  • 1. Data: 2009-03-10 04:15:20
    Temat: kominiarz raz w roku. Płacić czy nie płacić?
    Od: fifty <f...@o...pl>

    Witam, wczoraj jak co roku przyszedł kominiarz, popatrzył, zapalił gazete,
    włożył do rury, zainkasował 60 zł. Czy mam obowiązek przyjmować kominiarza raz w
    roku? Miasto Szczecin, ogrzewanie gazowe, w kominie włożona rura kwasoodporna.

  • 2. Data: 2009-03-10 06:29:09
    Temat: Re: kominiarz raz w roku. Płacić czy nie płacić?
    Od: "Krzysiek" <k...@z...com.pl>

    Użytkownik "fifty" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > włożył do rury, zainkasował 60 zł. Czy mam obowiązek przyjmować kominiarza
    > raz w roku? Miasto Szczecin, ogrzewanie gazowe, w kominie włożona rura

    Myślałem, że przy gazowym ogrzewaniu nie trzeba kominiarza.
    Jako dodatkowe ogrzewanie mam kominek i nigdy nie było kominiarza.
    Raz chciałem wyczyścić komin, to kominiarz nie chciał tego zrobić bo nie
    było stopni kominiarskich na dachu i się bał. Teraz czyszczę sam :)

  • 3. Data: 2009-03-10 07:28:40
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    fifty pisze:
> [...]
    > gazete, włożył do rury, zainkasował 60 zł. Czy mam obowiązek przyjmować
    > kominiarza raz w roku? Miasto Szczecin, ogrzewanie gazowe, w kominie

    Placisz za pomiar ciagu przy pomocy gazety? Pogonic goscia, albo zglosic
    tej ich korporacji.

  • 4. Data: 2009-03-10 08:51:07
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Placisz za pomiar ciagu przy pomocy gazety?

    :-)

    Ja kominiarza pogoniłem i nie wpuszczam, a komin czyszczę sam.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2009-03-10 09:06:16
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Agent 0700 pisze:

    > :-)
    >
    > Ja kominiarza pogoniłem i nie wpuszczam, a komin czyszczę sam.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Jacek

    zgodnie z przepisami musisz mieć okresową kontrolę przewodów kominowych
    do czasu jak sie nic nie stanie bedziesz bezkarny
    ale jesli ktoś sie zaczadzi lub coś podobnego

    jako właściciel bedziesz mieć problemy

    michał

  • 6. Data: 2009-03-10 09:19:28
    Od: "jareka" <j...@i...pl>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message news:gp5ai8$dir$1@news.onet.pl...
    > zgodnie z przepisami musisz mieć okresową kontrolę przewodów kominowych
    > do czasu jak sie nic nie stanie bedziesz bezkarny
    > ale jesli ktoś sie zaczadzi lub coś podobnego
    > jako właściciel bedziesz mieć problemy
    nie wiem jak teraz ale z 5 lat temu w Milanówku to SM sprawdzała
    kominiarskie kwitki, dziwnym trafem zaczynali pytać o to jakieś dwa tygodnie
    po wizycie czarnego :)
    --
    pozdr jareka

  • 7. Data: 2009-03-10 09:34:19
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > zgodnie z przepisami musisz mieć okresową kontrolę przewodów kominowych
    > do czasu jak sie nic nie stanie bedziesz bezkarny
    > ale jesli ktoś sie zaczadzi lub coś podobnego
    >
    > jako właściciel bedziesz mieć problemy

    nie wiem tez jak to jest z ubezpieczeniem domu. Czy
    w razie pozaru ubezpieczalnia moze nie robic problemow
    ze kominy nie byly kontrolowane.

    Choc swoja droga jezeli placisz komus 60zł za wejscie
    wypisanie kwitka to jakas paranoja. Jakis czas temu
    znajomy pognal kominiarza, poniewaz nie chcialo mu sie czyscic
    komina a wizyte chcial zakonczycm po 5min po wypisaniu swistka.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-03-10 12:29:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie wiem tez jak to jest z ubezpieczeniem domu. Czy
    > w razie pozaru ubezpieczalnia moze nie robic problemow
    > ze kominy nie byly kontrolowane.

    bedzie robić problemy
    straż pożarna też wystawi rachunek - przynajmniej za pożar sadzy w kominie bez
    przeglądu tak robią

  • 9. Data: 2009-03-10 15:14:29
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > znajomy pognal kominiarza, poniewaz nie chcialo mu sie czyscic
    > komina a wizyte chcial zakonczycm po 5min po wypisaniu swistka.

    Otoz to. Jak juz za cos place to wymagam, zeby to bylo zgodnione lege
    artis. Pomiar ciagu za pomoca palacej sie gazety to przeciez kpina.
    Pewnie wystarczajace bedzie zmuszenie kominiarza, zeby zrobil to co
    wymagaja przepisy, pewnie drugi raz juz nie przyjdzie, co rozwiaze
    problem :)

    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz sie do projektu.

  • 10. Data: 2009-03-10 18:37:54
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > bedzie robić problemy
    > straż pożarna też wystawi rachunek - przynajmniej za pożar sadzy w
    > kominie bez przeglądu tak robią

    Hm,wiesz to z wlasnego doświadczenia??Myślalem ze straz pozarna nie może
    wystawiac żadnych rachunków za swoje usługi.
    Chyba ze piszesz o mandacie....

    Jacek
    www.marmur-plytki.pl