  • 1. Data: 2011-06-22 18:01:28
    Temat: kupuje dom - jak dobrze policzyć żeby się nie przeliczyć
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    Witam,

    Planuję zakup domu. Od jakiegoś czasu szukam ofert w okolicy krakowa.
    Dziś trafiłem na moim zdaniem całkiem niezłą ofertę i teraz się gryzę.
    Do rzeczy:

    Dom parterowy (stan surowy otwarty) z użytkowym poddaszem (całość ok.
    200m) na działce 20a. Media na działce (nie wiem czy coś już jest
    podłączone). Dom wybudowany z pustaka (pustak-styropian-cegła), dach -
    dachówka ceramiczna.
    Cena za dom z działką - ok 250 tyś

    Chodzi o to że mam ograniczony budżet (350 do max 400tyś) i nie wiem czy
    się wyrobię z wykończeniem tego do stanu w którym będzie mozna mieszkać
    (chyba się to nazywa po klucz).
    Moje pytanie: Na co zwracać uwagę o co pytać właściciela podczas oglądania?

    I jeszcze jedno: Jak zabrać się do liczenia kosztów wykończenia? Jakie
    są koszty podłączeń (woda, gaz, prąd). Czy miarodajne jest liczenie
    wykończenia za m2 (czytałem że to około 700pln/m2). Nie chodzi mi tu o
    konkretną sumę, ale bardziej o roboty jakie muszę wziąć pod uwagę (np.
    c.o, instalacja elektryczna, posadzki, stolarka itp, itd). Jednym słowem
    - jak się do tego zabrać.

    Dzięki z góry,
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-06-22 20:12:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Marcin Kloc" <m...@g...com> wrote in message

    > Moje pytanie: Na co zwracać uwagę o co pytać właściciela podczas
    > oglądania?

    Właściciela o nic nie pytaj, bo pewnie skłamie. Daj nam foty to ocenimy ile
    trzeba wsadzić w poprawki i wykończenie.

    > I jeszcze jedno: Jak zabrać się do liczenia kosztów wykończenia? Jakie

    Dużo idzie na to kasy. Daj foty budowli to powiemy czy będziesz miał
    dodatkowe koszty.

  • 3. Data: 2011-06-22 21:35:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Jun 2011 20:01:28 +0200, Marcin Kloc napisał(a):
    (...)

    Moim zdaniem 100 ani 150 tys. nie wystarczy, zeby wykonczyc SSO "pod
    klucz", ale moze wystarczyc, zeby doprowadzic do takiego stanu np. parter,
    a na poddaszu zrobic instalacje i tynki. Uda sie, jesli bedziesz pilnowac
    wydatkow i nieco obnizysz standard (plastiki zamiast miedzi, panele zamiast
    drewna, plytki za 30-40 zl/m2 a nie 60-70 zl itp.). Pamietaj, ze
    uporzadkowanie terenu tez potrafi kosztowac - jesli ekipa zostawila sajgon
    w postaci gruzowiska zarosnietego trawa, to pare tysiecy nie Twoje.
    Ogrodzenie tez kosztuje....

    No i gdybys bral jakiegos budowlanca-wykonczeniowca, zeby zrobil kosztorys
    prac, dolicz do tego kosztorysu 30 procent, chocby majster nie wiem jak sie
    zaklinal, ze wszystko uwzglednil.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-06-23 08:06:17
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 22.06.2011 20:01, Marcin Kloc wrote:
> [...]
    > konkretną sumę, ale bardziej o roboty jakie muszę wziąć pod uwagę (np.
    > c.o, instalacja elektryczna, posadzki, stolarka itp, itd). Jednym słowem

    W załączniku zdjęcia. Na razie tylko takie mam. Dom był budowany jakieś
    12 lat temu, a poddasz i dach były robione rok temu. Ciekawe jak był
    zabezpieczony przez ten okres.

    Tak planowałem żeby nie wykańczać na początku poddasza, a tylko go w
    jakiś sposób zabezpieczyć, ocieplić i odciąć. Dziś jadę oglądać. Dam
    znać po powrocie, pewnie będę miał więcej zdjęć.

    pzdr,
    Marcin

  • 5. Data: 2011-06-23 09:15:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-06-2011 o 10:06:17 Marcin Kloc <m...@g...com> napisał(a):

> [...]

    Po 1 co to masz za drogę? czy nie będzie przeszkadzała w mieszkaniu tam
    po 2 czy dom nie za blisko drogi.

    Jakie media i gdzie, bo często podają w ogłoszeniach że np w granicy
    działki
    a w rzeczywistości okazuje się że trzeba ileś metrów ciągnąć.

    (nie wiem czy coś już jest

    Pytanie po ile chodzą działki w okolicy, bo wg mnie za SSO 250tys do dużo
    poza tym 20ar to dużo, kupa roboty później z koszeniem tego.

    Nawet jakbyś miał 150tys to ciężko będzie, instalacje, tynki, wylewki
    kosztują.
    Nie mówiąc już o meblach bo na czymś trzeba jeść, spać.

    Niech ci pokaże doprowadzone instalacjie i wszystkie uzgodnienia,
    jak będziesz kupował to od razu w umowie niech będzie cesja wszystkich praw
    do budowy i projektu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

    PS Na serwery news się zdjęć nie wysyła, załóż sobie konto na jakimś
    darmowym
    serwerze hostującym zdjęcia i tutaj wklejaj tylko linki.

  • 6. Data: 2011-06-23 11:28:19
    Od: Marcin Kloc <m...@g...com>

    On 23.06.2011 11:15, janusz_kk1 wrote:

    > Po 1 co to masz za drogę? czy nie będzie przeszkadzała w mieszkaniu tam
    > po 2 czy dom nie za blisko drogi.

    droga gminna dojazdowa do posesji. Nie ma dużego ruchu. Wszystkie
    pozwolenia na budowę są, miał to być budynek komercyjny (jakieś biura,
    parkingi) ale ostatecznie został przekształcony na mieszkalny.

    > Jakie media i gdzie, bo często podają w ogłoszeniach że np w granicy
    > działki
    > a w rzeczywistości okazuje się że trzeba ileś metrów ciągnąć.

    Gaz w domu, prąd w domu, kanalizacja nie zrobiona (w projekcie własny
    zbiornik na ścieki). Łazienka z wejściem z salonu (co imo nie jest
    dobrym pomysłem) więc trzeba będzie przesuwać. Woda na działce, w
    projekcie jest to wszystko wyrysowane.

    > (nie wiem czy coś już jest
    >
    > Pytanie po ile chodzą działki w okolicy, bo wg mnie za SSO 250tys do dużo
    > poza tym 20ar to dużo, kupa roboty później z koszeniem tego.

    działki w tej okolicy, tej wielkości to cena od 100-150tys. Chciałem
    dużą działkę - nie przeraża mnie perspektywa biegania z kosiarką.:)

    > Nawet jakbyś miał 150tys to ciężko będzie, instalacje, tynki, wylewki
    > kosztują.
    > Nie mówiąc już o meblach bo na czymś trzeba jeść, spać.

    no no ... jedni mówią tak inni inaczej, część robót wykonam sam, dwie
    ręce mam, ma mi kto doradzać, wiem jedno - będę musiał ostro zaciskać pasa

    > Niech ci pokaże doprowadzone instalacjie i wszystkie uzgodnienia,
    > jak będziesz kupował to od razu w umowie niech będzie cesja wszystkich praw
    > do budowy i projektu.

    Widziałem projekt, wszystkie pozwolenia. Nie wiem czy można to przepisać
    na nowego inwestora czy trzeba załatwiać od początku.

    Dzięki za wszystkie rady i sorry za zdjęcia. Chciałem wcześniej kupić
    stary, drewniany dom w cenie ok 150tys ale podejrzewam że na jedno
    wychodzi z remontem z tym, że tam jeszcze jest niepewność jak to
    wszystko się trzyma. Tutaj raczej wszystko widać no i wszystko jest na
    papierze - jakos pewniej się czuje.

    Dzięki jeszcze raz,
    Marcin

  • 7. Data: 2011-06-23 14:09:43
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > prac, dolicz do tego kosztorysu 30 procent, chocby majster nie wiem jak

    Za drugim razem byłbym już w stanie dopilnować ekip żeby robili jak należy.
    Ale chyba dokończę remonty tego co mam, bo sprzedać się tego nie da żeby
    wyciągnąć chociaż połowę.
    Jest totalna zapaść.
    A w ogóle to nienawidzę parteru na gruncie. Zimna podłoga. Za mało
    ocieplenia w posadzce. W piwnicy gdzie mam 18cm styropianu posadzka jest
    ciepła ale pod połową parteru, która jest na gruncie jest nie do użytku.. Na
    parterze podwiewa mi niektóre parapety. Wypada je wywalić i zrobić od nowa.
    A w dupę z tym wszystkim :-)

  • 8. Data: 2011-06-23 14:11:19
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    Ciekawe, że załączniki udało ci sie dodać. Mój serwer nie pozwala