  • 21. Data: 2009-09-01 08:03:42
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę [OT]
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    basti78 pisze:

    > no ale urządzam nowe gniazdko i padło wyraźne życzenie - "ma być
    > zmywarka" ;)))))))

    No to Bosch.
    Raczej normalna, niż wąska, bo czasem wchodzą do mycia duże gary. Raczej
    prosta, niż z mnóstwem wyspecjalizowanych funkcji, bo i tak będziecie
    używać podstawowych. O detale popytaj w sklepie.
    --
    Basia

  • 22. Data: 2009-09-01 08:20:27
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwagę
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Qrczak wrote:

    > W Usenecie BartekK <s...@N...org> tak oto plecie:

    > Zadziwiające, ale dwa garnki spokojnie wchodzą. Na jedną "półkę". No może
    > to nie są 20-litrowe sagany, ale gotuję nie dla armii.

    Podziel się doświadczeniem, bo widzę, że masz 45. Duże te gary wchodzą?
    (takie o srednicy 28cm np.?) Bo ja niestety mam zapędy do gotowania w
    przemysłowych garach, ale zmywarka 60. za dużo zamieszania zrobiłaby w
    kuchni, i nie wiem, czy warto iść na kompromis z 45?
    Justyna

  • 23. Data: 2009-09-01 09:36:38
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 07:41:21 +0200, Pete napisał(a):

    > Ewentualnie bardziej przydałby się wskaźnik postępu niż ten czas.

    Bardzo przydatne - moja zmywareczka np. mi wyświetla napisy, co też
    aktualnie dzieje się z naczyniami :-)

    --

    Ikselka.

  • 24. Data: 2009-09-01 09:39:07
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 01 Sep 2009 10:03:42 +0200, Bbjk napisał(a):

    > No to Bosch.

    No to Siemens :-)

    > Raczej normalna, niż wąska, bo czasem wchodzą do mycia duże gary. Raczej
    > prosta, niż z mnóstwem wyspecjalizowanych funkcji, bo i tak będziecie
    > używać podstawowych. O detale popytaj w sklepie.

    Funkcje 1/2 wsadu oraz przyspieszania dłuższych programów (kosztem
    zwiększenia zużycia energii i wody, oczywiście) są jednak baaaardzo
    przydatne. I sanityzacja, czy jak się to tam w którym modelu nazywa..

    --

    Ikselka.

  • 25. Data: 2009-09-01 10:54:46
    Temat: Re: jaka zmywarka, na co zwracać uwag
    Od: "Pelos" <p...@p...pl>

    Użytkownik "basti78" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > planuje przełamać się i kupić coś dla kobiety - zmywarkę
    >
    > - jakie marki się tutaj liczą
    > - na co zwracać uwagę
    > - jakie funkcje powinna mieć
    > - czy te węższe 45cm mają sens? taka byłaby optymalna gabarytowo

    To moze i ja sie podepne... Zmywarka kompaktowa - chyba tylko Electrolux...
    Sa moze uzytkownicy ww. ?
    Chetnie posluchalbym za/przeciw.

    pozdrawiam

    --
    Pelos
    http://fotoblog.pelos.pl

  • 26. Data: 2009-09-01 12:24:22
    Od: danek7 <d...@o...pl>

> [...]
    > przemysłowych garach, ale zmywarka 60. za dużo zamieszania zrobiłaby w
    > kuchni, i nie wiem, czy warto iść na kompromis z 45?

    Ja posiadam zmywarkę 45 cm i z perspektywy 1,5 roku użytkowania mam
    następujące doświadczenia:

    teraz kupiłbym 60 cm :-) dlatego, że
    po prostu wchodzi więcej kompletów naczyń. obecnie mieścimy się w 45
    (rodzina 2+1) ale trzeba nagimnastykować się z układaniem.
    BTW przy zmywarce dobrze kupować standardowe naczynia: kubki w których
    spodzie nie zbiera się woda, pokrywki z małymi uchwytami, sztućce z
    wąskimi rączkami żeby zmieściły się w koszyczku.
    Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
    w zmywarkach. Zmywarka służy do mycia naczyń i sztućców. Wolę włożyć 6
    talerzy niż jeden garnek.
    Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy
    się powłoka teflonowa.

    moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
    obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

  • 27. Data: 2009-09-01 12:38:02
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie danek7 <d...@o...pl> tak oto plecie:

> [...]
    > po prostu wchodzi więcej kompletów naczyń. obecnie mieścimy się w 45
    > (rodzina 2+1) ale trzeba nagimnastykować się z układaniem.

    Ależ pewnie, że i taką 60 cm bym przygarnęła chętnie, gdyby nie jeden drobny
    fakt... pomimo najszczerszych chęci i wielogodzinnego kombinowania nie dało
    się optymalnie wygospodarować tych dodatkowych 15 cm, nawet kosztem szafki.
    No bo sobie nie wyobrażam szafki z szufladami o szerokości 30 cm.

> [...]
    > Nie używam zmywarki do mycia garów, nie wiem dlaczego ludzie myją gary
    > w zmywarkach. Zmywarka służy do mycia naczyń i sztućców. Wolę włożyć 6

    Nie myję tylko drewnianych desek i łopatek oraz patelni teflonowych (bo
    jednak się rysuje powierzchnia i odłazi powłoka. Pozostała reszta ląduje w
    zmywarce. Zmywarka służy do zmywania. Czasem nawet różnych bardzo rzeczy
    (ktoś tu wiadro wspomniał).

    > Garnki emaliowane w zmywarce matowieją, na patelniach szybciej niszczy
    > się powłoka teflonowa.

    Garnki mam stalowe.

    > moim zdaniem jeśli zmywarka to 60-tka (nawet kosztem mniejszej szafki
    > obok) i tylko do mycia naczyń a nie garów.

    Gary to nie naczynia kuchenne? Płynu do zmywania naczyń do garnków też nie
    używasz? Czegóż w zamian w takim razie?

    Qra

  • 28. Data: 2009-09-01 12:38:28
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie krys <k...@p...onet.pl> tak oto plecie:

> [...]
    > przemysłowych garach, ale zmywarka 60. za dużo zamieszania zrobiłaby w
    > kuchni, i nie wiem, czy warto iść na kompromis z 45?

    Sprawdzę wieczorem, to Ci napiszę.

    Qra

  • 29. Data: 2009-09-01 12:38:56
    Od: "Qrczak" <q...@g...pl>

    W Usenecie Pete <n...@n...com> tak oto plecie:

    > Po czasie do końca zmywania rozpoznajesz w której fazie jest zmywarka?

    Tak.

    Qra

  • 30. Data: 2009-09-01 12:55:31
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Qrczak wrote:

> [...]
    > nie dało się optymalnie wygospodarować tych dodatkowych 15 cm, nawet
    > kosztem szafki. No bo sobie nie wyobrażam szafki z szufladami o szerokości

    O właśnie. Rezygnować z szafki z szufladami dla 15 centymetrów też mi się
    nie uśmiecha.

    > Zmywarka służy do zmywania. Czasem nawet różnych bardzo rzeczy
    > (ktoś tu wiadro wspomniał).

    Ale deska sedesowa to juz przesada;-). No ale nie po to kupuje się
    zmywarkę, żeby gary szorować ręcznie, IMHO.

    > Garnki mam stalowe.

    Ja też, emaliowane jakoś dziwnie nie lubią, jak się je przypadkowo obija.
    Justyna