    From: "s_13" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: kompostownik, parę pytań
    Date: Fri, 13 Apr 2012 21:48:18 +0200

    witam
    Postanowiłem w końcu zagospodarować urobek po wiosennych porządkach, czyli
    kupa liści, suchej trawy i trochę gałęzi... jakoś co roku żal mi było
    pakować to w wory i oddawać do śmieciarki, no i w końcu kilka grządek się
    pojawi w tym roku :-)
    Zamierzam postawić kompostownik i mam kilka pytań, przede wszystkim, czy to
    wydziela jakieś zapachy, czyli czy postawić to odległym kącie, czy też może
    stać przy tych grządkach (ale też bliżej domu)?
    Czy "wsad" jest odpowiedni: opadłe liście brzozy, wierzby, klonu, trawa z
    koszenia, mech?
    Jaki z takim "składem" czas kompostowania (nie śpieszy mi się...)?
    Co ze sporą ilością opadłych igieł sosny, nadadzą się, czy raczej utylizować
    oddzielnie?
    Czy dżdżownice (specjalnie zasiedlone w większej ilości) są dobrym pomysłem?

    pozdrawiam
    s_13