  • 1. Data: 2011-06-24 10:50:56
    Temat: jakie ogrzewanie
    Od: "PC" <p...@o...pl>

    Witam Grupowiczow,
    zastanawiam sie jakie ogrzewanie zastosowac w domu jednorodzinnym z
    poddaszem uzytkowym 120 m 2 powierzchi uzytkowej , dom murowany
    niepodpiwniczony , piec gazowy kondensyjny czy na paliwo stale?

  • 2. Data: 2011-06-24 15:00:20
    Temat: Re: jakie ogrzewanie
    Od: monter <g...@g...pl>

    Jak Cię stać na gaz to instaluj kocioł gazowy - wygoda po prostu. Jeśli
    wolisz tańsze grzanie to kocioł na węgiel/koks/ekogroszek czy co tam
    dusza zapragnie, ale ciężko porównać komfort użytkowania kotła gazowego
    z czymś takim.

  • 3. Data: 2011-06-24 20:12:06
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "monter" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    I chyba mądrzejszej odpowiedzi nie uzyskasz.
    Samo sedno.

    --
    Yozwig

  • 4. Data: 2011-06-24 20:31:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 22:12, Yozwig pisze:
> [...]
    > takim.
    >

    > I chyba mądrzejszej odpowiedzi nie uzyskasz.

    Pamiętaj o "drugim dnie" - przepisach. Gdzieniegdzie nie wolno stawiać
    nowych budynków ogrzewanych paliwami stałymi.

  • 5. Data: 2011-06-24 21:05:04
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >Pamiętaj o "drugim dnie" - przepisach. Gdzieniegdzie nie wolno stawiać
    >nowych budynków ogrzewanych paliwami stałymi.

    Mało kto się tym przejmuje u nas np..

  • 6. Data: 2011-06-24 21:14:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Kurde blaszka nie wiem czym kodujesz, ale po raz pierwszy chyba pisze nad postem.

    Prawde mowiac nie wiem na czym ta szczegolna oszczednosc ma polegac jesli chodzi o
    ekogroszek. U nas w tym roku cena tony to blisko tysiac zyla. Jezeli bedzie jaka
    kolwiek oszczednosc to jednak wole gaz.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-06-24 21:52:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2011 23:05, Kris pisze:

    > Mało kto się tym przejmuje u nas np..

    Do czasu ;->

    Trzeba będzie się wykazać, albo będzie "zrzutka na budżet" i będzie
    jakaś akcja kontrolna.

    Ja mam alibi - nominalnie grzeję prądem, ale mam (dopuszczalne) grzanie
    kominkiem ;->

  • 8. Data: 2011-06-25 08:06:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-06-2011 o 12:50:56 PC <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > poddaszem uzytkowym 120 m 2 powierzchi uzytkowej , dom murowany
    > niepodpiwniczony , piec gazowy kondensyjny czy na paliwo stale?
    A co masz? masz gaz? to grzej gazem to najtańsze bezobsługowe paliwo.
    Jak masz kasę i możliwości na działce to sobie zafunduj pompę ciepła.
    Jak chcesz tanio grzać to pamietaj aby dom był do tego dostosowany,
    czyli wszędzie podłogówka, b.dobre ocieplenie, czyli ściany fudamentowe
    z obu stron, ściany, i skosy dobrze ocieplone, pamietać o ciąglości
    ocieplenia aby nie było mostków. Architektura bydynku też ważna
    pomiesczenia chłodne typu garaż, kotłownia pom gospodarcze połozone
    w północnej częsci domu stanowią bufor dla reszty.
    Garaż ze wzgledu na mocne wychładzanie domu najlepiej 'doklejony'
    do domu przez trójwarstwową ścianę z styro w środku, a jak sie nie da
    to dobrze ocieplony od środka styro i to zaciągniete siatką z klejem.
    To tyle najważniejszych rad na tanie grzanie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-06-25 09:40:41
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > U nas w tym roku cena tony to blisko tysiac zyla. Jezeli bedzie jaka
    > kolwiek oszczednosc to jednak wole gaz.

    8-O...
    tysiąc, toż w necie workowany można taniej kupić.
    Ja po siedem stów kupowałem. A z tym gazem, to fakt, że jak się ma
    alternatywę, to jasne, ale jak wyboru nie ma, to w gaz z beczki nie ma
    co wchodzić, bo będzie dogrzewanie kominkowe, z przewagą kominkowego :-)
    - ze względów finansowych.

    W takim układzie już lepszy ten groszek - przynajmniej syf jest tylko w
    kotłowni.

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-06-27 06:16:05
    Od: "PC" <p...@o...pl>

    wiadomości news:4e050722$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > akcja kontrolna.
    >
    > Ja mam alibi - nominalnie grzeję prądem, ale mam (dopuszczalne) grzanie

    a jesli chodzi o kominek z plaszczem wodnym , czy jest on alternatywa do
    kotla na drewno czy wegiel? czy to tylko dogrzewanie domu ?