  • 1. Data: 2009-06-12 17:09:16
    Temat: Scream, GK epilog
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Witam.

    Ma byc tak: sufit w holu na jednym poziomie a w nim dwa rownolegle
    zaglebienia w ktorych umieszcze lampy halogenowe w parach po dwie, odstep i
    znow dwie. Zaglebienia chcialbym aby byly wyrazne i pomalowane docelowo w
    ciemnym kolorze sprawiajace wrazenie, jakby swiatlo wydobywalo sie z
    egipskich ciemnosci, reszta sufitu raczej jasna. Samo malwanie jeszcze nie
    jest pewne, ale generalnie zaglebienia beda. Pytanie: jakie wg. Ciebie z
    praktycznego punktu widzenia zastosowac proporcje, glebokosc, szerokosc
    jezeli sufit ma szerokosc 2 do 3 metrow?
    Kolejne pytanie: czy w garderobie bedacej czescia holu robic sufit
    podwieszany, czy raczej pozostawic w stanie surowym dla latwiejszego
    montowania drzwi przesuwnych garderoby??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-06-12 17:40:12
    Temat: Re: Scream, GK epilog
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 19:09:16 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > jest pewne, ale generalnie zaglebienia beda. Pytanie: jakie wg. Ciebie z
    > praktycznego punktu widzenia zastosowac proporcje, glebokosc, szerokosc
    > jezeli sufit ma szerokosc 2 do 3 metrow?

    Jesli dobrze zrozumialem, ma to wygladac tak:

    _*_ _*_
    | | | |
    ---- ------------- ----

    (wlacz czcionke o stalej szerokosci, np courier new)

    Jesli tak, to wnęki beda dobrze wygladac jesli beda plytkie. Standardowo
    robi sie na 10-12 cm glebokosci, i 1,5-2x szerokosci.

    > Kolejne pytanie: czy w garderobie bedacej czescia holu robic sufit
    > podwieszany, czy raczej pozostawic w stanie surowym dla latwiejszego
    > montowania drzwi przesuwnych garderoby??

    Zrob jak Ci latwiej.

    1) Jesli przypilnujesz montażystów, żeby dali kołki molly to moze byc sufit
    podwieszany na calosci. Ale kołki niech dają co 40 cm.

    2) Lepiej by bylo zrobic w miejscu mocowania drzwi wzmocnienie z plyty OSB
    i prowadnice przykrecic wkretami. Ale musisz zadbać, żeby płyta OSB była
    dobrze przymocowana do profili.

    3) A najprościej (z punktu widzenia montażystów szafy) zostawić w stanie
    surowym :) Dodatkowo zyskasz pewność, że nic na suficie nie popęka :) Ale
    weź pod uwagę, że jeżeli w całym pomieszczeniu obniżysz sufit a w miejscu
    szafy zostawisz stan surowy, to drzwi schowają się "pod" obniżony sufit -
    jak to bedzie wygladalo? Chyba, ze to oddzielne pomieszczenie...

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-06-12 17:52:44
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > podwieszany, czy raczej pozostawic w stanie surowym dla latwiejszego
    > montowania drzwi przesuwnych garderoby??

    To ci odpowiem. Ja miałem coś podobnego i dałem kantówkę 12x12cm jako
    element konstrukcyjny zamiast stelarza. Akurat w tym miejscu tak zrobiłem.
    Późniejsze mocowanie drzwi to była pestka.

  • 4. Data: 2009-06-12 19:41:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > To ci odpowiem. Ja miałem coś podobnego i dałem kantówkę 12x12cm jako
    > element konstrukcyjny zamiast stelarza. Akurat w tym miejscu tak zrobiłem.
    > Późniejsze mocowanie drzwi to była pestka.

    Czyli dales kantowke od np. sciany do sciany? Kantowka byla drewniana i
    mocowana do fisutu jakimis dystansami, o ile sufit byl nizej jak grubosc
    kantowki
    ??

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-06-12 19:48:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jesli dobrze zrozumialem, ma to wygladac tak:

    Dokladnie tak. :-)

    > Jesli tak, to wnęki beda dobrze wygladac jesli beda plytkie. Standardowo
    > robi sie na 10-12 cm glebokosci, i 1,5-2x szerokosci.

    OK, okolo 15 - 20cm

> [...]
    > szafy zostawisz stan surowy, to drzwi schowają się "pod" obniżony sufit -
    > jak to bedzie wygladalo? Chyba, ze to oddzielne pomieszczenie...

    To jest jakby czesc holu w rogu, na jednym z koncow garderoby jest
    dostawiona scianka s uporexu prz wejsciu do salonu jako trzecia scianka
    garderoby, zostaja tylko drzwi przesuwne. Teoretycznie moge zostawic sufit
    surowy, a drzwi przesuwne montowac zdystansowane od wlasciwego sufitu o
    odstep sufitu podwieszanego. Na razie spodobal mi sie pomysl Kikiego, muze
    go przemyslec.

    Dziekuje obu Panom za cenne rady.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2009-06-12 19:49:15
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

> [...]
    >
    > Czyli dales kantowke od np. sciany do sciany? Kantowka byla drewniana i
    > mocowana do fisutu jakimis dystansami, o ile sufit byl nizej jak grubosc

    Tak dokłądnie tak Wmontowałem kantówkę w sufit i podwiesiłem różnymi
    usztywnieniami dorobionymi na predce.

  • 7. Data: 2009-06-12 19:55:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Tak dokłądnie tak Wmontowałem kantówkę w sufit i podwiesiłem różnymi
    > usztywnieniami dorobionymi na predce.

    Tak sobie mysle, ze mozna by bylo wyprzec kantowke prostopadle do dlugosci
    na wszeli wypadek, zeby calosc nie miala tendencji do "kiwania sie" i ew.
    pekniec.
    Dzieki za rady.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-06-12 20:17:00
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości

    > Tak sobie mysle, ze mozna by bylo wyprzec kantowke prostopadle do dlugosci
    > na wszeli wypadek, zeby calosc nie miala tendencji do "kiwania sie" i ew.

    Mam tam takie wyparcia/podparcia też

  • 9. Data: 2009-06-13 21:44:22
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jesli tak, to wnęki beda dobrze wygladac jesli beda plytkie. Standardowo
    > robi sie na 10-12 cm glebokosci, i 1,5-2x szerokosci.

    Jeszcze jedno techniczne pytanko: ile cm powinno zostac nad oprawa, zeby
    zarowka zmiescila sie na luzie?
    Chodzi o okreslenie wysokosci sufitu w ogole. Zakladam ze obnizam go o 10cm
    od oprawy, ile powinno byc do stropu surowego zeby wszystko sie pomiscilo,
    jednoczesnie obnizajac pomieszczenie tylko tyle ile potrzeba??

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-06-13 21:55:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 Jun 2009 23:44:22 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Jeszcze jedno techniczne pytanko: ile cm powinno zostac nad oprawa, zeby
    > zarowka zmiescila sie na luzie?

    Zarowka razem z oprawa jakies 5 cm + conajmniej 5 cm nad zarowka.

    --
    best regards,
    scream