  • Data: 2012-04-15 10:45:29
    Temat: Re: kompostownik, parę pytań
    Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Podepnę się pod wątek.
    U siebie robię kompostownik "podziemny". Po prostu kopię prostokątny dół
    około 4x5 metrów głęboki na ok. 0,7 przedzielony na pół. Do jednej
    połówki sypię trawę z koszenia i inne odpadki organiczne. Na spód daję
    trochę drobnych gałązek, aby był jakiś tam dostęp powietrza. Gałązek też
    dorzucam w miarę napełniania.
    Po roku, jak jedna połówka jest pełna, to przerzucam zawartość do
    drugiej (jak mi się chce i jak się uda) i na drugi rok napełniam od
    nowa. Dodaję też okresowo jakiś "Kompostin" czy inny preparat.
    Po dwóch - trzech latach zawartość dołu przesiewam. To co się nie
    "przerobiło" wraca z powrotem, a resztę zagospodarowuję w ogrodzie.
    Z Waszych opisów wnioskuję, że bardziej mam gnilnik, niż kompostownik,
    ale nie chcę robić "hałdy" kompostowej, a nie wyobrażam sobie skrzyni o
    odpowiedniej wielkości. Trawy z koszenia mam dużo i nie mam na nią
    innego pomysłu. 12-15 pełnych worków z jednego pokosu to lekko licząc
    100 zł dla śmieciarzy. Gmina nie zbiera odpadów organicznych.
    Wesprzyjcie mnie mądrym słowem, co mogę poprawić.
    Jacek