  • 1. Data: 2012-08-07 09:42:28
    Temat: Gniazdo ścienne 3fazowe - jakie ?
    Od: w...@g...com

    Witam.

    W garażu mam doprowadzony prąd 3fazowy. Stoję przed zakupem gniazda. Widzę po
    ofertach, że nie ma jednego standardu. Pytanie - który jest najpopularniejszy/
    przyszłościowy/ albo ktory wg was najlepiej wybrać? Dobrze by było, aby gniazdo miało
    wbudowany włącznik, wyłącznik oraz zmianę kierunku, czyli aby np. silnik kręcil się w
    przciwną stronę.

    Wprawdzie jeszcze osobiście nie mam żadnego urządzenia na 3fazy, ale korzystam z
    innych - wszystkie mają (niestety) najstarszy rodzaj gniazda - metalowa/aluminiowa
    obudowa z 4 płaskimi bolcami. Nie widzę jednak problemu, aby do tych urządzeń zrobić
    przejściówkę (swoją drogą to nie widziałem ofert sprzedaży przejściówek 3fazowych).

    pozdro
    Bogdan

  • 2. Data: 2012-08-07 15:27:46
    Temat: Re: Gniazdo ścienne 3fazowe - jakie ?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Einstein" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Standardem obecnie są gniazda 32A/400V z wtyczką pieciobolcową (bolce
    > okrągłe - jeden większy) plastikową.

    Jak takie gniazdo się mocuje do ściany? Na wkręty? Bo puszki w ścianie się
    nie daje.

    Przewód idzie w ścianie pod tynkiem aby przed samym gniazdem wyjść ze ściany
    i wejść do gniazda?

  • 3. Data: 2012-08-07 15:51:59
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Einstein" wrote in message news:jvqssi$c2d$1@inews.gazeta.pl...

    > [...]
    > Standardem obecnie są gniazda 32A/400V z wtyczką pieciobolcową (bolce
    > okrągłe - jeden większy) plastikową.

    Jakim standardem ??? W domkach jednorodzinnych ?
    A jakie masz brunet zabezpieczenia przedlicznikowe (w skrzynce "w płocie") ?

    Większość urządzeń przydomowych / do majsterkowania będzie
    miało właśnie wtyczkę 16A i z tego względu najbardziej popularne
    przy tego typu zastosowaniach są 5 bolcowe gniazda / wtyczki 16A.

    Chyba że brunet masz faktycznie zamówioną dużą moc przyłączeniową
    rzędu 25KW i więcej, to ok - ale to raczej już pod jakiś warsztat.

    Pozdrawiam,
    Aleksander

  • 4. Data: 2012-08-07 17:03:37
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Cos takiego poszukaj:
    http://www.meskon.pl/gniazda-silowe-stale-z-wylaczni
    kiem-16a/27391-ZESTAW-N-T-16A-5P-230V-0-1-2010000224
    656.html
    tylko z przełącznikiem L-0-R

  • 5. Data: 2012-08-07 20:29:55
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Einstein" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Standardem obecnie są gniazda 32A/400V z wtyczką pieciobolcową (bolce
    > okrągłe - jeden większy) plastikową.

    Nawet u mnie w fabryce gdzie maszyn jest ze 2 setki nie ma takiego
    standardu.
    Wtyczka jest taka, jakie zapotrzebowanie.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2012-08-08 09:27:03
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Chyba że brunet masz faktycznie zamówioną dużą moc przyłączeniową
    > rzędu 25KW i więcej, to ok - ale to raczej już pod jakiś warsztat.

    Moja moc przyłączeniowa ani zabezpieczenia przedlicznikowe nie mają żadnego
    znaczenia ani w kontekście pytania autora tego wątku, ani tym bardziej w
    kontekście mojego pytania...

    Ja na razie tylko chcę pociągnąć przewód w miejsce docelowego gniazda, zaś
    gniazdko zainstaluję kiedyś...