  • 1. Data: 2016-01-22 18:23:08
    Temat: grzanie pustego mieszkania
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jest sobie mieszkanie, nowe, kalorytefy są w nim zafoliowane...

    co ustawić na pokrętle, żeby z jednej strony nie zamarzło, a z drugiej
    nie płacić kroci za ogrzewanie, nabijane zasłoniętymi kaloryferami...

  • 2. Data: 2016-01-22 18:23:26
    Temat: Re: grzanie pustego mieszkania
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    aha, blok

  • 3. Data: 2016-01-22 18:40:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 18:23:14 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:

    > co ustawić na pokrętle, żeby z jednej strony nie zamarzło, a z drugiej
    > nie płacić kroci za ogrzewanie, nabijane zasłoniętymi kaloryferami...
    * taką gwiazdke ustaw

  • 4. Data: 2016-01-22 18:54:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no tak, jest taka pozycja,
    dzięki,

    a możesz mi powiedzieć, czy rurki plastikowe doprowadzeniowe są odporne
    na zamarzanie?
    bo sam kaloryfer może strzelić?

  • 5. Data: 2016-01-22 19:09:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 18:54:52 UTC+1 użytkownik platformowe głupki napisał:
    > no tak, jest taka pozycja,
    > dzięki,
    >
    > a możesz mi powiedzieć, czy rurki plastikowe doprowadzeniowe są odporne
    > na zamarzanie?
    > bo sam kaloryfer może strzelić?
    Nic nie może zamarzać.

  • 6. Data: 2016-01-22 19:41:06
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jest sobie mieszkanie, nowe, kalorytefy są w nim zafoliowane...
    >
    > co ustawić na pokrętle, żeby z jednej strony nie zamarzło, a z drugiej
    > nie płacić kroci za ogrzewanie, nabijane zasłoniętymi kaloryferami...

    ==============
    Jeśli nowe mieszkanie w bloku to głowice termostatyczne powinny mieć zabiezpieczenie
    przed zamarzaniem (lepiej się upewnić sprawdzając po typie głowicy).
    Wtedy można zakręcić na maksa.
    Uwaga. Jeśli są również zawory powrotne to muszą pozostać otwarte!!!
    Pozdrawiam - JK

  • 7. Data: 2016-01-22 19:49:49
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    na pokrętle jest *
    mam to ustawić? ale czy na pewno? nie chciałbym rozwalić

  • 8. Data: 2016-01-22 20:40:08
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-22 o 19:41, JK pisze:
    > Jeśli nowe mieszkanie w bloku to głowice termostatyczne powinny mieć
    zabiezpieczenie przed zamarzaniem (lepiej się upewnić sprawdzając po typie głowicy).
    > Wtedy można zakręcić na maksa.

    A są takie termostatyczne co to nie otwierają się przy 6-8 stopniach aby
    zabezpiezzyć przed zamarzaniem?

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2016-01-23 09:06:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > jest sobie mieszkanie, nowe, kalorytefy są w nim zafoliowane...
    >
    > co ustawić na pokrętle, żeby z jednej strony nie zamarzło, a z drugiej
    > nie płacić kroci za ogrzewanie, nabijane zasłoniętymi kaloryferami...

    Po pierwsze - usuń folię z grzejników.
    Po drugie nastaw 18 st. W końcu to blok. Chcesz, żeby sąsiedzi Cię
    grzali? Za ich pieniądze?

    --
    MN

  • 10. Data: 2016-01-23 09:33:45
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > jest sobie mieszkanie, nowe, kalorytefy są w nim zafoliowane...
    >
    > co ustawić na pokrętle, żeby z jednej strony nie zamarzło, a z drugiej
    > nie płacić kroci za ogrzewanie, nabijane zasłoniętymi kaloryferami...
    Z tego, co widzę, to sporo ludzi ma cały czas całkiem zakręcone
    kaloryfery i mimo to mają ciepło, bo grzeją ich sąsiedzi.
    Wbrew temu, co pisze Marcin N nie grzeją się oni jednak na koszt
    sąsiadów, bo system rozliczenia to uwzględnia i też płacą. Nieco mniej
    ale jednak. No chyba, że większość mieszkań w bloku ma pozakręcane, to
    wtedy nastaw na *
    Jacek
    PS
    kup sobie termometr maksymalno-minimalny i będziesz wiedział, co się
    dzieje z temperaturą w mieszkaniu.
    Poszukaj sobie, bo ja kupiłem w jakimś OBI za 30 zł ładniejszy od tego:
    http://www.sklep.emd.net.pl/termometr-minimalno-maks
    ymalny-104001-p-277.html