  • 21. Data: 2009-04-25 13:16:08
    Temat: Re: jak sie docina p3ytki na 45stopni
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gsucgs$3r4$1@news.onet.pl...

    > ja zastosowałem listwy z ALU i efekt jest bardzo OK. Przy okazji nic mi
    > sie nie wyszczerbi.
    >
    > czasem słabość można zamienić w siłę, tylko trzeba świadomie i
    > przemyślanie zaprojektować.

    Mnie nie musisz tłumaczyć, ja mam nieco do czynienia z CNC :-)
    Ale nie zmuszę kafelkarza do zakupu piły za 10 tysięcy.
    I tal skuces, że miał taką i nie robiła odprysków szkliwa :-)

  • 22. Data: 2009-04-25 13:46:49
    Temat: Re: jak się docina płytki na 45stopni
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    kiki pisze:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Robili u mnie taką i taką i jakoś im szło. Ale faktycznie są mało sztywne.
    > Fakt, że wudoczne kanty odcinali na 45 stopni ale z brzegów kafli i reszta
    > szła do śmieci po odcięciu. Musiała być naturalna krawędź i jej nie docinali
    > tak aż do końca tylko tak z milimetr przed szkliwem.

    No wlasnie tak trzeba, nie ze wzgledu na sztywnosc tylko, zeby nie
    zostalo ostre szkliwo. Jesli przeciolbyc pod katem 45 stopnio w srodku
    plytke i to zlozyl to bedziesz mial cos w stylu brzytwy :) Ze
    sztywnoscia jak pisalem problemow nie obserwowalem, tarcza zaczynala
    troche bic jak jakas plytke nie cialem idealnie rozwnolgle do tarczy,
    wtedy sie nieco wykrzywiala.

  • 23. Data: 2009-04-25 14:11:25
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

    > No wlasnie tak trzeba, nie ze wzgledu na sztywnosc tylko, zeby nie
    > zostalo ostre szkliwo. Jesli przeciolbyc pod katem 45 stopnio w srodku
    > plytke i to zlozyl to bedziesz mial cos w stylu brzytwy :)

    dokladnie tak sie to robi.
    nie tnie sie plytek pod katem 45 stopni w sreodku tylko wlasnie na jej
    "fabrycznych" krawedziach.
    wtedy nie ma problemu z ostrymi krawedziami a i szlifowanie nei stanowi
    wtedy wprawy dla fachowca i zrobi to chwila moment majac do dyspozycji
    szlifierke katowa

    --
    pzdr
    piotrek

  • 24. Data: 2009-04-25 18:13:51
    Od: "jagg" <j...@g...pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Fri, 24 Apr 2009 21:36:17 +0200, osobnik
    > zwany jagg
    > wystukał:

    > jakie trendy? uważasz, że gówniane listwy z plastiku są
    > OK? Bo mnie
    > odrzuca jak tylko je widzę. To, że "kafelkarzom" jest
    > łatwiej mnie
    > wali. To nie oni będą patrzeć na to gówno przez następne
    > kilkanaście
    > lat.

    A czy ja napisałem że listwy z plastiku są OK?
    Czytaj ze zrozumieniem.

    jagg

  • 25. Data: 2009-04-25 18:19:15
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    > Fakt, że wudoczne kanty odcinali na 45 stopni ale z brzegów kafli i reszta
    > szła do śmieci po odcięciu. Musiała być naturalna krawędź

    Ile wyszło m2 płytek w stosunku do powierzchni netto ?

    Pzdr

    JKK

  • 26. Data: 2009-04-25 18:39:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Marek Dyjor pisze:
    > kiki... a próbowałeś tą dedrą z ruchomym stolikiem robić 45 stopni?
    > jeśli nei to nie dawaj takich rad.
    Ja mam taką (akurat z naklejką Einhell) z ruchomym silnikiem "na
    suwnicy" (można go pochylać też) i robi 45' i inne cepelie pięknie i
    elegancko, ale faktycznie dobra tarcza to podstawa. Oryginał który dali
    razem z maszynką (za ~700zł) był zadziwiająco dobry, tarcza kupowana
    luzem dopiero za ~200zł mu dorównała.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 27. Data: 2009-04-25 19:10:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    T.M.F. wrote:

> [...]
    > roboty przebieralem sie niemalze w kombinezon kosmiczny zeby nie byc
    > zachlapanym woda, opilkami itd. ale cielo dokladnie, przy plytkach o
    > dlugosci 1m nie bylo problemu, zeby dopasowac dwie krawedzie do siebie
    > bez szczelinek. Tarcze diamentowe, te drozsze, ale bez przesady, tez o
    > ile pamiec mnie nie myli Dedra. Jedna tarcza starczala na przeciecie
    > ok. 7-9mb twardego gresu, potem bylo ciezko i trzeba bylo ja
    > wymieniac.

    > A do czego ma byc szytwne? Jesli prowadzisz plytke po prowadnicy to na
    > tarcze nie powinny dzialac zadne boczne sily a dodatkowo bedzie

    bo ty p[iszesz o stolikowej takiej jak pilarka a ja o stolikowej z ruchomym
    stolikiem i wiszącą piłą.

  • 28. Data: 2009-04-25 19:12:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > dali razem z maszynką (za ~700zł) był zadziwiająco dobry, tarcza
    > kupowana luzem dopiero za ~200zł mu dorównała.

    no te z ruchomym silnikiem na sównicy mają szansę na lepszą pracę tylko
    trzeba pamiętać że cena idzie w górę wraz z długością stolika, jak masz
    płytki po 66 cm to już taką do 35 nie utniejsz jak masz płytki na 90cm to
    skok o nastepny poziom ceny.

  • 29. Data: 2009-04-25 19:16:26
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "JKK" <j...@i...fm> wrote in message

    > Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    >
    > Ile wyszło m2 płytek w stosunku do powierzchni netto ?

    płytek było powyżej 10% więcej niż potrzeba, część poszła na styk a część
    została. Trudno powiedzieć ale 10% straty.

  • 30. Data: 2009-04-25 19:19:15
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "BartekK" <s...@N...org> wrote in message
> [...]
    > faktycznie dobra tarcza to podstawa. Oryginał który dali razem z maszynką
    > (za ~700zł) był zadziwiająco dobry, tarcza kupowana luzem dopiero za

    Tak, tarcza to podstawa. Widać to piłując pod kątem prostym po szkliwie czy
    nie robi odprysków i chłodzenie musi być sprawne.
    Jeden gość miał DEDRĘ ale z dospawanymi dwoma C-ownikami do usztywnienia
    prowadznic gdzie jeździ silnik.