  • 11. Data: 2012-05-05 08:17:21
    Temat: Re: indukcyjka
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > elektronicznej oglądałem cewki od kuchenki indukcyjnej. Tam nie ma
    > żadnych rozwiązań technicznych takich jak w płytkach oporowych. W
    > płytkach im mniejsza moc jest ustawiona tym bliżej środka płytki jest
    > włączona spirala w płytce. W indukcyjnych jest jedna cewka taka duża
    > jak zaznaczone największe pole. Wychodzi że jak postawić mniejszy
    > garnek to kuchenka rozpozna że jest mniejszy i ograniczy moc. Ale i
    > tak nie wykorzystana powierzchnia cewki wyśle sporo energii w kosmos.
    > Wydaje mi się że kuchenka indukcyjna to fajny bajer. Ale z
    > energooszczędnością może mieć niewiele wspólnego.

    to ci sie tylko tak wydaje...

  • 12. Data: 2012-05-05 08:22:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > cewki generuje straty. Jak zrezygnowaliśmy z gazu to zastanawiałem
    > się czy nie kupić płyty indukcyjnej. Już byłem bliski pomimo że w
    > danych technicznych producenci podawali sprawność na granicy 75-80%.
    > Taką sprawność uzyskiwali w laboratorium przy idealnie dobranych
    > garnkach i patelniach. Trafiła mi się prawie darmo nowa płyta z
    > płytkami oporowymi. Jak nauczyliśmy się na niej gotować to nic innego
    > nie chcę. Płyta indukcyjna ma na pewno wiele zalet. Łatwo umyć,
    > ładniejsza. Ale pod względem sprawności, czyli ile kosztuje gotowanie
    > uważam że ustępuje archaicznej płytce oporowej.

    przestań ze w końcu propagować tutaj swoje konfabulacje na różne tematy...

    teraz raczysz otoczenie swoimi wyobrażeniami na temat kuchni indukcyjnych.

  • 13. Data: 2012-05-05 08:23:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > oglądałem do chłodzenia elektroniki żeby się nie usmażyła były
    > zainstalowane wentylatorki. Jak by to było super energooszczędne
    > rozwiązanie to by tranzystory mocy się nie grzały. Ktoś może
    > powiedzieć co to taki mały wentylatorek nachłodzi. Ano nachłodzi.
    > Dobrze umieszczony może grubo ponad 500W rozproszyć i nie dopuścić
    > żeby tranzystory mocy rozgrzały się do temperatury powodującej ich
    > uszkodzenia. Wcale nie mała taka temperatura krytyczna może być. Może
    > być sporo wyższa niż 100 stopni Celsjusza. Wychodzi że na radiatorach

    naprawdę bredzisz...

  • 14. Data: 2012-05-05 09:40:35
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> > Guzik prawda. Cewka w płycie i
> [...]
    > czyli
    > ile kosztuje gotowanie uważam że ustępuje archaicznej płytce oporowej.

    Kogutek, ja Cibie lubię - ale proszę, nie zaczynaj fanzolić głupot jak
    Ikselka....

    http://plyta-indukcyjna.pl/

    zerknij szczególnie na kawałek o wydajnościach.

  • 15. Data: 2012-05-05 14:02:05
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > naprawdę bredzisz...

    Wiem że dla instalatora trudne może być zrozumienie działania kuchenki
    indukcyjnej. Nic nie wiesz na temat działania takiego ustrojstwa. Jak byś
    wiedział to cokolwiek więcej byś napisał. Gdzie nie mam racji na przykład.
    Google nic Ci teraz nie dadzą. Nie da się w 10 minut przyswoić wiadomości z
    kilku dziedzin żeby zrozumieć działanie kuchenki indukcyjnej. Dla mnie to
    proste dla skręcacza rur niewykonalne.

  • 16. Data: 2012-05-05 14:22:17
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > to ci sie tylko tak wydaje...

    Jak producent pisze że sprawność jaką uzyskał w laboratorium wynosi 78% to
    wcale mi się nie wydaje że jest super sprawna. Jest sprawniejsza od kuchenki
    gazowej. Gazowa ma sprawność mniejszą niż 50%. Jak ktoś szuka rozwiązania
    energooszczędnego to kuchenka indukcyjna nie jest tym wymarzonym rozwiązaniem.
    Ma szereg cech ułatwiających życie. Ale super energooszczędna nie jest. Poza
    tym jakoś mi nie pasuje posiadanie w mieszkaniu nadajnika, co prawda
    pracującego w paśmie podstawowym lub blisko niego. Ale o bardzo dużej mocy.
    Nie ma w tej chwili żadnych wiarygodnych informacji o nie szkodliwości takiego
    pola na ludzi Żeby były potrzeba badań trwających kilkadziesiąt lat. Azotox
    też miał być nieszkodliwy dla ludzi. Szkodliwość wyszła po długim czasie.
    Amerykański wynalazek Eternit zabił więcej ludzi po wybuchu WTC niż zginęło w
    czasie wybuchu. Bysie ostrożnym jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

  • 17. Data: 2012-05-06 01:09:32
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-05 09:40, Andy Niwinski pisze:

> [...]
    > Ikselka....
    >
    > http://plyta-indukcyjna.pl/
    >
    > zerknij szczególnie na kawałek o wydajnościach.

    Ja polecam obejrzenie tego filmiku:
    http://www.youtube.com/watch?v=_smXRt1MnVo&feature=r
    elated
    Jedna cewka, jedno "wejście" prądu i jedno "wyjście", co z tego, że
    nawinięta z oddzieleniem - mniejszy garnek nie spowoduje, że prąd będzie
    płynął tylko w środkowym uzwojeniu. Na filmiku pokazany też
    wentylatorek, który chłodzi elektronikę - czyli ciepło strat wydalane
    wentylatorkiem.

  • 18. Data: 2012-05-06 02:29:01
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Andy Niwinski <a...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ikselka....
    >
    > http://plyta-indukcyjna.pl/
    >
    > zerknij szczególnie na kawałek o wydajnościach.

    Nie bądź śmieszny. Dajesz tekst reklamowy. W tv leci reklama dozownika do
    mydła. Że super bo dzieci są bezpieczne bo nie dotykają brudnego dozownika jak
    chcą ręce umyć. I głupki kupią taki tekst i wydadzą kasę na chińskie gówno co
    się zaraz popsuje albo podziała do zużycia baterii bo nowych nikomu się nie
    będzie chciało kupić. Ale głupki łykną. Normalny pomyśli i stwierdzi że co z
    tego że dzieci mają brudne ręce jak wyciskają mydło. Mydło jest po to żeby po
    umyciu były czyste. Po umyciu ręce się wyciera albo suszy a nie naciska
    przycisk w dozowniku mydła. W tekstach reklamowych wszystkie cuda przechodzą.
    Oni chcieli żeby indukcja miała wysoką sprawność to napisali że ma. Wszystkie
    inne miały być gówniane i wyszło im że są gówniane. Poszukaj tematu który
    kiedyś założyłem. O sprawności różnych kuchenek. Ja sprawdziłem kuchenkę z
    płytkami. Uczciwie to zrobiłem. Wyszło mi że w grzaniu wody jest niewiele
    gorsza od czajnika elektrycznego. A ten ma prawie 100% sprawności.

  • 19. Data: 2012-05-06 09:45:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > Eternit zabił więcej ludzi po wybuchu WTC niż zginęło w czasie
    > wybuchu. Bysie ostrożnym jeszcze nikomu nie zaszkodziło.

    domniemywam że teelwizora komórki i WIFI sie już z domu i okolic pozbyłeś..

  • 20. Data: 2012-05-06 09:46:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > przyswoić wiadomości z kilku dziedzin żeby zrozumieć działanie
    > kuchenki indukcyjnej. Dla mnie to proste dla skręcacza rur

    w tym sek że ty jak zwykle ogłaszasz swoje chłopskie konfabulację jako
    wiedzę.