  • 1. Data: 2010-03-22 10:13:48
    Temat: kominek - czyszczenie rury
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Czy w swoich kominkach (obudowach) przewidzieliście jakieś dojście do
    rewizji na kolankach rury (o ile ktoś je ma ) ?

    Mam wkład połączony z przewodem kominowym z użyciem dwu kolanek regulowanych
    z rewizjami. Wkład nie jest obudowany jeszcze a paliłem w nim całą zimę. Z
    drewnem różnie bywało i trafiało się wilgotne. Zaobserwowałem niedawno
    wyraźny spadek ciągu, odkręciłem rewizję - a tam sadzy co nie miara.
    Przepchnąłem kłopot do przewodu (spadło w wyczystce i ciut w kominku).
    Widzę, że dojście do tej rewizji w przyszłości może być bardzo użyteczne.
    A może inne metody czyszczenia ?
    pzdr qaz

  • 2. Data: 2010-03-22 12:25:01
    Temat: Re: kominek - czyszczenie rury
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > Przepchnąłem kłopot do przewodu (spadło w wyczystce i ciut w kominku).
    > Widzę, że dojście do tej rewizji w przyszłości może być bardzo użyteczne.

    to sprawdź jeszcze, co się dzieje w kominie, bo tam może być to samo,
    a nawet gorzej
    przedwczoraj u znajomej nastąpił pożar komina, na szczęście była w
    domu, przyjechała straż i ugasiła, ale komin do remontu,
    komin był czyszczony w grudniu, a prawie się zatkał od sadzy, powód:
    brak rury żaroodpornej (komin murowany), palenie mokrym drewnem,
    palenie na stłumionym dopływie powietrza, strażacy mówili, że w tym
    roku często się to zdarza, bo zima długa i ludzie dokupują świeże
    drewno do palenia
    aż sprawdziłem u siebie za pomocą lusterka: czyściutko
    ale:
    ja mam komin systemowy (gładki i ocieplony), mam kominek z płaszczem,
    więc pale zawsze na full, zazwyczaj nie tłumię powietrza dolotowego,
    choć drewno mam też nie najlepsze

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-02 19:45:58
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 05:25:01 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):
    > powód: brak rury żaroodpornej (komin murowany)
    Całe stulecia takie kominy były i były dobrze, więc to przyczyną nie jest.

    > palenie mokrym drewnem
    Prędzej to.

    Ja mam u siebie jedno kolano z rewizją i jest na wysokości wylotu ciepłego
    powietrza na pokój więc nie ma problemów z dostępem.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 4. Data: 2010-04-02 22:23:51
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 2 Kwi, 21:45, Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> wrote:

    > Całe stulecia takie kominy były i były dobrze, więc to przyczyną nie jest.

    no niezupełnie, taka rura w bardzo dużym stopniu eliminuje osadzanie
    się sadzy, przy tradycyjnym piecu lub przy kominku otwartym o małej
    sprawności, spaliny są gorące i problem nie występuje, ale przy
    współczesnych kominkach z zamknięta szybą, rozprowadzeniem powietrza i
    pracujących prawie cały czas na przymkniętym dolocie, to już sie robi
    w kominie niezły zlepek sadzy szklistej i czarnej brei

    > Prędzej to.

    to też, ale jak pisałem, paliłem dokładnie tym samym, ale zawsze na
    pełny ogień, czasem pewnie płomienie sięgały aż do komina :-) sadzy
    prawie w ogóle
    BTW to już któryś ze znajomych, którzy skarżyli się na syf w kominie,
    każdy miał kominek z DGP. Myślę, że przy takim ogrzewaniu, trzeba
    naprawdę zrobić solidny komin...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-04-03 07:26:28
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 15:23:51 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):
> [...]
    > pracujących prawie cały czas na przymkniętym dolocie, to już sie robi
    > w kominie niezły zlepek sadzy szklistej i czarnej brei
    Zapewniam Cię, że w "tradycyjnym" piecu pali się tak samo jak w kominku - z
    przymkniętym dolotem, więc z brakiem tej rury żaroodpornej to bym paniki
    nie siał.

    Swoją drogą muszę zerknąć co tam w moim kominie, ale na razie żadnych oznak
    zapychania nie ma a do odprowadzania spalin użyłem jednego z
    dotychczasowych przewodów wentylacyjnych 14x14. Przed sezonem zerkałem do
    komina z góry i w miarę czysto w nim było.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
    Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

  • 6. Data: 2010-04-06 08:51:15
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Fri, 2 Apr 2010 15:23:51 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > ...do odprowadzania spalin użyłem jednego z
    > dotychczasowych przewodów wentylacyjnych 14x14. ...

    ~ fi 16; nie mało ?
    qaz

  • 7. Data: 2010-04-06 12:57:24
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Zapewniam Cię, że w "tradycyjnym" piecu pali się tak samo jak w kominku - z
    > przymkniętym dolotem, więc z brakiem tej rury żaroodpornej to bym paniki
    > nie siał.

    no nie, tradycyjny piec ma duuużo niższą sprawność, nie schładza tak
    spalin
    ... a i tak pożary komina zdarzają się często...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-04-06 16:08:48
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Tue, 6 Apr 2010 10:51:15 +0200, qaz napisał(a):
    > ~ fi 16; nie mało ?
    Dom już stał prawie 30 lat. Mogłem zrobić jak zrobiłem albo nie robić
    wcale.
    Zrobiłem i działa.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/