  • 1. Data: 2010-03-23 07:06:54
    Temat: Czyszczenie tylnej ścianki pieca
    Od: "Miki" <m...@g...com>

    Macie jakiś patent na czyszczenie tylnej-wewnętrznej ścianki kociołka na
    groszek?
    Próbowałem najpier skrobać, a potem wygiętą szczotką od płomieniówek, ale
    jest niewielki efekt, bo nie za bardzo można przycisnąć (łamie sie
    szczotka).
    Jak to robicie u siebie?

    Pozdrówka
    Miki

  • 2. Data: 2010-03-24 16:43:26
    Temat: Re: Czyszczenie tylnej ?cianki pieca
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Miki" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    > Macie jaki? patent na czyszczenie tylnej-wewnetrznej ?cianki kocio?ka na
    > groszek?
    > Próbowa?em najpier skrobaae, a potem wygiet? szczotk? od p?omieniówek, ale
    > jest niewielki efekt, bo nie za bardzo mo?na przycisn?ae (?amie sie
    > szczotka).
    > Jak to robicie u siebie?

    Ja mam do kotla skrobaczke - gruby pret ze skosnie wspawana mala plytka stalowa. Po
    odkreceniu górnej pokrywy wszystkie pionowe powierzchnie wymiennika da sie tym
    wyskrobac do blachy.

  • 3. Data: 2010-03-27 08:35:57
    Temat: Re: Czyszczenie tylnej ścianki pieca
    Od: Miki <m...@g...com>

    > Ja mam do kotla skrobaczke - gruby pret ze skosnie wspawana mala plytka stalowa.
    > Po odkreceniu górnej pokrywy wszystkie pionowe powierzchnie wymiennika da sie tym
    wyskrobac do blachy.

    No tak, ale ja nie mam dostępu od góry, tylko od przodu.
    Poza tym tył pieca jest lekko zaokrąglony - to jest żeliwniak (odlew).

    Pozdrówka
    Miki

  • 4. Data: 2010-03-28 09:16:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > No tak, ale ja nie mam dostępu od góry, tylko od przodu.
    > Poza tym tył pieca jest lekko zaokrąglony - to jest żeliwniak (odlew).

    Możesz podać linka do instrukcji ?

  • 5. Data: 2010-03-28 20:46:58
    Od: Miki <m...@g...com>

    On 28 Mar, 10:16, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

    > Możesz podać linka do instrukcji ?

    Bardzo proszę:
    http://www.klimosz.pl/ling-combi.html

    Pozdrówka
    Miki

  • 6. Data: 2010-03-29 09:54:12
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Próbowałem najpier skrobać, a potem wygiętą szczotką od płomieniówek, ale
    > jest niewielki efekt, bo nie za bardzo można przycisnąć (łamie sie

    Masz żeliwniaka to ze spokojem użyj Sadpal.
    pozdrawiam

    4981 (20100329) __________

  • 7. Data: 2010-03-29 16:32:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > Bardzo proszę:
    > http://www.klimosz.pl/ling-combi.html

    Nawet nie ma w niej przekroju .... Co cię skusiło na taki kocioł ?

  • 8. Data: 2010-03-30 06:08:49
    Od: Miki <m...@g...com>

    wiadomościnews:aece6c92-a551-4476-b6c8-646a1eda2d9c@
    l36g2000yqb.googlegroups.com...

    > Nawet nie ma w niej przekroju .... Co cię skusiło na taki kocioł ?

    Gdzieś miałem dtr-a, ale nie mogę znaleźć. Znalazłem go w sieci,
    poszukaj na stronach Viadrusa.
    Jakby co, to popatrz na Harcules U22 - to praktycznie ten sam kocioł.

    Co mnie skłoniło?
    1. Sprawdzona i niezawodna konstrukcja, oparta na Hercules U22
    2. Gwarancja 10 lat
    3. Stały ruszt wodny (rewelacja - można dołożyć drewna, spalić papiery
    itp w czasie normalnej pracy kotła)
    4. Niezła sprawność (AFAIR 87%)
    5. Wygodny zasobnik z dużą klapą.

    Wadą jest to, że drzwiczki otwierają się zawsze na prawą stronę
    (przynajmniej tylko taka opcja była jak zamawiałem)

    Rozważałem jeszcze Ling Duo ale ten jest spawany.
    Jest cała masa żeliwniaków (np Lazar, MCI reco itp) ale wszystkie mają
    zbliżoną konstrukcję, różnice sprowadzają się praktycznie do podajnika
    i sterownika (no i obudowy).
    Uważaj, bo niektóre kotły są za bardzo "inteligentne", i gubią się,
    jak masz gorszy węgiel.
    Pozdrówka
    Miki

  • 9. Data: 2010-03-30 20:23:59
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > 3. Stały ruszt wodny (rewelacja - można dołożyć drewna, spalić papiery itp w czasie
    normalnej pracy kotła)
    > 4. Niezła sprawność (AFAIR 87%)

    Wybacz szczerość, ale to się ze sobą kłóci. Ruszt wodny obniża sprawnośc spalania
    węgla i 87% jest raczej bajką.

  • 10. Data: 2010-04-02 15:24:31
    Od: Miki <m...@g...com>

    On 30 Mar, 22:23, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Użytkownik "Miki" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Wybacz szczerość, ale to się ze sobą kłóci. Ruszt wodny obniża sprawnośc spalania
    węgla i 87% jest raczej bajką.

    Ciekawa teoria...
    A na jakiej podstawie tak uważasz?