  • 1. Data: 2012-06-01 15:12:48
    Temat: jak kupować odkurzacz przemysłowy
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Przydałoby mi się takie coś, bo pyłu mnóstwo na budowie.

    Jak podejść do zakupu takiego odkurzacza? Jestem laikiem i nie wiem
    czym będzie się różnił taki za 200zł od takiego za 1500zł. Nigdy nie
    pracowałem z takim, jedynie sobie castoramie otworzyłem jednego.

    Czy one mogą pracować bez worka? A tylko w gipsie dawać worek?

    Na które bajery zwracać uwagę a które odpuścić?

    Po budowie chciałbym odkurzacz używać we warsztarsztacie oraz jako
    centralny, o ile będzie się nadawał.

    Co myślicie o takim?
    http://allegro.pl/odkurzacz-przemyslowy-stanley-2-fi
    ltry-70l-s-1600w-i2318969765.html

  • 2. Data: 2012-06-01 15:35:30
    Temat: Re: jak kupować odkurzacz przemysłowy
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisał
    > Jak podejść do zakupu takiego odkurzacza?

    Zastanowić się (najlepiej zbadać) po jakim czasie dany model będzie wymagał
    czyszczenia filtra.
    Ja kiedyś kupiłem w Leroy chińską maszynę za 199 zł.
    Zabrałem się do wciągania tego dziadostwa co mam na strychu - pył, drobny
    gruz, trociny.
    Filtr wymagał czyszczenia co jakieś 2-3 minuty pracy. Po prostu się tak
    szybko zasyfia, że silnik zaczyna się męczyć o czym daje znać darciem ryja
    ;) W efekcie większość czasu poświęca się na obsługę odkurzacza... To już
    lepiej szufelką do wiadra. U Ciebie sprawdzi się pewnie mokra ściera.

    --
    Maciek.

  • 3. Data: 2012-06-01 15:55:31
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

> [...]
    > ;) W efekcie większość czasu poświęca się na obsługę odkurzacza... To już
    > lepiej szufelką do wiadra. U Ciebie sprawdzi się pewnie mokra ściera.

    pomaga nalać wody na dno oraz założyc dodatkową szmatę między zbiornik a
    silnik
    wtedy tak szybko filtr sie nie zapycha jak ciagniemy dużo pyłu

  • 4. Data: 2012-06-01 16:18:07
    Od: "Maciek." <"@...>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał
    > pomaga nalać wody na dno oraz założyc dodatkową szmatę między zbiornik a
    > silnik
    > wtedy tak szybko filtr sie nie zapycha jak ciagniemy dużo pyłu

    Gdzieś czytałem, że jako dodatkowy filtr sprawdza się damska pończocha, więc
    to też sprawdzę. Dzięki!

  • 5. Data: 2012-06-01 18:58:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 1 czerwca 2012 16:18:07 UTC+2 użytkownik Maciek. napisał:

    > Gdzieś czytałem, że jako dodatkowy filtr sprawdza się damska pończocha, więc
    > to też sprawdzę. Dzięki!

    Tylko uwazaj na zone!

    --
    Adam

  • 6. Data: 2012-06-01 21:36:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Zabrzmi to dziwnie, ale mogę polecić Nilfisk-a.
    Od kilku lat używam czegoś podobnego do tego:
    http://allegro.pl/odkurzacz-sucho-mokro-gwd-320-nilf
    isk-i2372773682.html
    Tylko mam wrażenie że wyższy mam.

    Ma 2 turbiny po 1.5kW każda, wciągamy pył, wióry, wszystko co w
    warsztacie się nawinie. Podłączamy pod narzędzia jako odciąg gdy trzeba.
    Myjemy podłogę na mokro, a później zbieramy cały syf razem z wodą
    właśnie tym odkurzaczem. Przeżył odkurzanie po malowaniu konstrukcji
    pistoletem. Nic ale to nic się nigdy (puk puk puk) z nim nie działo.

    Teraz ciekawostka - kupiłem na wyprzedaży za 1000 brutto z fakturą
    jakieś 4-5 lat temu. Podobny Karcher (z mniejszym koszem, za to miał
    tłuczek do automatycznego strząsania pyłu z filtra) kosztował w tamtym
    czasie na poziomie 2500). To była naprawdę okazja.

    __
    Pzd.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2012-06-04 07:35:18
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-06-01 21:36, Irek N. pisze:
> [...]
    > tłuczek do automatycznego strząsania pyłu z filtra) kosztował w tamtym
    > czasie na poziomie 2500). To była naprawdę okazja.

    Witam
    Ujmę to tak, do prac z pyłem i podobnymi zaleca się odkurzacz który ma
    tzw. funkcję samooczyszczania filtra. Niestety w porównaniu do
    tradycyjnych odkurzaczy jest droższy. Ale jak to mówią coś kosztem czegoś.