  • 1. Data: 2009-06-13 16:29:46
    Temat: Wełna mineralna
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    Witam,
    Temat zapewne stary jak swiat, ale ciagle aktualny. Jaka welne mineralna
    polecacie? Poczytalem troche to tu to tam i bardzo dobrze pisze sie o
    rockwoolu. Niestety, cena tego jest dosyc wysoka. Poniewaz u mnie tej welny
    troche wyjdzie (dom szkieletowy a wiec oprocz poddasza takze sciany),
    chcialbym poznac Wasze opinie o roznych markach z ktorymi mieliscie do
    czynienia. Czy warto placic az tyle za rockwoola, czy np Isover, Ursa, Knauf
    smialo sobie poradzą, a pare zlotych zostanie w kieszeni.

    michal

  • 2. Data: 2009-06-13 17:03:52
    Temat: Re: Wełna mineralna
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "michalski" <p...@o...pl> wrote in message
    > Witam,
    > Temat zapewne stary jak swiat, ale ciagle aktualny. Jaka welne mineralna
    > polecacie?

    Rodzaj wełny nie ma znaczenia. Kup najtańszą szklaną Knauff, Isover.
    Istotniejszą rzeczą jest wykonanie wstepnego projektu ocieplenia aby
    przeanalizować jak ocieplić bez mostków termicznych, wywiewania ciepła itd.
    Nie słuchaj tego bełkotu.
    Pokaż foty z budowy, a mu co powiemy na co uwagę zwrócić.

  • 3. Data: 2009-06-13 17:06:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "michalski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mieliscie do czynienia. Czy warto placic az tyle za rockwoola, czy np
    > Isover, Ursa, Knauf smialo sobie poradzą, a pare zlotych zostanie w

    Jak do szkieletu to odradzam cokolwiek poza rockwoolem
    i na dodatek stosuj odpowiednie rodzaje do poszczegolnych elementow/warstw
    Malo tego poza ociepleniem dachu unikaj welny z rolki
    a juz napewno nie isover z rolki, jest wilgotna jak diabli (ponoc zeby sie
    nie sklejała)
    raz to kupilem i wszystko poszlo na docieplenia dachow, do niczego innego
    sie nie nadawala
    lepiej przycisnij hurtownie z upustami
    przy takiej ilosci powinienes ze 20-30% zbic cene

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 4. Data: 2009-06-13 17:08:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

> [...]
    > itd.
    > Nie słuchaj tego bełkotu.
    > Pokaż foty z budowy, a mu co powiemy na co uwagę zwrócić.

    kiki sorry ale tym razem pleciesz...
    w szkieletowce rodzaj welny ma kapitalne znaczenie
    wlasnie dla tego ze fachofcy pchaja najtansza welne pozniej sa problemy

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-06-13 17:13:42
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > kiki sorry ale tym razem pleciesz...
    > w szkieletowce rodzaj welny ma kapitalne znaczenie
    > wlasnie dla tego ze fachofcy pchaja najtansza welne pozniej sa problemy

    Niedoczytałem, że szkieletor :-) Ale to budowle dla hardcorowców :-)

  • 6. Data: 2009-06-13 17:18:53
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Niedoczytałem, że szkieletor :-) Ale to budowle dla hardcorowców :-)

    cholera... nick zmienic?
    "HARDCOROWIEC"
    fajnie brzmi ;-))
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-06-13 17:48:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > przy takiej ilosci powinienes ze 20-30% zbic cene

    Myślę że nawet ok 40% rabatu powinien dostac jak dobrze ponegocjuje.

    Kris

  • 8. Data: 2009-06-13 18:20:58
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

> [...]
    > sie nie nadawala
    > lepiej przycisnij hurtownie z upustami
    > przy takiej ilosci powinienes ze 20-30% zbic cene

    Witaj,
    Dzieki za odpowiedz. Moje majstry od wykonczenia mowia zebym bral Isovera
    (no ale oni szkielet pierwszy raz rozbia) bo jest w rolkach i dobrze sie
    kladzie. na panele kreca nosem bo niby odpadow wiecej i mostki pomiedzy
    panelami maja byc... Ja tez mysle o rockwoolu, ale wychodzi mi ze panele by
    najbardziej pasowaly (mam 60 cm pomiedzy srodkami slupkow i krokwi), bo maty
    (z szer. 1000) bylyby uciazliwe w docinaniu. Mozesz mi powiedziec jaki typ
    rockwoola stosujesz? Ja planuje dac w siany zew i poddasze 2 warstwy (15+5).
    Do tego ma 12cm styropianu na zewnatrz. Niby najlepszy w sciany rockton ale
    cena sporo wyzsza od np. rocmina, ktorego moglby dac wszedzie.
    Pozdr

    --
    michal

  • 9. Data: 2009-06-13 18:34:21
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "kiki" <j...@g...ky> wrote in message news:h10mn3$ous$1@opal.futuro.pl...

    > Niedoczytałem, że szkieletor :-) Ale to budowle dla hardcorowców :-)

    Eee tam. Poki co jest OK :)
    pozdr

    --
    michal

  • 10. Data: 2009-06-13 19:05:48
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > warstwy (15+5). Do tego ma 12cm styropianu na zewnatrz. Niby najlepszy w
    > sciany rockton ale cena sporo wyzsza od np. rocmina, ktorego moglby dac

    A gdzie to budujesz?
    Bo juz widze ze jak nie dopilnujesz porzadnie to bedzieesz plakal...
    Bialej goraczki dostaje jak slysze: slupki w osiach 60 cm...
    co za d... nie wie jaka szerokosc ma welna?!
    pytanie podstawowe czy masz przewiazki miedzy slupkami?
    jak nie to wtawiaj co 1 m
    na sciany rockton lub panelrock (ta druga strasznie ciezko dostac)
    a jak beda przewiazki to mozesz dac superrock lub rockmin
    zadnej innej w sciany nie dawaj
    cholera nie wiem co ci doradzic, trzeba by przycinac
    ale bardzo dokladnie tak zeby arkusz mial ciut wiecej niz rozstaw slupkow
    nie recznie bo ci narobia mostkow termicznych
    jak masz krajzege to wez zwykla tarcze zeszlifuj zęby na /\
    prowadnica i na tym tnij
    qzwa niepotrzebna robota...
    15+5 to rozumiem ze te 5 to miedzy rusztem stalowym od wewnatrz?
    przynajmniej ja tak robie
    i miedzy warstwami dodatkowa paroizolacja
    tzn:
    od wewnatrz -
    plyta GK na ruszcie stalowym
    paroizolacja
    welna 5 cm miedzy rusztem
    folia paro...
    welna 15 miedzy slupkami
    plyta OSB (minimum 12mm)
    wiatroizolacja
    >tu odczekac troche min. 2 tyg. chyba ze sucho i wietrznie<
    styro 12 cm (na kolki, bez kleju)
    tynk

    dach i stropy standartowo, tu cale clou dobrego domu jest w scianach

    najlepiej daj mi pare fotek to cie poprowadze co i jak dalej

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl