  • 1. Data: 2010-06-07 20:02:34
    Temat: gotowanie: gaz czy prad? (cena)
    Od: "hiphophurra" <h...@g...pl>

    Hej,
    2 pytania:

    1. Czy używanie kuchenki na prąd (indukcyjnej, płyty
    grzewczej czy jakkolwiek się to nazywa) jest o wiele
    droższe od używania kuchenki gazowej? Czy ktoś
    robił takie symulacje a może sam używał jednej i
    przerzucił się na drugą? Jak to jest w aspekcie
    ekonomicznym?

    2. Kupiłem mieszkanie z instalacją gazową. Chcę
    jednak z niej zrezygnować. Rozumiem, że wystarczy
    złożyć wypowiedzenie w firmie, z której przychodzą
    rachunki czy jeszcze jakieś formalności trzeba dopełnić?

    Pozdrawiam,
    hhh

  • 2. Data: 2010-06-07 20:21:15
    Temat: Re: gotowanie: gaz czy prad? (cena)
    Od: " M." <m...@W...gazeta.pl>

    hiphophurra <h...@g...pl> napisał(a):

    > 2. Kupiłem mieszkanie z instalacją gazową. Chcę
    > jednak z niej zrezygnować. Rozumiem, że wystarczy
    > złożyć wypowiedzenie w firmie, z której przychodzą
    > rachunki czy jeszcze jakieś formalności trzeba dopełnić?

    Zapewne chcesz także zrezygnować z instalacji gazowej. Do tego musisz mieć
    zgodę właściciela tej instalacji - sprawdź czyją jest własnością
    (niekoniecznie twoją, może też być np. częścią nieruchomości wspólnej).

    M.

  • 3. Data: 2010-06-07 20:30:34
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Zapewne chcesz także zrezygnować z instalacji gazowej. Do tego musisz mieć
    > zgodę właściciela tej instalacji - sprawdź czyją jest własnością
    > (niekoniecznie twoją, może też być np. częścią nieruchomości wspólnej).

    Od licznika jest raczej jego.

  • 4. Data: 2010-06-07 20:54:38
    Od: " M." <m...@W...gazeta.pl>

  • 5. Data: 2010-06-07 20:58:42
    Od: " M." <m...@W...gazeta.pl>

    > Od licznika jest raczej jego.

    A skąd wiesz, gdzie wisi licznik? :-)

    Trzeba sprawdzić w papierach.

    Wspólna może być instalacja do zaworu na kuchence - czasem się tak robi, żeby
    nie musiał o taką instalację dbać np. lump - wtedy za naprawy odpowiada
    wspólnota, a lump nie ma nic do gadania, jak wspólnota będzie chciała ją
    naprawić. Wszystko zależy od konkretnej sytuacji.

    M.

  • 6. Data: 2010-06-07 21:02:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "hiphophurra" <h...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > grzewczej czy jakkolwiek się to nazywa) jest o wiele
    > droższe od używania kuchenki gazowej? Czy ktoś

    Co do ceny nie wiem ale wiem, że nie ma syfu. Będą czyste garnki i
    bezpieczniej.
    Nawet jak drożej to sie nie zastanawiaj. Sprawdź tylko czy masz dobre kable.
    Kuchenka potrzebuje 2 lub 3 fazy. Na jednej fazie nie pociągnie na zwykłej
    instalacji.

  • 7. Data: 2010-06-07 21:12:08
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Nie używam gazu, więc jestem tendencyjny.
    Indukcja jest kosztowo porównywalna z gazem, ale ma dużo większy komfort,
    bezpieczeństwo i czystość. Gary kosztują tak samo jak inne.
    Natomiast ceramiczne płyty grzejne biorą dużo więcej prądu i są na dziś
    mocno przestarzałe. Brud przypalają i ciężko je czyścić.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 8. Data: 2010-06-07 21:55:04
    Od: s...@p...onet.pl

    > Hej,
    > 2 pytania:
    >
    > 1. Czy używanie kuchenki na prąd (indukcyjnej, płyty
    > grzewczej czy jakkolwiek się to nazywa) jest o wiele
    > droższe od używania kuchenki gazowej?

    Zależy do czego uzywasz.
    Zagotowanie litra wody na herbatę na gazie jest trzykrotnie tańsze od
    zagotowania w czajniku elektrycznym. Sprawdzałem to kilka lat temu. Ceny się
    zmieniły, ale myslę, że relacje cenowe nie aż tak bardzo.
    Przy dłuższym gotowaniu różnica nie jest taka drastyczna - ale jest.
    DUżo zależy od tego JAK gotujesz.
    Większość ludzi uważa, że potrawy gotowane w wodzie ugotuja się szybciej na
    "dużym ogniu" co jest oczywiście bzdurą - po osiągnięciu wrzenia temperatura
    jest stała. Większa dostarczona moc to tylko większe parowanie - zatem więcej
    ciepła idzie w komin.
    Zatem uzywając racjonalnie kuchenki elektrycznej nie przepłacisz zbyt dużo.
    Komfort użytkowania jest oczywiscie większy (bezpieczeństwo, czystość,
    programowanie) - ale NIE WSZYSTKO da się zrobić na kuchence elektrycznej.
    Szczególnym problemem jest szybkie zblanszowanie np. warzyw w woku.
    Jeśli krótko i b. gorąco - gaz jest bezkonkurencyjny

    Natomiast piekarnik elektryczny jest bezkonkurencyjny w stosunku do gazowego.

    Moja propozycja: kup sobie (za jakies 600 zł już dostaniesz) kuchenkę gazowo -
    elketryczną (2 palniki gazowe + 2 płyty elektryczne + piekarnik elektryczny)
    Poużywaj tego ze 2-3 lata -a otem kup sobie taką kuchenkę, jaka Ci będzie
    odpowiadac :)

    > 2. Kupiłem mieszkanie z instalacją gazową. Chcę
    > jednak z niej zrezygnować. Rozumiem, że wystarczy
    > złożyć wypowiedzenie w firmie, z której przychodzą
    > rachunki czy jeszcze jakieś formalności trzeba dopełnić?

    Formalność. Idziesz do lokalnego BOK-u gazowni załatwiasz wszystko na poczekaniu.
    Misie z gazowni przychodzą i zdejmują licznik. Nie wiem, jak gdzie indziej - W
    Gdańsku to kwestia 1-2 dni.
    Umowa zostaje rozwiązana i rachunki przestają przychodzić.
    Przywrócenie zasilania gazem wygląda identycznie - jeśli przerwa nie trwała
    dłużej niz 6 m-cy.
    Jełśi dłużej - musisz mieć próbę szczelności instalacji.

    sadyl

  • 9. Data: 2010-06-08 05:39:16
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Koszt 1 kWh energii uzyskanej z gazu to ok. 15 groszy, 1 kWh "z prądu" to ok
    50 groszy.
    Sprawność kuchenek nie wynosi 100% tylko ok 60% dla gazowej i ok 70 dla
    elektrycznej (przy dobrze dopasowanym garnku). Indukcyjna ma sprawność ok
    75-80 %, tak więc elektryczne mniej energii puszczają do otoczenia.
    Jak nie liczyć gaz jest o połowę tańszy. Weź też pod uwagę, jaka jest
    instalacja elektryczna. Jeżeli jednofazowa to zapomnij o płycie
    elektrycznej, bo ona wymaga dwóch faz i minimum 5 kW mocy.
    U mnie po likwidacji kuchni gazowej rachunki za gaz spadły o jakieś 20-30
    zł, a za prąd wzrosły o stówę. U siebie nie likwidowałem gazu wogóle, bo mam
    jeszcze ogrzewanie na gaz. Przy całkowitej likwidacji gazu znikną opłaty
    stałe, czyli dodatkowe kilkanaście zł.
    Na plus płyt elektrycznych można zaliczyć estetykę, możliwość nastawienia
    czasu wyłączenia i wyższe bezpieczeństwo. Niestety mają większą bezwładność,
    nie da się tak precyzyjnie ustawić grzania, jak na gazie, a czasami płomień
    jest potrzebny a tu nie ma.

    Jacek

  • 10. Data: 2010-06-08 06:05:53
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > Szczególnym problemem jest szybkie zblanszowanie np. warzyw w woku.
    > Jeśli krótko i b. gorąco - gaz jest bezkonkurencyjny

    Kolega nie ma zapewne indukcji. Jest krótko i bardzo, bardzo gorąco.
    Booster - bo tak ta się funkcja nazywa. Jeśli dobrze pamiętam to u mnie to
    jest 1.8kW w jedynym palniku.

    Co do kosztów eksploatacji to indukcja i gaz będą pewnie na tym samym
    poziomie, ale jak tu już wspomniano komfort użytkowanie dużo wyższy.
    Kuchenki są droższe.