  • 1. Data: 2010-06-07 08:25:54
    Temat: Wylewka z chudego betonu na gruncie
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

    Witam,
    Czy może ktoś z grupowiczów spotkał się z nastepującym
    problemem i ma sposób na jego rozwiązanie:
    Otóż przystepuję do układania na chudym betonie na parterze
    folii a następnie styropianu.
    W trakcie przygotowań zauważyłem chodząc po salonie, że
    w narożniku przy tupaniu butami słychać inny, niż w innych miejscach,
    mocno dudniacy odgłos . Prawdopodobnie nie był
    w tym miejscu dobrze zagęszczony piach lub wysoki poziom
    wody gruntowej spowodował jego zagęszczenie i opadniecie.

    Pytanie: jaki jest najmniej radykalny sposób na zabezpieczenie się
    przed pęknięciem i zapadnieciem wylewki w tym miejscu.
    Myślałem o np 3 otworach fi 200 mm, głebokości 500 mm i zalaniu ich
    betonem np B15 ze zbrojeniem.

    Pozdrawiam
    JK

  • 2. Data: 2010-06-07 08:28:37
    Temat: Re: Wylewka z chudego betonu na gruncie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kwinto" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przed pęknięciem i zapadnieciem wylewki w tym miejscu.
    > Myślałem o np 3 otworach fi 200 mm, głebokości 500 mm i zalaniu ich

    To tylko chudziak wi ęc skuj ten beton w felernym narożniku, zagęść piach i
    zalej ponownie.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-06-07 09:36:03
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > przed pęknięciem i zapadnieciem wylewki w tym miejscu.
    > Myślałem o np 3 otworach fi 200 mm, głebokości 500 mm i zalaniu ich

    To jest problem, z ktorym ja walcze, jak dotad bezskutecznie; panuje
    przekonanie, ze piasek czy inny grunt "zasypowy" 'sam' sie zagesci. Owszem
    zagesci sie, jak widzisz i efektem tego jest to co masz.
    To jeszcze nic ja tu w Hameryce mam goscia, ktory w garazu ma peknieta
    posadzke betonowa i opadnieta tak, ze przy jednej ze scian beton zapadl sie o
    okolo 30 cm. I dziwi sie niepomiernie, ze to trzeba skuc i zrobic od nowa gdyz
    zadne dolewanie betonu nic nie pomoze, pod zwiekszonym ciezarem plyty, grunt
    znowu osiadzie i ten beton znowu speka.
    Dobrze kombinujesz; zrobic kilka otworow i w tym niezageszczonym gruncie
    wykonac cos w rodzaju pali betonowych. Z tym, ze ja kombinowalbym cos w
    rodzaju iniekcji; wbijac w ten niezageszczony grunt zaostrzone pale drewniane
    do glebokosci, na ktorej beda stawiac wyraznie wiekszy opor. Potem delikatnie
    je wyciagac i otwory zalac mleczkiem cementowym. Rzadkie mleczko, powiedzmy
    lopate lub poltorej cementu na wiadro wody, dokladnie wymieszac i wlewac do
    otworu. Mleczko pod swoim cisnieniem hydrostatycznym wsiaknie w piasek i potem
    ten cement w nim zwiaze i powstanie pal cementowo-piaskowy. Po zalaniu mozna
    to kolkiem czy pretem zbrojeniowym w tym otworze naruszac, dolewac mleczko az
    do uzyskania jednolitej masy. Powstanie obnizenie, ktore pod samym betonem
    wypelnic rzadka, chuda mieszanka cementowo-piaskowa. Zadnego zbrojenia tych
    pali nie trzeba. Wiercenie otworow swidrem w porownaniu z wbijaniem w niego
    palikow, bedzie niekorzystne. Wbijajac paliki zagescisz ten piasek. Jakos tak,
    reszty robota Cie nauczy.
    Skucie betonu "chudego", ale zapewne jak znam zycie, wcale nie takiego chudego
    to ciezka i niepotrzebna praca a co wazne unikalbym mocnego betonu ze wzgledow
    termicznych; piasek pod betonem pelni role kiepskiej, ale izolacji.
    I nastepny mit, ze jak ten niezageszczony grunt poklepiesz u gory ubijakiem to
    go zagescisz. Nieprawda. Grunt aby byl dobrze na calej grubosci np.
    polmetrowej warstwy zageszczony, nalezy go zageszczac warstewkami po 10 cm.
    Zatem musialbys go wybrac i od nowa mozolnie zageszczac. A to juz jest
    sposob "radykalny".
    Pzdr.
    Tornad

  • 4. Data: 2010-06-07 10:21:48
    Od: "Kwinto" <b...@g...pl>

> [...]
    > cm.
    > Zatem musialbys go wybrac i od nowa mozolnie zageszczac. A to juz jest

    Twoja propozycja jest zgodna z moim kierunkiem myślenia.
    Nie pilnowałem cały czas tych 2 facetów którzy zagęszczali
    grunt i prawdopodobnie nie robili tego dokładnie warstwowo.
    Prawdopodobnie też nie jest to jednolitej grubości warstwa piasku
    ale pozostawione kupki gliny po wykopkach pod ławy.
    Natomiast chuda wylewka jest zrobiona jednolicie z gruszki
    grubości 10-12 cm. Odchyłki wypoziomowania (gładkości) max 15 mm
    na długości 8 m dlatego szkoda mi ją naruszać, szczególnie w salonie.

    Dzięki za propozycję ale poczekam, może pojawią sie inne opinie.

  • 5. Data: 2010-06-07 10:40:27
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > na długości 8 m dlatego szkoda mi ją naruszać, szczególnie w salonie.
    >
    > Dzięki za propozycję ale poczekam, może pojawią sie inne opinie.

    A co ci z tego chudziaka? myślisz, że potem będzie lepiej styropian układać.
    Wykuj zagęść i zalej - jak masz mały kawałek to zrobisz to bez problemu
    równo. Nawiercisz otworów, wlejesz beton i za chwilę okaże się, że i tak
    się łamie chudziak.

    U mnie dwa razy przestawiałem kanalizację, przyjechali skuli chudziak,
    przełożyli rury, zasypali ubili i zalali.

    Rób jak chcesz - ale czasem wyburzenie jest lepszym rozwiązaniem

    Ariusz

  • 6. Data: 2010-06-07 19:31:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Pytanie: jaki jest najmniej radykalny sposób na zabezpieczenie się
    > przed pęknięciem i zapadnieciem wylewki w tym miejscu.

    jak nie kucie, to po prostu jak będziesz wylewał posadzkę na
    styropianie to daj w tych narożnikach zbrojenie, takie gotowe kratki z
    drutu chyba fi 6 kupujesz, nie wiem jak w innych miejscach oprócz
    narozników to może wyglądać, więc może zbrój cała posadzkę

    pozdrawiam
    s_13