  • 21. Data: 2017-07-25 22:38:26
    Temat: Re: klimatyzator przenośny. skąd bierze powietrze?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > W jakich warunkach? :)

    Dość łatwo samemu je opisać, jeśli się wie na czym to wszystko polega.
    Albo przeczytać, bo było napisane.

    > Bywam regularnie w serwerowni w której działa klima - po 30 minutach
    > gardło boli z przesuszonego powietrza o temp. ~18stC. Bez względu na
    > pogodę na zewnątrz, porę roku, czy dnia / nocy.

    Nawet regularne odwiedziny serwerowni, w której klimatyzacja działa
    non stop, nie są tym samym, co na przykład spanie w pokoju, w którym
    klimę włącza się tylko na noc. A śpiący jest tam źródłem wilgoci.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2017-07-26 10:28:04
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 lipca 2017 22:38:28 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Nawet regularne odwiedziny serwerowni, w której klimatyzacja działa
    > non stop, nie są tym samym, co na przykład spanie w pokoju, w którym
    > klimę włącza się tylko na noc. A śpiący jest tam źródłem wilgoci.

    W pokoju jest zawsze wentylacja.
    W biurze też mam klime i nigdy jeszcze nikt nie narzekał na "chłodną
    wilgoć". Wymyślony ten argument.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2017-07-26 10:49:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > W pokoju jest zawsze wentylacja.

    Zazwyczaj nie ma (biorąc pod uwagę średnią światową czy nawet europejską).

    > W biurze też mam klime i nigdy jeszcze nikt nie narzekał na "chłodną
    > wilgoć". Wymyślony ten argument.

    To nie jest "argument" (bo na co by on był?), tylko opis rzeczywistości.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2017-07-26 11:18:34
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 lipca 2017 10:28:06 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > W pokoju jest zawsze wentylacja.
    > W biurze też mam klime i nigdy jeszcze nikt nie narzekał na "chłodną
    > wilgoć". Wymyślony ten argument.

    Ić do piwnicy, tam jest chłodna wilgoć.

    Jarosławowi pewnie chodzi o to ze taki klimatyzator w pomieszczeniu bez
    odpływu/dopływu świeżego powietrza zrobi właśnie taka atmosfere. A przynajmniej jej
    namiastke.

    Teoretycznie powinien wykroplić wilgoć do zbiorniczka ale róznie sie może dziać w tak
    dziwnych warunkach...

  • 25. Data: 2017-07-26 12:16:00
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 11:18:35 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    odpływu/dopływu świeżego powietrza zrobi właśnie taka atmosfere. A przynajmniej jej

    Ale to jest wymyslony na sile argument - rozmawiamy o ochlodzeniu pokoju
    w mieszkaniu / domu tak? Nagle okazuje sie, ze nikt nie ma w pokojach
    wentylacji?:) Bez jaj :D

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-07-26 15:12:43
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com pisze:

> [...]
    > A przynajmniej jej namiastke.
    >
    > Teoretycznie powinien wykroplić wilgoć do zbiorniczka ale róznie sie

    Jeszcze dokładniej o to, że mając do dyspozycji przenośny klimatyzator
    nie da się emulować w pokoju atmosfery piwnicznej. Dlatego jeśli kto
    ma na te tematy jedynie wilgotno-mgliste pojęcie, nie powinien się brać
    za splity. Ponadto ci co się znają, też w pewnych sytuacjach użyją
    zintrgrowanego jako bardziej sensownej opcji.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2017-07-26 15:14:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Sz. napisał:

    > Ale to jest wymyslony na sile argument

    Ani wrgument, ani wymyślony, ani na siłę. Piwnica jest tylko przykładem
    chłodnej wilgoci. Nie trzeba do niej klimy, jest tam sama z sibie.

    > - rozmawiamy o ochlodzeniu pokoju w mieszkaniu / domu tak?

    Tak.

    > Nagle okazuje sie, ze nikt nie ma w pokojach wentylacji?:) Bez jaj :D

    Rzeczywiście nagle. Bo do tej pory nikt nie mówił, że nikt nie ma.
    Większość nie ma. Jak nie mieli klimatyzacji, to i wentylacja była
    tam po nic. Po wstawieniu splita ktoś może dojść do wniosku, że ta
    cała klima to przereklamowana jest.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2017-07-26 19:59:16
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 15:14:10 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > Większość nie ma. Jak nie mieli klimatyzacji, to i wentylacja była
    > tam po nic. Po wstawieniu splita ktoś może dojść do wniosku, że ta

    Było tu wiele dyskusji w tematach wentylacja grawitacyjna VS wentylacja
    mechaniczna - i wtedy zwolennicy grawitacyjnej twierdzili, że im wentylacja
    działa poprawnie w każdym pomieszczeniu. Teraz okazuje się, że mało kto
    ma wentylacje w pokojach? ;) Bez jaj - każde mieszkanie w bloku, czy
    pokój w domu odbierany w ciągu ostatnich XX lat musi być wentylowane.
    Każde mieszkanie ma kratkę wentylacyjną w kuchni/łazience i przynajmniej
    wycięte uszczelki w oknach (bez tego na szybach będzie rósł często grzyb),
    a w nowszych mieszkaniach - wbudowane nawiewniki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2017-07-26 21:03:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo grawitacyjna dziala to dlaczego komus miala by nie dzialac. Wada grawitacyjnej
    jesy zbyt dobre dzialanie w zime. Kiedys poprawienie tej wady wymagalo przysloniecia
    kratek. Teraz sa kratki z regulatorem ciagu.

  • 30. Data: 2017-07-26 21:12:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 26 lipca 2017 21:03:50 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bo grawitacyjna dziala to dlaczego komus miala by nie dzialac. Wada grawitacyjnej
    jesy zbyt dobre dzialanie w zime. Kiedys poprawienie tej wady wymagalo przysloniecia
    kratek. Teraz sa kratki z regulatorem ciagu.

    No nie wiem - teraz się dowiaduje od Jarka, że większość nie ma wentylacji:)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.