  • 1. Data: 2012-08-07 08:05:45
    Temat: jak powinny byc zrobione szczyty
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    witam

    do jakiego poziomu - krokwi czy dachu powinny byc podmurowane szczyty? bo
    juz zglupialem- czy ostatnia krokwa ma lezec na scianie szczytowej czy ma
    byc przy scianie ale nie leżeć na niej ?

    moze ktos widzial jakies zdjecie gdzie to jest pokazane?
    czy jest sens podmurowywać szczyty teraz, przed ociepleniem - o ile sa
    spie....

    dzieki

    rt

  • 2. Data: 2012-08-07 09:27:30
    Temat: Re: jak powinny byc zrobione szczyty
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > moze ktos widzial jakies zdjecie gdzie to jest pokazane?

    udało mi sie ostatnio fotnąć taki budynek
    http://www.elgo.wroclaw.pl/szczyt.jpg

    b.

  • 3. Data: 2012-08-07 10:31:43
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    >
    > moze ktos widzial jakies zdjecie gdzie to jest pokazane?
    > czy jest sens podmurowywać szczyty teraz, przed ociepleniem - o ile sa

    Ja mam krokwie za i przed ścianką szczytową więc nie leżą na murze a mur
    dojechany do poziomu dołu krokwi,
    a potem uzupełnione wełną na grubość krokwi (czyli od końca ściany szczyt.
    do membrany).
    W tym roziwązaniu (czyli mur do dolenj płaszczzny krokwi a nie do górnej)
    problem jest z montażem podbitki,
    bo nie ma jej do czego przymocować i trzeba użyć kombinatoryki.
    Jak potrzebny szkic to mogę walnąć na szybko

    Rafał

  • 4. Data: 2012-08-07 11:42:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 sierpnia 2012 09:27:30 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > udało mi sie ostatnio fotnąć taki budynek
    >
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/szczyt.jpg

    Oj jak Kiki to zobaczy to się zacznie;)

  • 5. Data: 2012-08-07 14:25:55
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > http://www.elgo.wroclaw.pl/szczyt.jpg
    > Oj jak Kiki to zobaczy to się zacznie;)

    Ten taki zły jeszcze nie jest. Da sie tam 5cm wsadzić :-)

  • 6. Data: 2012-08-07 14:27:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "rt" <x...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > juz zglupialem- czy ostatnia krokwa ma lezec na scianie szczytowej czy ma
    > byc przy scianie ale nie leżeć na niej ?

    Krokwie mają być obok muru. Wewnętrzna z 10-15cm, a zewnetrzna minimum o
    grubość ocieplenia plus kawałek.
    Ściana szczytowa ma się kończyć równo z dolną krawędzią krokwii patrząc z
    boku.

  • 7. Data: 2012-08-07 14:54:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > Ten taki zły jeszcze nie jest. Da sie tam 5cm wsadzić :-)

    to jest jedyny w okolicy porządny wiec prosze przestać narzekać :-) A tak na
    serio to tam wejdzie z 15cm ocieplenia.

    b.

  • 8. Data: 2012-08-07 14:57:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Ściana szczytowa ma się kończyć równo z dolną krawędzią krokwii patrząc z
    > boku.

    oj, a czemu ta szczelina na ocieplenie ma zależeć od grubosci krokwia
    (ok.18cm) nie od grubosci ocieplenia? Wg mnie powinna być na grubość
    ocieplenia dachu czyli jakies 25-30cm.

    b.

  • 9. Data: 2012-08-07 15:03:41
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > oj, a czemu ta szczelina na ocieplenie ma zależeć od grubosci krokwia
    > (ok.18cm) nie od grubosci ocieplenia? Wg mnie powinna być na grubość

    Ja też tak uważam ale w wielu przypadkach będzie kłopot z mocowaniem listwy
    przyściennej więc ściana szczytowa powinna kawałek mieć na zamocowanie.
    To jest bardzo delikatna sprawa jak sam wiesz :-) Kompromis w postaci
    18-20cm styropianu w stosunku do 25cm ocieplenia jest znośny. Ale trzeba
    dążyć do powiększenia tego ocieplenia ile się da.

  • 10. Data: 2012-08-08 09:27:41
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

> [...]
    > 18-20cm styropianu w stosunku do 25cm ocieplenia jest znośny. Ale trzeba
    > dążyć do powiększenia tego ocieplenia ile się da.

    No właśnie szanowni, a jak montować podbitkę w takiej sytuacji jeśli mur
    kończy się na dolnej krawędzi krokwi?
    Nie ma do czego montować. Przynajmniej na razie nie mam pomysłu (na razie
    jeszcze mam inne prace do wykonania).
    Jest jakiś sposób czy każdy patentuje swój indywidualny?

    Rafał