  • 1. Data: 2012-08-07 19:07:14
    Temat: Nośność gruntu
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam pytanie, co dokładnie oznacza nośność gruntu? Wzory i tabele
    widziałem, nic nie rozumiem :)
    Co to jest w praktyce?
    Jeżeli mam plac i po pomiarze ekipa raportuje 80, gdzieniegdzie trochę
    więcej, ale w tym jednym miejscu tylko 25. To czy da się powiedzieć coś
    o tym podłożu?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-08 00:54:32
    Temat: Re: Nośność gruntu
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mam pytanie, co dokładnie oznacza nośność gruntu? Wzory i tabele
    > widziałem, nic nie rozumiem :)

    Mniej wiecej to, co intuicyjnie sama nazwa wskazuje, czyli ile moze
    uniesc grunt zanim poplynie. Masz to wyrazone w kPa. Jak stawiasz
    budowle, to wywiera ona cisnienie na grunt, jak przekroczysz wartosc
    nosnosci, to uciekac radze;-)

    > Jeżeli mam plac i po pomiarze ekipa raportuje 80, gdzieniegdzie trochę
    > więcej, ale w tym jednym miejscu tylko 25. To czy da się powiedzieć coś
    > o tym podłożu?

    Ze jesli spieprzysz lawe fundamentowa, to chalupa popeka. Masz tam
    gline. Glina zachowuje sie niefajnie jak dostanie wode, jakby jeszcze
    jakies wibracje doszly, to moze byc nieciekawie, choc widowiskowo.
    Mozna ulepszac grunt, zadbac o mniej wiecej stala wilgotnosc, posadawiac
    budowle na palach, jest pare sposobow radzenia sobie z jeszcze gorszymi
    gruntami.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa