  • 1. Data: 2010-03-22 19:48:31
    Temat: Wzmocnienie sciany
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Witam,
    Dostałem od architekta projekt przebudowy scian. Stare beda wyburzone
    a postawione nowe. Wszystkie sciany to dzialowe.
    Architek umiescil taka informacje ...wzmocnic kondstrukcje sciany,
    montaz ......... i tu np. polki albo szafa itd.
    Wszystkie te sciany maja miec grubosc 12 cm i beda murowane.
    Zanim zapytam architekta chce poradzic sie grupy czy takie wzmacnianie
    scian to norma co ono oznacza i jak to sie robi?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2010-03-22 21:11:51
    Temat: Re: Wzmocnienie sciany
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Mar, 20:48, Dy <d...@m...com.pl> wrote:
> [...]
    > Zanim zapytam architekta chce poradzic sie grupy czy takie wzmacnianie
    > scian to norma co ono oznacza i jak to sie robi?

    Mozesz wzmocnic przez wrzucenie w np. co druga spoine po dwa prety fi6
    - jeden "na zewnatrz", drugi "wewnatrz". Taka sciana jest
    sztywniejsza, a koszt pretow znikomy :)
    pozdr.

  • 3. Data: 2010-03-22 21:43:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Mozesz wzmocnic przez wrzucenie w np. co druga spoine po dwa prety fi6
    > - jeden "na zewnatrz", drugi "wewnatrz". Taka sciana jest
    > sztywniejsza, a koszt pretow znikomy :)
    > pozdr.

    Czy rzeczywiscie jest standardem tego typu wzmocnienie? Na tych
    scianach maja byc mocowane polki ale beda to rownoczesnie sciany
    dzialowe.
    Ciagnac dalej watek, czy taka sciana powinna byc jakos zwiazana ze
    sciana nosna?

    Pozdrwaiam
    Dy

  • 4. Data: 2010-03-22 21:53:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Mar, 22:43, Dy <d...@m...com.pl> wrote:

    > Czy rzeczywiscie jest standardem tego typu wzmocnienie? Na tych

    Pewnie. Poczytaj chocby materialy wienerbergera dot. murowania
    porothermem czy xelli dot. ytonga i zobacz, co zalecaja dac w spoine
    pod pustakiem na ktorym bedzie stalo okno - wlasnie dwa prety, w celu
    wzmocnienia tego fragmentu sciany i ochrona przed pekaniem :) Taki
    pret dziala jak zbrojenie. Poszukaj w archiwum grupy - kiedys Tornad
    mi o tym strzelil dokladny wyklad (jak to Tornad) ;)

    > scianach maja byc mocowane polki ale beda to rownoczesnie sciany
    > dzialowe.

    12cm ? phi. Moj brat kupil mieszkanie i sciana kuchenna jest zrobiona
    z... 5cm pustaka "gipsowego" - cholera wie co to ale mozna wydlubac
    lyzeczka dziure na wylot, a wisiala tam standardowa, zwykla, "ciezka"
    kuchnia ;-) Wytrzymalosc tego pustaka 12cm bedzie b. duza, pomysl, ze
    np. z silikatow czy ceramiki mozesz wymurowac sciane nosna domu do 3-4
    kondygnacji, z niewiele wiekszej grubosci pustaka (18-19cm), wiec te
    12cm to i tak bedzie armata na wrobla ;-))

    > Ciagnac dalej watek, czy taka sciana powinna byc jakos zwiazana ze
    > sciana nosna?

    Ja bym wykul w scianie nosnej "gniazda" na 5-10cm w co drugim pustaku,
    ewentualnie zamocowal w co drugiej spoinie solidny katownik
    przykrecony mocnymi kolkami do tej sciany nosnej (i go zatopil w
    spoinie).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2010-03-23 08:01:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:

    > Czy rzeczywiscie jest standardem tego typu wzmocnienie? Na tych
    > scianach maja byc mocowane polki ale beda to rownoczesnie sciany
    > dzialowe.

    a jakie dlugie sa te sciany?

    sa jakies scianki poprzeczne?

    dluga cienka sciana dzialowa moze byc wiotka i pod obciazeniem bocznym moze
    sie zlamac :)

  • 6. Data: 2010-03-23 20:42:02
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > a jakie dlugie sa te sciany?
    > sa jakies scianki poprzeczne?

    Najdluzsza ma 2 m. Na jej obu koncach jest zakonczenie poprzeczne. Z
    jednej strony laczy sie ze sciana konstrukcyjna a z drugiej scianka
    poprzeczna w ksztalcie T. Ten daszek T jest przedluzeniem innej sciany
    dzialowej. Z jednej strony dlugosc tego daszka T wynosi 30cm.
    Pozostale sciany sa krotsze i podobnie zakonczone w ksztalcie T lub L.
    Wszystkie grubosci 12cm.
    Nie wiem czy z tego opisu cos mozna wywnioskowac ale z tego co
    piszecie widze ze to wzmacnianie scian to troche na wyrost.

    > dluga cienka sciana dzialowa moze byc wiotka i pod obciazeniem bocznym moze
    > sie zlamac  :)

    Nie chcialbym tego. Jesli trzeba wstawie rysunki.
    Kilka scian dzialowych w wersji oryginalnej (czyli wykonanych przez
    dewelopera) jest znacznie cienszych maja po 7cm i jestem raczej
    pewien, ze nie wzmacnial tych scian.
    Chodzi mi o przygotowanie sie do rozmowy z architektem (jeszcze
    wpadnie na pomysl po[prawiania wszystkich scian) oraz do rozmow z
    wykonawcami.
    Czuje ze juz czekaja mnie przejscia z tlumaczeniem im dlaczego maja
    zakotwiczac lub wkuwac sie w sciany nosne.

    Pozdrawiam
    Dy