  • 1. Data: 2012-07-06 15:18:58
    Temat: młode pędy aktinidii
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    Wracam do tematu aktinidii.
    Moja aktinidia Issai "puszczaj" pędy po kilka metrów, jak na zdjęciu

    https://picasaweb.google.com/110636404017483245604/2
    012_07_04_aktinidia#5762042442436660194

    Co powinnam z nimi zrobić wyciąć czy przyciąć,
    abym doczekała się wreszcie jej kwitnięcia
    oraz owocowania?

    Ma masę krótkopędów i według mnie to one powinny dać owoce.
    Ale jak doczekać się owoców bez kwitnięcia ;-).

    Pozdrawiam Krycha

  • 2. Data: 2012-07-07 09:10:12
    Temat: Re: młode pędy aktinidii
    Od: "skryba " <s...@N...gazeta.pl>

    Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > oraz owocowania?
    >
    > Ma masę krótkopędów i według mnie to one powinny dać owoce.
    > Ale jak doczekać się owoców bez kwitnięcia ;-).

    Do wydania owoców wymaga około 150 dni bez przymrozków. Owoce dojrzewają w
    październiku. Gdy zbierzemy je niedojrzałe - miękną i dojrzewają,
    przechowywane z owocami wytwarzającymi etylen, np. jabłkami, zapakowane w
    torbę i trzymane w temp. pokojowej.
    Cięcie, traktując je jako rośliny ozdobne i przycinać pędy nadmiernie
    zagęszczające lub przeszkadzające. Taka roślina rozpocznie owocowanie później
    i będzie mieć mniej owoców i gorszej jakości. Aby uzyskać możliwie najwięcej
    ładnych owoców dobrej jakości, powinno się rośliny specjalnie prowadzić i
    silnie ciąć, pamiętając, że owocują pędy 2 i 3 letnie, prowadzone poziomo.
    Cięcie wykonywać w lutym, bo "płacze"
    Pozdrawiam upalnie
    skryba

  • 3. Data: 2012-07-10 21:24:49
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-07 09:10, skryba pisze:
> [...]
    (...)
> [...]
    > silnie ciąć, pamiętając, że owocują pędy 2 i 3 letnie, prowadzone poziomo.

    A teraz te długie pędy ciąć?
    https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
    /albums/5762042431889396321/5762042442436660194?bann
    er=pwa
    Czy czekać do lutego?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 4. Data: 2012-07-13 13:47:12
    Od: " skryba" <s...@N...gazeta.pl>

    Krycha_net <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-07-07 09:10, skryba pisze:

    > A teraz te długie pędy ciąć?
    > Czy czekać do lutego?

    Pisz na priv. Prześlę załącznik z instrukcją cięcia.
    Pozdrawiam sekatorowo
    skryba