11:00:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieć spokojną głowę? będzie tego myślę ok 40 m3. Metodą gospodarczą będzie

    Co to za fundamenty ze potrzebujesz 40 m3 betonu?

    Kris

  • 10. Data: 2009-06-14 11:02:46
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    lukasz <g...@o...pl> wrote:

    > z tym drozej to nie tak
    > u nas wypozyczenie mixokreta to 200pln/dobe
    > kilka przyczep żwiru (z piaskowni) to koszt transportu plus
> [...]

    O takiej opcji nie pomyślałem, tak faktycznie mogłoby być jeszcze
    taniej, ale fakt, B20 mixokret nie ukręci raczej...

    J.