  • 11. Data: 2018-01-17 14:56:42
    Temat: Re: jaki wodomierz na zewnatrz
    Od: karwafak <k...@g...com>

    W dniu 2018-01-17 o 14:45, Kris pisze:

    > Też tak mam ale do kranu idzie przeciez rura od głównego wodomierza i mój wodomierz
    "ogrodowy" mam zamontowany zaraz za głównym.

    tak tylko u mnie jest to zabudowane i musi byc raczej na zewnatrz

  • 12. Data: 2018-01-17 19:12:28
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > tak tylko u mnie jest to zabudowane i musi byc raczej na zewnatrz
    Nie ma szans, żeby jakikolwiek wodomierz wytrzymał na zewnątrz.No , może jak
    zaizolowana skrzynka, z podgrzewaniem...Ale ja bym nie gwarantował.
    Musisz się podlączyć za wodomierzem głównym.No to między tym podłączeniem a wyjściem
    na dwór(pole)musisz dać zawór i wodomierz. Dopiero póżniej- za spadkiem w
    dół-wychodzisz na zewewnątrz i dajesz drugi zawór. Przed zimą zakręcasz zawór w domu,
    a zdejmujesz ten na dworze.Można tylko odkręcić, ale nie ma gwarancji, że między kulą
    a korpusem nie dostała się woda.Nie musi jej być dużo, wystarczy ćwierć kropli.
    A jak dasz wodomierz na zewnątrz, to też wystarczy kropla we właściwym miejscu...
    Pozdro.abomito

  • 13. Data: 2018-01-18 09:23:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-17 o 19:12, abomito pisze:
> [...]
    a zdejmujesz ten na dworze.Można tylko odkręcić, ale nie ma gwarancji, że między kulą

    Się podepnę, bo ja pracowicie przedmuchuję całą instalację przed zimą. Z
    tym, że u mnie rura (póki co tymczasowo) wystaje z ziemi.
    Olać przedmuchiwanie i wystarczy odkręcić zawór? Nie rozsadzi rury?

    --
    Pete

  • 14. Data: 2018-01-18 12:59:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!

    > Się podepnę, bo ja pracowicie przedmuchuję całą instalację przed zimą. Z
    > tym, że u mnie rura (póki co tymczasowo) wystaje z ziemi.
    > Olać przedmuchiwanie i wystarczy odkręcić zawór? Nie rozsadzi rury?
    A przepraszam, jaka ruła: plastyk, stal, czy miedż? Jaka zima będzie?
    Przedmuchywanie instalacji prowadzonej po dworze to jest bardzo dobry zwyczaj.
    Niestety, całej wody tak się nie usunie, więc może cię zdarzyć, że coś tam
    przymarznie.A widziałem już nawet pękniętą rurę PCV.Ale była pod ciśnieniem.Jednak
    licho( mróz, znaczy) nie śpi i lepiej takie rury robić ze spadkami, żeby woda sama
    spływała.No, chyba że pionowo z ziemi wychodzi, to tylko wydmuchać poniżej poziomu
    ziemi, ogacić jak róże i liczyć na lekką zimę.Ale zawór w domu być powinien.
    A zawór zewnętrzny obowiązkowo trzeba zdjąć.No, chyba że stary był...Ale i tak
    szkoda.
    Pozdro.abomito

  • 15. Data: 2018-01-18 14:03:43
    Od: karwafak <k...@g...com>

> [...]
    > A jak dasz wodomierz na zewnątrz, to też wystarczy kropla we właściwym miejscu...

    jak patrzyłem to duzo osob ma wodomierze na domu, wiec myslalem ze sa
    jakies specjalne na zewnatrz (oczywiscie na zime bym chował)