  • 1. Data: 2013-09-27 11:27:27
    Temat: jak zlokalizować obwody w ogrzewaniu podłogowym?
    Od: mts <m...@n...com>

    witam,

    dom ma 130 m2, wszędzie podłogówka,16 obwodów,

    ma ktoś pomysł, jak zlokalizować np. odwód odpowiedzialny
    za ogrzewanie w łazience?

  • 2. Data: 2013-09-27 11:37:26
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    mts wrote:
    > witam,
    >
    > dom ma 130 m2, wszędzie podłogówka,16 obwodów,
    >
    > ma ktoś pomysł, jak zlokalizować np. odwód odpowiedzialny
    > za ogrzewanie w łazience?

    Zamykac etapami i badac gdzie jest cieplo, nagrode nobla prosze przeslac na
    maila.

  • 3. Data: 2013-09-27 11:41:54
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości

    > nagrode nobla prosze przeslac na maila.

    No więc taniej mu będzie kupić kamerę termowizyjną :)))

  • 4. Data: 2013-09-27 11:53:51
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > dom ma 130 m2, wszędzie podłogówka,16 obwodów,
    > ma ktoś pomysł, jak zlokalizować np. odwód odpowiedzialny
    > za ogrzewanie w łazience?

    1. Spytać się wykonawcy.
    2. Przeglądnąć zdjęcia z budowy - etap układania instalacji ogrzewania i okres przed
    zalaniem posadzki.
    3. Żałować że nie porobiło się fotek i zamknąć wszystkie obwody, a gdy się wychłodzi
    załączać pojedyńczo i badać gdzie posadzka robi się cieplejsza.

    Pzdr.
    MW

  • 5. Data: 2013-09-27 11:56:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mts" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > dom ma 130 m2, wszędzie podłogówka,16 obwodów,

    > ma ktoś pomysł, jak zlokalizować np. odwód odpowiedzialny
    > za ogrzewanie w łazience?

    A skąd wiesz, że w łazience jest jeden i tylko jeden obwód a nie np.
    fragmenty dwóch? Skoro instalator partacz nie opisał obwodów to nie wiadomo
    jakich kwiatków się spodziewać.

    A co do sprawdzania to nie pozostaje nic innego niż codzienne zamykanie
    innej pętli i dotykanie podłogi.

    W obecnych temperaturach może się okazać że łatwiej będzie zrobić odwrotnie
    czyli włączać tylko jeden obwód dziennie i sprawdzać która podłoga jest
    ciepła.

    Jeśli masz pewność że w łazience jest tylko jeden obwód i jest on tylko w
    łazience to możesz zrobić tzw. wyszukiwanie binarne. Czyli włączasz połowę
    obwodów następnie jeśli w łazience jest ciepło to z tej połowy wyłączasz
    połowę, a jak jest zimno to włączasz połowę drugiej połowy. Itd. W ten
    sposób _statystycznie_ najszybciej znajdziesz odpowiedni obwód.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-09-27 12:56:18
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Marcin W." <m...@w...org> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >3. Żałować że nie porobiło się fotek

    a jak sie porobiło a sie ulotniły? Za pierwszej budowy robole skroiły aparat
    fotograficzny, jeszcze czasy kliszy. A teraz udało mi sie napisać początek
    dysku z backupem - zdjęcia tam pewnie są ale parę tysięcy za odzysk to mi
    sie nie uśmiecha wydać.... wrrrrr......

    b.

  • 7. Data: 2013-09-27 13:01:51
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

> [...]
    >
    > dysku z backupem - zdjęcia tam pewnie są ale parę tysięcy za odzysk to mi

    No to i tak pozostaje tylko żałować ;)

  • 8. Data: 2013-09-27 13:06:10
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > No więc taniej mu będzie kupić kamerę termowizyjną :)))

    Ja u siebie tak sprawdzale i udalo sie :)
    na maxa otwarty termostat i jeden obieg, i tak na dzien jeden sobie
    opisywalem 10 dni i po wszystkim :)

  • 9. Data: 2013-09-27 13:23:20
    Od: w...@g...com

    > dom ma 130 m2, wszędzie podłogówka,16 obwodów,
    > ma ktoś pomysł, jak zlokalizować np. odwód odpowiedzialny
    > za ogrzewanie w łazience?

    Da się ograniczyć poszukiwanie albo zacząć poszukiwanie od najbardziej
    prawdopodobnego. Ponieważ przewody raczej się nie krzyżują, to znaczy te w rozdzielni
    od lewa na prawo - tak samo ułożone są w podłodze - od lewej częsci domu do prawej
    (mam nadzieję, że zrozumiale piszę). Więc przykladowo,jeżeli łazienkę masz względem
    kotłowni (bo tam zakladam, ze jest rodzielnia) po prawej, to bym zakręcał od końca i
    szukał obwodu.

    pzdr
    Bogdan

  • 10. Data: 2013-09-27 15:39:32
    Od: margol <g...@w...pl>

    W dniu 2013-09-27 11:37, forestdumb pisze:

    > Zamykac etapami i badac gdzie jest cieplo

    albo użyć stetoskopu ?

    mg